|
Auteur: |
|
|
Ik ga inderdaad bij 9 van de 10 concerten er niet naar toe voor de bands maar de gezelligheid. Vaak mis ik ook 3/4e van het aantal bands dat speelt. Mag dat? I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Als ik een band echt wil zien dan heb ik er geen moeite mee als het in een onbekende tent is, als het maar redelijk bereikbaar is! Misschien dat bepaalde concerten niet genoeg onder de aandacht gebracht worden en dat mensen gewoon niet weten dat er iets gaafs speelt! Zelf ga ik af en toe voor de gezelligheid naar concerten, maar meestal speelt er minimaal 1 band die ik wel gaaf vind. "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer |
|
Te filosofisch. |
|
Tsja, de vaste stekken. Begin en mid jaren '90 ging ik vrij veel naar de baroeg. Terwijl er eigenlijk altijd een slecht geluid was, oranjeboom bier, klein zaaltje, idem podium en een takke eind om te rijden. En toch altijd gaan, want daar kwamen nu eenmaal de bands. Hier in V'daal hebben we een jongerencentrum, waar goedkoop bier is, de bereikbaarheid is meer dan goed ( midden van Nederland ) en toch zijn er qua metal nooit écht grote bands geweest. Toch raar. Ik weet het ook niet. [Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 30-04-2006 22:23] |
|
Laatst naar een jongeren centrum in Barneveld geweest voor Thronar, Crimson Moonlight en Slechtvalk, was ook in een of andere tent die niemand kende, voleodne animo omdat christelijk metal volk erop af kwam. Da's wel slim. |
|
Waar een wil is is een weg. Vergis je niet dat de zalen die je noemt de afgelopen 10/20 jaar bergen werk verzet hebben om de status te bereiken die ze nu hebben. Tevens hebben ze hun klantenkring in die periode opgebouwd. Daar kom je niet zomaar tussen met je jongerencentrum Bal Op Het Dak in Schubbekutteveen. Je zult jezelf duidelijk op de kaart moeten zetten en als je enkel maar plaatjes blijft draaien en er nooit goede bands spelen dan zul je je publiek enkel beperkt blijven zien tot de lokale jeugd. En concerten zijn inderdaad hoofdzakelijk gezellig. We zijn gewoon enorm verwend hier. |
|
quote: Nee. |
|
quote: Ik denk dat je de concepten van bereikbaarheid en 'binnen een centra van bewoning' nog eens moet herzien Ik ben er de 8ste weer een dagje... jezus wat een verzoeking om daar te komen. Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: ? Dat valt wel mee toch? Met 30 minuten vanaf Utrecht met de trein (+ 10 minuten lopen) is het toch redelijk centraal en bereikbaar, laatste treinen gaan nog op een redelijk ok tijdstip, en met de auto hoef je alleen de A12 af te rijden en een stukje rondweg... |
|
quote: Het is nog steeds een goede 2 uur karren vanuit deze hoek hoor. Maar voor die regio zal het wel bereikbaar zijn. Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Voor mij maakt het nietzoveel uit hoe gevestigd de naam van een bepaalde tent is. Als de bands die er spelen me aanspreken en het qua reistijd een beetje te doen is ben ik er bij. Maar ik ga niet meer zoals eerst alle metalconcerten hier in de buurt af. Als het met de fiets te doen is of ik krijg een lift aangeboden nog wel. Maar meestal boeien de bands me toch niet dus blijf ik wel in de kroeg hier in het dorp. Entree gratis en geen irritante kutbands die alles overstemmen zodat je niet meer kunt praten of elkaar niet meer kunt verstaan. don't mistake lack of talent for genius |
|
Ik wil best af en toe afreizen naar jongerencentrum Bal op het Dak in Schubbekutteveen (@Judge M.: ) Maar dan moet er een band spelen die zo te gek is dat ik ze perse live wil zien, en die bovendien niet speelt in gemakkelijker bereikbare zalen, waar bijvoorbeeld de kwaliteit van de PA niet ter discussie staat. Voor een programmeur is het gewoon heel moeilijk om zoiets voor elkaar te krijgen, niet in de laatste plaats om budgetaire redenen. |
|
Bepaalde tenten hebben ten eerste een ruimer budget; dat scheelt al een hoop in boekingen en geluidskwaliteit. Verder zijn metalconcerten idd meer en meer socializing spots geworden, maar zelf laat ik het wel afwegen aan de bands die er spelen of ik langskom of niet. Het maffe was dat ik tijdens Kings of metal laatst een 'houseparty in reverse' gevoel kreeg; vroeger danste men op zo'n feest maar wat in het rond, en tegenwoordig doet men dat met het gezicht naar de DJ toe; waar metal vroeger nogal podiumgericht was, leek men afgelopen zaterdag juist meer onder elkaar te ouwehoeren met een band als achtergrondorkest... Verder vindt ik bereikbaarheid ook belangrijk; Podium Hardenberg vind ik bijv. altijd wel goed programmeren en een toffe tent, maar met openbaar vervoer irritant te bereiken, jammer, want ik zou er wel vaker langs willen komen. Het omgekeerde geldt tegenwoordig voor Vera Groningen, wat ik als zaalbeleving een openbaring vindt; goede programmering was al langer bekend; goed geluid; tof publiek Wat ik trouwens nog steeds niet snap is het grote gebrek aan metal in Utrecht -enkele uitzonderingen- met 2 grote podia en dus budget zat zou je denken. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 01-05-2006 20:34] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
ik weet dat als ik een collision of charlie*adler concert hier post, ik meer animo krijg en er meer mensen komen kijken als het in dynamo is bijvoorbeeld, als in 'chipolata'... niks tegen die tenten... maar het viel op |
|
quote: Leuke omschrijving dat housepartyverhaal, hier in Kerkrade is Het Muziekcafé en daar is de entree vaak gratis of maar twee pleuro of iets dergelijks. En ik dacht dat het door die laagdrempeligheid was dat iedereen gewoon aan de bar zit alsof je in een kroeg zit met op de achtergrond een bandje. Het schijnt dus een landelijk fenomeen te zijn, dat niet direct door de laagdrempeligheid komt. Dat er een gebrek aan metal in Utrecht is komt omdat metalconcerten niet uit zichzelf plaatsvinden en omdat er bijna geen metalheads meer rondlopen die eens wat energie in de metalscene willen steken. [Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 02-05-2006 0:46] Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Tja, het is soms ook de drempel die je over moet. Ik zelf heb dat ik sneller naar een zaal ga als ik er al eens geweest ben. |
|
quote: Ik denk dat het meer is zoals in deze regio. Alle oude baasjes werken en de nieuwe generatie is zo lui als het maar kan (ja, ik ben nu echt bejaard geworden ) Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: Dat bedoelde ik ook te zeggen. De jonge generatie is anders, die denken dat alles uit de lucht komt vallen en hebben niet dezelfde passie als de oudere generatie die alles wat we tegenwoordig aan subculturen hebben met hun eigen handen hebben opgebouwd. Dat scenegevoel komt niet meer terug, in de jaren '80 was iedereen wel op de een of andere manier betrokken bij het opbouwen van de eigen scene. Of het nu hardcore, extreme metal of punk was, we moesten het zelf doen, want van de overheid hoef je niets te verwachten als het om "subversieve" subculturen draait. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Hier in Enschede wordt Atak nog altijd door zo'n 70 vrijwilligers overeind gehouden. en het grootste deel is tussen de 18 en 23. [Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 02-05-2006 12:30] |
|
Atak heerst dan ook. Hopen dat dat zo blijft met de aanstaande verhuizing en naamwisseling. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Komt er zeker wel weer ik zie het alweer opkomen iig "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Utrecht is vooral van de kleine scene, geloof ik. Er wordt bijvoorbeeld in dB's aardig wat metal geprogrammeerd, maar dat zijn voornamelijk kleine tot middelgrote bands. In het ACU staan ook nogal eens obscure bandjes. Maar die twee grote podia moeten concurreren met bijvoorbeeld Paradiso en de Melkweg in Amsterdam (half uurtje rijden als er geen file staat), dus ik kan me voorstellen dat ze daar geen acts neerzetten die ook in de stad met de A. staan. Maar dat heb ik verder niet onderzocht, dus schiet me niet af als het anders is. edit: Een zin begin je met een hoofdletter. [Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 02-05-2006 13:56] “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: Da's mooi. Daar kunnen veel regio's dan een voorbeeld aan nemen. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote:Nu de gemeente Enschede nog... |
|
quote:Ik dacht door gaffa Is me ooit eens door een stel van die aarsgeobsedeerde techneuten verteld |
Index / Concerten |