|
Auteur: |
|
|
Liefhebbers van technische Death Metal moeten kennismaken met het album 'Knives of Ice' van de band Dim Mak van het zwaaaar heerschende Willowtip. Dim Mak, met leden van Ripping Corpse, speelt strakke maar dynamische techdeath met een strakke productie. Songstructuur is zeker zo belangrijk als de techniek en daarom blijft er ook nog eens een song hangen zoals bv 'Seeing Crows In Silver'. Liefhebbers van (tech)death, moeten deze topplaat zeker ff checken. Mp3: http://www.willowtip.com/media/releases/Seeing%20Crows%20In%20Silver.mp3 http://www.willowtip.com/media/releases/Incident%20At%20The%20Temple%20At%20Leng.mp3 |
|
klinkt wel aangenaam Morbid Angel in een progvestje signature |
|
Inderdaad, zang is zeker niet het sterkste punt van de band. Mist gewoon power en overtuiging. |
|
De zang is nogal hardcore gericht. Vooral op hun eerste album "enter the dragon". Dat album was sowiesie meer technische hardcore dan deathmetal. Persoonlijk vind ik de zang juist wel enorm sterk. Het is voor dit soort muziek eens wat anders dan de diepe rochels of hoge krijsen. Dat de zang niet je smaak is wil nog niet zeggen dat hij overtuiging mist, want daar geloof ik bij deze band niks van. "Intercepting Fist" was werkelijk fenomenaal op alle fronten en ik hoop dat deze nieuwe dat ook is. De twee tracks die ik tot heden heb gehoord waren erg tof, maar misten die heaviness en het vette drumwerk van de vorige plaat.... Die John Longstreth (sp?) kan wel erg snel spelen, maar echt een hele dikke groove legt 'ie maar zelden neer jammer genoeg. Luister daarvoor maar eens naar het oppermachtige "Essence of the northern fist" van hun vorige plaat. Brandon Thomas (vorige drummer) was op die plaat echt "the man"! [Dit bericht is gewijzigd door Melk is Goed op 26-04-2006 11:57] |
|
Dim Mak, is dat niet die vechtsport die in het leger gegeven word aan mariniers? Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon |
|
Ik ken eigenlijk enkel het album "Enter the dragon" en dat viel me zeker niet tegen. Ik zou het ook wel eerder omschrijven als hardcore ipv tech-death maar dat kan veranderd zijn in tijd natuurlijk. Dim Mak is inderdaad één of andere gevechtssport, tenminste ik meen me te herinneren dat toch ooit eens gelezen te hebben ja... Member of the iso-betawuste crew!! |
|
Bump voor briljante muziek! Heb de nieuwe goddamn cd nog steeds niet! aargh! Straks even bij Sounds kijken of ze 'm hebben, maar zover ik weet hebben zij nooit ongelicenceerde Willowtip platen... Shame!!! Gebaseerd op de twee tracks die ik tot nog heb gehoord, gaat dit album zeker in mijn jaarlijstje terecht komen.... nu nog een keer hiero touren, maar daar zullen de heren van de band waarschijnlijk geen liquide middelen voor hebben. [Dit bericht is gewijzigd door Melk is Goed op 03-05-2006 11:12] |
|
Ow en snap dus echt niet hoe mensen de zang "minder" kunnen vinden... die gozer begint langzamerhand een van m'n favoriete vocalisten te worden. Ja, je moet tegen een scheutje hardcore kunnen, maar dat kan toch geen euvel zijn? |
|
quote: Nee, Dim Mak zijn van die Oosterse hapjes uit de frituur. Lekker met een beetje chilisaus! |
|
quote: but seriously, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Dim_mak T'is dus inderdaad een bepaalde gevechtstactiek waarbij je je bij de aanval op specifieke "pressure points" concentreerd. De muziek van de band Dim Mak heeft ook vaak als thema vechtsport. |
|
Te koop: Dim Mak - Enter The Dragon Digipack CD Mint condition, helemaal nieuw 5 pleuro This is Zodiac speaking... |
|
quote: leuke prijs... op een metalmarkt heb ik er één eurotje voor betaald... aankoop van de dag was dat. [Dit bericht is gewijzigd door Melk is Goed op 03-05-2006 17:21] |
|
Zo nu eindelijk het gehele album gehoord. Wat zijn deze gasten goed zeg... allemachtig. |
|
Ik vind het niet zo leuk meer, alsof ze ragga in hun muziek willen mixen, vooral die zanger, lijkt wel van Dub War te komen of zo... signature |
|
Knives of Ice, HELE vette shit! Een van mijn persoonlijke favoriete platen van 2006. Technisch, bruut & songs die blijven hangen. Er was sprake van een opvolger. Ben benieuwd of er nog komt, nu Longstreth weer bij Origin drumt en die gitarist (ben even z'n naam kwijt) bij Hate Eternal speelt. |
|
Eindelijk Knives of Ice op de kop weten te tikken, geen geweldige plaat maar de aparte kung-fu death is zeker vermakelijk. headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
De zang is in deze band voor mij de afknapper.. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Nieuwe cd komt binnenkort uit. "Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat." |
|
Had nog nooit van de deze band gehoord, maar hun album The Emergence Of Reptilian Altars klinkt erg lekker! |
Index / Heavy Metal |