|
Auteur: |
|
|
VRIJDAG 02 JUNI @ HET PODIUM IN HOOGEVEEN CALLENISH CIRCLE + supports: As It Burns + Sanguinary More info soon ! www.callenish-circle.com www.hetpodium.nl [Dit bericht is gewijzigd door Hoolie99 op 16-05-2006 13:40] !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
Onder de noemer Headbangers Ball komt Het Podium Hoogeveen met een reeks metalconcerten voor de echte liefhebber. De eerste editie vindt plaats op 2 juni en het spits wordt afgebeten door niemand minder dan Callenish Circle en As It Burns! Beide bands zijn van Nederlandse bodem en vertegenwoordigen het beste dat ons koude kikkerlandje te bieden heeft op het gebied van extreme maar melodische metal. Begonnen als metal coverband in 1992 wist Callenish Circle al snel naam voor zichzelf te maken met eigen materiaal. Met hun vernieuwende stijl van stevig groovende death-thrash metal oogsten ze al jaren veel succes in binnen en buitenland. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze al geruime tijd onder contract staan bij het grote Metal Blade Records label. Begin dit jaar verscheen het alweer vijfde album van het vijftal getiteld [Pitch.Black.Effects]. Het album werd zeer goed ontvangen in de pers en de nieuwe nummers zullen live dan ook inslaan als een bom. Ook As It Burns is geen onbekende in de metalscene. Opgericht in 1997 heeft deze band uit Groningen inmiddels al 4 albums afgeleverd. De band speelt een atmosferische mix van black, death en thrash metal waarbij vooral het onconventionele gebruik van het keyboard opvalt. Het laatste album getiteld Global Ruin is nog niet uitgebracht in verband met het ter ziele gaan van hun voormalige platenlabel Cold Blood Industries. Aangezien veel platenlabels de band nu graag willen tekenen is het duidelijk dat ook het nieuwe materiaal het dak van het podium zal blazen. Tevens speelt er nog een derde band maar deze is op het moment van schrijven nog niet bevestigd. Het belooft dus een zeer geslaagde avond te worden voor de liefhebber van het stevigere metalwerk. Reserveer snel via http://www.hetpodium.nl om deze optredens niet te hoeven missen. De zaal zal om 20.00 uur open gaan en de entree bedraagt slechts 8 euro. Dus kom langs en… bang your f*cking head! Cultureel Centrum Het Podium Schutstraat 43 7907 CA in Hoogeveen www.hetpodium.nl |
|
Even voor de duidelijkheid. Er komt nog een 3de supportband bij zoals in het persbericht staat. |
|
quote: jaha! Ze staan echt in de rij? |
|
quote: Nou ben echt heel benieuwd naar de support, zullen we gaan raden wie dat zou kunnen zijn? see you at occultfest! |
|
Ik weet het... !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
Net bevestigd als 2e support: SANGUINARY. !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
*kick* |
|
Op de websites van Prostitute Disfigurement & Putrefied en in mijn agenda staat dat deze bands zullen spelen op 2 juni in het Podium. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Kijk, als die er nou zullen spelen ben ik er wel.. doe maar in combinatie met As It Burns. |
|
quote: Die show is komen te vervallen. Staat ook niet meer op de site van Het Podium. !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
Yup. Die is komen te vervallen. Maar dat maakt niet uit. CC is toch veel beter Edit: En ik vergeet helemaal te vermelden wat ik wilde vermelden. 1)Wie wil dat nou niet? GRATIS ENTREE! Nu hebben wij samen met Het Podium Hoogeveen weten te regelen dat een aantal mensen gratis binnen kunnen komen op deze 2de juni van het jaar 2006. Er is maar 1 voorwaarde: Reserveer van te voren! Uiteraard wordt er nog niet bekend gemaakt wie er gratis binnenkomt tot de dag daadwerkelijk is aangetreden en de zaal is geopend. Ik zou dus zeggen: Reserveer, treed binnen en laat je verrassen. Ben jij degene die gratis naar binnen komt? VERGEET NIET JE EMAILADRES TE VERMELDEN BIJ JE RESERVERING! Reserveren kan via http://www.hetpodium.nl 2)Het heet niet voor niets HEADBANGERSBALL!! Om deze reden hebben wij besloten om alle bezoekers de kans te geven om een leuke prijs in de wacht te slepen aan het einde van de avond. En het enigste wat je er voor hoeft te doen is... HEADBANGEN! Ja je hoort het goed; Degene die op 2 juni in Het Podium Hoogeveen tijdens het optreden van Callenish Circle, As it Burns en Sanguinary het beste headbanged, gaat naar huis met een hele leuke prijs! Dus, komt allen, neem zoveel mogelijk mensen mee voor deze vette HEADBANGavond en sleep die prijs in de wacht! [Dit bericht is gewijzigd door hosea6 op 28-05-2006 17:58] |
|
Headbangen is natuurlijk leuk, maar persoonlijk zie ik liever een stagedive contest van drie bands lang. Touché, pussycat! |
|
Mja... het is een headbangersball he. geen stagediversball Maar desalnietemin 9wat een woord zeg) mag stagediven ook wel hoor. levert je extra punten op |
|
CC is toch veel beter ?? |
|
Neuh, As It Burns vind ik persoonlijk veel leuker. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
Index / Concerten |