IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : 27 Mei, Platformtheater Grun'N - GMC Fest XIII Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-04-2006 19:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Edit: Persbericht

Grun'N Metals Combined Festival 13

Op zaterdag 27 mei 2006 vindt in het Platformtheater te Groningen het 13e GMC Festival plaats. Zoals altijd geven vijf noordelijke metalbands acte de présence: Orpheo (progressive metal/rock uit Groningen), See My Solution (new wave metal uit Zwolle), Dimæon (progressive death metal uit Leeuwarden), Côte D'Aver (death/grind uit Steenwijk) en Mister Monster (death/grind uit Zwolle).

Headliner is het Groningse gezelschap Orpheo. De muziek van Orpheo kan het best worden omschreven als progressieve symfonische hardrock. De invloeden variëren van oude legendes als The Beatles, Pink Floyd, Queen en Yes tot hedendaagse helden als Dream Theater, Muse, The Flower Kings, Pain of Salvation en Ayreon. In 2005 presenteerde de band zijn nieuwe album, getiteld "Echoes", dat bol staat van de sfeervolle, doordachte en lang uitgesponnen composities.

Verder speelt het uit Zwolle afkomstige See My Solution. Deze band maakt naar eigen zeggen 'new wave metal'. Dit is een mix van elementen uit hardcore en traditionele metal, die de laatste tijd steeds meer liefhebbers kent. Kenmerken hierbij zijn: enorm veel energie, sterke melodieën en verschillende soorten zang (grunts, screams & clean). Het succes van See My Solution is af te leiden uit de loyale, alsmaar groeiende fanbase en een zeer verdienstelijke tweede plek tijdens de finale van de Metal Battle in 2004

Een andere band met een voorliefde voor progressieve metal die zijn opwachting zal maken is het uit Leeuwarden afkomstige Dimæon. Deze winnaars van de Friese voorronde van de Metal Battle 2005 zijn duidelijk beïnvloed door de Zweedse grootmeesters Opeth. Ze spelen heerlijke lange doom/death nummers waarin vele creatieve arrangementen zijn verwerkt.

GMC biedt uiteraard ook een pot heerlijke snoeiharde takkeherrie. Daarvoor zorgt de Steenwijker death/grind band Côte D'Aver in ieder geval. Côte D'Aver werd al in 1997 opgericht maar is voornamelijk de laatste paar jaar actief op pad om de mensheid te vermaken met hun allesverwoestende herrie.

De tweede Zwolse band van de avond is opener Mister Monster. Zij schotelen je een niet te versmaden mix voor van zo ongeveer alle extreme genres die de metal rijk is. Perfect om de eerste, o zo verdiende, biertjes bij te consumeren.

Het 13e GMC Festival begint op zaterdag 27 mei om 20:30 uur en de entree bedraagt slechts vier euro. Voor meer informatie, zie www.metalscombined.nl.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 19-05-2006 16:54]

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Regeer
! Metalized Blood !
Usericon van Regeer
Posted 01-05-2006 16:23 by Regeer Wijzig reactieProfiel van RegeerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/regeer

Een weinig boeiende line-up dit keer, maar wellicht aanwezig voor de gezelligheid...

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-05-2006 18:20 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Mister Monster.. gaaf Michiel/Slaapkop moet spelen maarja helaas, verjaardag vieren ook.

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 01-05-2006 18:21 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2006 16:23 schreef Regeer het volgende:
Een weinig boeiende line-up dit keer, maar wellicht aanwezig voor de gezelligheid...

Dat dus.

Flappie Alzheimer
Dat was ik niet!
Usericon van Flappie Alzheimer
Posted 01-05-2006 20:59 by Flappie Alzheimer Wijzig reactieProfiel van Flappie AlzheimerQuote dit bericht

Aanwezig, dat ene bandje is wel tof, heb ik een tijd terug nog gezien, die andere komt me qua naam wel heel bekend voor, is dat met dat zangeresje? Zo, ja dan al heel lang niet meer gezien en wel weer eens nieuwsgierig. De rest ken ik niet geloof ik dus dan maar voor de spa!

Spel vouten zijn cool!

AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 01-05-2006 21:19 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

See My Solution! Wat lief!

[Dit bericht is gewijzigd door AngelOfDeath op 01-05-2006 21:23]

"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-05-2006 21:52 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Wil Cote d'Aver wel eens zien...

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Flappie Alzheimer
Dat was ik niet!
Usericon van Flappie Alzheimer
Posted 02-05-2006 5:59 by Flappie Alzheimer Wijzig reactieProfiel van Flappie AlzheimerQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2006 21:52 schreef Greycloak het volgende:
Wil Cote d'Aver wel eens zien...

Die zijn tof!

Spel vouten zijn cool!

Regeer
! Metalized Blood !
Usericon van Regeer
Posted 02-05-2006 11:19 by Regeer Wijzig reactieProfiel van RegeerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/regeer

quote:
Op 2 mei 2006 5:59 schreef Flappie Alzheimer het volgende:
Die zijn tof!

Doet Greven nu stiekum toch nog weer mee ???

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-05-2006 22:10 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik heb geen zin in verjaardag, zijn er nog andere dingen te doen dan dit? Zo te zien niet echt.. wie haalt me over?

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-05-2006 22:31 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2006 22:10 schreef MMayo het volgende:
Ik heb geen zin in verjaardag, zijn er nog andere dingen te doen dan dit? Zo te zien niet echt.. wie haalt me over?
Je krijgt een biertje van me?

MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 07-05-2006 16:25 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Cote d'Aver is tof! (Steenwijk/Stadskanaal) Hebben 17 maart hier in het Oude RKZ gespeeld.

Bla

TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 07-05-2006 16:52 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Dimaeon is een leuke band, met vrij leuke ideeen.

heavydebby
eeuwige dwarsligger
Usericon van heavydebby
Posted 13-05-2006 19:56 by heavydebby Wijzig reactieProfiel van heavydebbyQuote dit berichthttp://come.to/heavydebby

Zal zeker gezellig worden de 27ste!!!

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2006 16:58 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

[schop]persbericht toegevoegd[/schop]

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-05-2006 17:47 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Have fun, heb opeens een verjaarsfeest.
Friends first.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2006 18:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2006 17:47 schreef Greycloak het volgende:
Have fun, heb opeens een verjaarsfeest.
Friends first.

Ik kreeg dezelfde uitnodiging ja, beetje ondoordacht van de heer Vargen.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-05-2006 18:40 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Heb je een rijbewijs..?

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-05-2006 19:29 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ook ik zal er bij nader inzien niet bij zijn.

Feest.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-05-2006 2:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2006 18:40 schreef Greycloak het volgende:
Heb je een rijbewijs..?

Ja, hoezo?

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-05-2006 13:16 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Komende zaterdag al.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-05-2006 13:15 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2006 13:16 schreef Onweerwolf het volgende:
Komende zaterdag al.

Ja.
Aanwezig ook, soort van verjaardag vieren daar.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-05-2006 13:45 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Trouwens.. hoe te lopen vanaf station? En is het te lopen vanaf station?

Edit:
Oh.. wellicht gaat het dit feestje toch niet worden. Er rijden geen treinen tussen Zwolle en Groningen wegens onderhoudswerkzaamheden. Anders eerst met de bus naar Meppel vanaf Zwolle en dan daar weer met de trein

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 26-05-2006 13:50]

MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 26-05-2006 19:47 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Mocht je toch gaan (hèè toe!!) Route vanaf het station:
Brug over tegenover het station (langs het museum), rechtdoorlopen tot Zuiderdiep (Pathé bioscoop op de hoek) Rechtsaf tot de Herestraat, daar ga je in (linkerkant, Free recordshop op de hoek) doorlopen tot het einde dan even schuin naar rechts plein over en de Oude Ebbingstraat in, brugje over, dan kom je in de Nieuwe Ebbinge, 3e straatje rechtsaf dan kom je op het Boterdiep uit, effe linksaf en daar zit Simplon aan de rechterkant. Als je het niet snapt ligt het niet aan jou want ik snap t zelf ook niet als ik het zo teruglees! Maar t klopt wel...

[Dit bericht is gewijzigd door MischiefMira op 26-05-2006 20:40]

Bla

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-05-2006 22:36 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Was het vervoers probleempje opgelost, hebben we geen plek meer om te overnachten en laatste trein terug gaat niet lukken. Dus eh, nee.. helaas alsnog afwezig

1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 27-05-2006 8:32 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2006 19:47 schreef MischiefMira het volgende:
en daar zit Simplon aan de rechterkant.

en het Platformtheater zit daar dan weer tegenover!

Alert blijven Mira

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 27-05-2006 8:32]

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com