|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Vesania is een (vnl.) black-metal gezelschap uit Polen. Na een demo-tape en een split met Black Altar zag hun eerste full length, getiteld "Firefrost Arcanum" het onlicht in 2003. Hun tweede, "God The Lux", kwam uit in 2005. VESANIA line-up: Orion - guitars and voices Daray - drums and percussion Siegmar - keymaster Heinrich - bass Orion heeft zichzelf ook laten zien in Behemoth. Vesania tapt muzikaal gezien echter niet helemaal uit hetzelfde vaatje. Dit vaatje laat zich omschrijven als black metal "oude sfeer, nieuwe stijl", vooral op de tweede plaat. Ik heb begrepen dat een zwak punt van de eerste plaat de iele productie was. Deze plaat heb ik zelf niet mogen horen, de tweede gelukkig wel! "Oude sfeer" omdat die sfeer erg duister en soms ronduit spookachtig is; "nieuwe stijl" omdat het hier een volvet geproduceerde plaat betreft en de band de nodige death metal-injecties aan de muziek weet te geven. Op zulke momenten doen ze eerder aan een act als Hate denken dan aan Behemoth. Over het algemeen draait "God The Lux" echter meer om sfeer dan om bruutheid. Denk dan niet aan zogenaamd hypnotiserende nummers waarin één riff honderd keer gespeeld wordt, maar aan compacte nummers van tussen de drie en vijf minuten waarin veel ruimte is voor open akkoorden (maar het blijft toch een plaat in het "hardere" segment van de black metal). Al met al een waardige band om zoveel woorden aan vuil te maken. Ik kan het iedereen met een voorliefde voor wat duisterder metal aanraden . http://www.vesania.pl/ Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: 1. Die band ken ik niet. 2. Ik kan me ook niet voorstellen dat het vetter is dan Reign In Blood, maar ja, je kunt niet alles hebben toch?? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Echt jammer dat ze veel "vrolijke stukken" gebruiken, de momenten die duister klinken zijn dat ook echt goed, erg gave toetsen in die stukken wat ik zo uit 1 mp3 opmaak. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
ik heb het album god the lux in mijn bezit en het is echt geweldig goed gewoon |
|
Wouw, een Poolse death/black metalband! Vernieuwend! </bevooroordeeld> We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Even wat misverstanden uit de weg ruimen, ten eerste geniet Firefrost Arcanum helemaal niet van een 'iele' productie, integendeel, hij blaast als een modderfokker, en Vesania klinkt in mijn oren op geen enkel moment 'blij', dus waar die onzin vandaan komt, joost mag het weten. Het is weer eens een heerlijk potje tergend rossende death/black, ergens tussen Behemoth, Impiety en Symfo Black in het algemeen. Penumbra hoards ye, God of revulsion |
|
quote: Dat "iele productie"-verhaal had ik uit een review. Ik heb die eerste plaat niet gehoord. Maar er staan zeker ook wel wat blije stukken op "God The Lux" (niet dat ik dat heel erg vind -- maar gelukkig zijn het er ook niet zo veel), denk bv. aan het nr. "Synchroscheme". quote:Impiety hoor ik er totaal niet in. Waar die onzin vandaan komt, joost mag het weten. Laten we het houden op interpretatieverschillen . [Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-05-2006 20:51] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Fuck ja! Deze band wil ik al tijden uitchecken maar ik vergeet het steeds. De berichten klinken zeer interessant. Bedankt voor dit topic alvast. Ik zal binnenkort even laten weten wat ik er van denk. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Zelfs ik vind het een goed album! |
|
Ik heb ze live gezien in de goudvishal. Zeer gaaf en vermakelijk, daarvoor kende ik het nog niet. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
quote: Ik heb als referentie dit nummer gebruikt Posthuman Kind vanaf 0:25 tot 1:10 is er een kwaadaardig sfeertje, vooral debet aan de toetsen die er onder zitten. 1:40 t/m 2:36 vind ik persoonlijk een stuk wat ik dus onder de beschrijving "vrolijk" schaar. Ik krijg iig zin om bloemetjes te plukken Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Wow, dit is behoorlijk vette shit..leuke drumsound, vet gebruik van Keyboards ook.. al zit er idd een elexorien stukje in "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Bron: Vesania Website Zal verdorie ook eens tijd worden!!! |
|
Hmm, interessant. Ik heb eigenlijk alleen God The Luxx, hoe zijn die andere 2? Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
quote: De eerste is een stuk scheller ... ik vind god the lux beter! En de 3e is het wachten op he? [Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 16-02-2007 11:07] |
|
Moonastray? Firefrost Arcanum? En die titel die jij zei zag ik niet tussen de releases staan. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
Tja ... was laat toen! Had mn koppie dr niet helemaal bij! Phalanx Inferna is van Asmodeus [Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 16-02-2007 11:08] |
|
In mijn oren ramt 'Firefrost Arcanum' 'God the Lux' aan stront Die schelle productie vind ik juist gaaf Wat niet wil zeggen dat God The Lux slecht is; zin in die nieuwe ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: BRON Hij is al te vinden op diverse torrent sites en heb hem al beluisterd en hij schopt heel erg kont! Goede kandidaat voor de top 10! |
|
Marduke's Mazemerising MetalMania 2006, Polen: http://www.youtube.com/watch?v=luA9RRUkorw Cover van Distractive Killusions: Erg benieuwd naar ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Gave muziek ja, alleen die zang gaat na een paar nummers behoorlijk vervelen. |
|
Nou de eigen typische sound is in ieder geval behoorlijk intact gebleven, ik trek het goed! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Beluister ff wat van myspace maar dit klinkt goed. |
|
Tjonge jonge echt goeie shit die nieuwe plaat. Heerlijke band, fijn geproduceerde black metal met keys die wat mij betreft echt iets toevoegen. Mooi, die duistere onderstroom in de muziek. Komt in m'n top 10 dit jaar. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Wow wat een gaaf geluid hebben ze zeg |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |