|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Edit: Persbericht Grun'N Metals Combined Festival 13 Op zaterdag 27 mei 2006 vindt in het Platformtheater te Groningen het 13e GMC Festival plaats. Zoals altijd geven vijf noordelijke metalbands acte de présence: Orpheo (progressive metal/rock uit Groningen), See My Solution (new wave metal uit Zwolle), Dimæon (progressive death metal uit Leeuwarden), Côte D'Aver (death/grind uit Steenwijk) en Mister Monster (death/grind uit Zwolle). Headliner is het Groningse gezelschap Orpheo. De muziek van Orpheo kan het best worden omschreven als progressieve symfonische hardrock. De invloeden variëren van oude legendes als The Beatles, Pink Floyd, Queen en Yes tot hedendaagse helden als Dream Theater, Muse, The Flower Kings, Pain of Salvation en Ayreon. In 2005 presenteerde de band zijn nieuwe album, getiteld "Echoes", dat bol staat van de sfeervolle, doordachte en lang uitgesponnen composities. Verder speelt het uit Zwolle afkomstige See My Solution. Deze band maakt naar eigen zeggen 'new wave metal'. Dit is een mix van elementen uit hardcore en traditionele metal, die de laatste tijd steeds meer liefhebbers kent. Kenmerken hierbij zijn: enorm veel energie, sterke melodieën en verschillende soorten zang (grunts, screams & clean). Het succes van See My Solution is af te leiden uit de loyale, alsmaar groeiende fanbase en een zeer verdienstelijke tweede plek tijdens de finale van de Metal Battle in 2004 Een andere band met een voorliefde voor progressieve metal die zijn opwachting zal maken is het uit Leeuwarden afkomstige Dimæon. Deze winnaars van de Friese voorronde van de Metal Battle 2005 zijn duidelijk beïnvloed door de Zweedse grootmeesters Opeth. Ze spelen heerlijke lange doom/death nummers waarin vele creatieve arrangementen zijn verwerkt. GMC biedt uiteraard ook een pot heerlijke snoeiharde takkeherrie. Daarvoor zorgt de Steenwijker death/grind band Côte D'Aver in ieder geval. Côte D'Aver werd al in 1997 opgericht maar is voornamelijk de laatste paar jaar actief op pad om de mensheid te vermaken met hun allesverwoestende herrie. De tweede Zwolse band van de avond is opener Mister Monster. Zij schotelen je een niet te versmaden mix voor van zo ongeveer alle extreme genres die de metal rijk is. Perfect om de eerste, o zo verdiende, biertjes bij te consumeren. Het 13e GMC Festival begint op zaterdag 27 mei om 20:30 uur en de entree bedraagt slechts vier euro. Voor meer informatie, zie www.metalscombined.nl. [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 19-05-2006 16:54] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Een weinig boeiende line-up dit keer, maar wellicht aanwezig voor de gezelligheid... |
|
Mister Monster.. gaaf Michiel/Slaapkop moet spelen maarja helaas, verjaardag vieren ook. |
|
quote: Dat dus. |
|
See My Solution! Wat lief! [Dit bericht is gewijzigd door AngelOfDeath op 01-05-2006 21:23] "Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff" |
|
Wil Cote d'Aver wel eens zien... What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Die zijn tof! Spel vouten zijn cool! |
|
quote: Doet Greven nu stiekum toch nog weer mee ??? |
|
Ik heb geen zin in verjaardag, zijn er nog andere dingen te doen dan dit? Zo te zien niet echt.. wie haalt me over? |
|
quote:Je krijgt een biertje van me? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Cote d'Aver is tof! (Steenwijk/Stadskanaal) Hebben 17 maart hier in het Oude RKZ gespeeld. Bla |
|
Dimaeon is een leuke band, met vrij leuke ideeen. |
|
Zal zeker gezellig worden de 27ste!!! |
|
[schop]persbericht toegevoegd[/schop] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Have fun, heb opeens een verjaarsfeest. Friends first. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Ik kreeg dezelfde uitnodiging ja, beetje ondoordacht van de heer Vargen. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Heb je een rijbewijs..? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Ook ik zal er bij nader inzien niet bij zijn. Feest. |
|
quote: Ja, hoezo? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Komende zaterdag al. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ja. Aanwezig ook, soort van verjaardag vieren daar. |
|
Trouwens.. hoe te lopen vanaf station? En is het te lopen vanaf station? Edit: Oh.. wellicht gaat het dit feestje toch niet worden. Er rijden geen treinen tussen Zwolle en Groningen wegens onderhoudswerkzaamheden. Anders eerst met de bus naar Meppel vanaf Zwolle en dan daar weer met de trein [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 26-05-2006 13:50] |
|
Mocht je toch gaan (hèè toe!!) Route vanaf het station: Brug over tegenover het station (langs het museum), rechtdoorlopen tot Zuiderdiep (Pathé bioscoop op de hoek) Rechtsaf tot de Herestraat, daar ga je in (linkerkant, Free recordshop op de hoek) doorlopen tot het einde dan even schuin naar rechts plein over en de Oude Ebbingstraat in, brugje over, dan kom je in de Nieuwe Ebbinge, 3e straatje rechtsaf dan kom je op het Boterdiep uit, effe linksaf en daar zit Simplon aan de rechterkant. Als je het niet snapt ligt het niet aan jou want ik snap t zelf ook niet als ik het zo teruglees! Maar t klopt wel... [Dit bericht is gewijzigd door MischiefMira op 26-05-2006 20:40] Bla |
|
Was het vervoers probleempje opgelost, hebben we geen plek meer om te overnachten en laatste trein terug gaat niet lukken. Dus eh, nee.. helaas alsnog afwezig |
|
quote: en het Platformtheater zit daar dan weer tegenover! Alert blijven Mira [Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 27-05-2006 8:32] ~* www.SpoOken.nl *~ |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Volgende pagina |