IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Vesania (death/black metal, Polen) Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-05-2006 19:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vesania is een (vnl.) black-metal gezelschap uit Polen. Na een demo-tape en een split met Black Altar zag hun eerste full length, getiteld "Firefrost Arcanum" het onlicht in 2003. Hun tweede, "God The Lux", kwam uit in 2005.

VESANIA line-up:

Orion - guitars and voices
Daray - drums and percussion
Siegmar - keymaster
Heinrich - bass

Orion heeft zichzelf ook laten zien in Behemoth. Vesania tapt muzikaal gezien echter niet helemaal uit hetzelfde vaatje. Dit vaatje laat zich omschrijven als black metal "oude sfeer, nieuwe stijl", vooral op de tweede plaat. Ik heb begrepen dat een zwak punt van de eerste plaat de iele productie was. Deze plaat heb ik zelf niet mogen horen, de tweede gelukkig wel! "Oude sfeer" omdat die sfeer erg duister en soms ronduit spookachtig is; "nieuwe stijl" omdat het hier een volvet geproduceerde plaat betreft en de band de nodige death metal-injecties aan de muziek weet te geven. Op zulke momenten doen ze eerder aan een act als Hate denken dan aan Behemoth. Over het algemeen draait "God The Lux" echter meer om sfeer dan om bruutheid.
Denk dan niet aan zogenaamd hypnotiserende nummers waarin één riff honderd keer gespeeld wordt, maar aan compacte nummers van tussen de drie en vijf minuten waarin veel ruimte is voor open akkoorden (maar het blijft toch een plaat in het "hardere" segment van de black metal).

Al met al een waardige band om zoveel woorden aan vuil te maken. Ik kan het iedereen met een voorliefde voor wat duisterder metal aanraden .

http://www.vesania.pl/

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-05-2006 19:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2006 19:17 schreef M. het volgende:
Ik kan het iedereen met een voorliefde voor wat duisterder metal aanraden

lijkt het op rhapsody???

maar goed, klinkt interessant. zeker eens proberen. maar ik kan me niet voorstellen dat deze band de laatste cd van decapitation voorbijstreeft. dat is pas een meesterwerk.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-05-2006 19:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2006 19:22 schreef attila_de_hun het volgende:
maar goed, klinkt interessant. zeker eens proberen. maar ik kan me niet voorstellen dat deze band de laatste cd van decapitation voorbijstreeft. dat is pas een meesterwerk.

1. Die band ken ik niet.
2. Ik kan me ook niet voorstellen dat het vetter is dan Reign In Blood, maar ja, je kunt niet alles hebben toch??

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2006 19:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Echt jammer dat ze veel "vrolijke stukken" gebruiken, de momenten die duister klinken zijn dat ook echt goed, erg gave toetsen in die stukken wat ik zo uit 1 mp3 opmaak.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Aeon
dé aandachtshoer
Usericon van Aeon
Posted 23-05-2006 17:43 by Aeon Wijzig reactieProfiel van AeonQuote dit bericht

ik heb het album god the lux in mijn bezit en het is echt geweldig goed gewoon

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 23-05-2006 18:00 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Wouw, een Poolse death/black metalband! Vernieuwend!

</bevooroordeeld>

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 23-05-2006 19:43 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Even wat misverstanden uit de weg ruimen, ten eerste geniet Firefrost Arcanum helemaal niet van een 'iele' productie, integendeel, hij blaast als een modderfokker, en Vesania klinkt in mijn oren op geen enkel moment 'blij', dus waar die onzin vandaan komt, joost mag het weten.
Het is weer eens een heerlijk potje tergend rossende death/black, ergens tussen Behemoth, Impiety en Symfo Black in het algemeen.

Penumbra hoards ye, God of revulsion

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-05-2006 20:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2006 19:43 schreef Phygor het volgende:
Even wat misverstanden uit de weg ruimen, ten eerste geniet Firefrost Arcanum helemaal niet van een 'iele' productie, integendeel, hij blaast als een modderfokker, en Vesania klinkt in mijn oren op geen enkel moment 'blij', dus waar die onzin vandaan komt, joost mag het weten.

Dat "iele productie"-verhaal had ik uit een review. Ik heb die eerste plaat niet gehoord.
Maar er staan zeker ook wel wat blije stukken op "God The Lux" (niet dat ik dat heel erg vind -- maar gelukkig zijn het er ook niet zo veel), denk bv. aan het nr. "Synchroscheme".
quote:
Het is weer eens een heerlijk potje tergend rossende death/black, ergens tussen Behemoth, Impiety en Symfo Black in het algemeen.

Impiety hoor ik er totaal niet in. Waar die onzin vandaan komt, joost mag het weten.
Laten we het houden op interpretatieverschillen .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-05-2006 20:51]

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-05-2006 20:56 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Fuck ja! Deze band wil ik al tijden uitchecken maar ik vergeet het steeds. De berichten klinken zeer interessant.

Bedankt voor dit topic alvast. Ik zal binnenkort even laten weten wat ik er van denk.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-05-2006 20:57 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Zelfs ik vind het een goed album!

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 24-05-2006 0:08 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Ik heb ze live gezien in de goudvishal. Zeer gaaf en vermakelijk, daarvoor kende ik het nog niet.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

spectre
Usericon van spectre
Posted 24-05-2006 10:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2006 19:43 schreef Phygor het volgende:
Even wat misverstanden uit de weg ruimen, Vesania klinkt in mijn oren op geen enkel moment 'blij', dus waar die onzin vandaan komt, joost mag het weten.

Ik heb als referentie dit nummer gebruikt
Posthuman Kind

vanaf 0:25 tot 1:10 is er een kwaadaardig sfeertje, vooral debet aan de toetsen die er onder zitten. 1:40 t/m 2:36 vind ik persoonlijk een stuk wat ik dus onder de beschrijving "vrolijk" schaar. Ik krijg iig zin om bloemetjes te plukken

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-05-2006 10:55 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Wow, dit is behoorlijk vette shit..leuke drumsound, vet gebruik van Keyboards ook..

al zit er idd een elexorien stukje in

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 13-02-2007 15:41 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:

VESANIA & THE RECORDING OF THEIR THIRD ALBUM!

Orion: "After a time of enormous activity, we've decided to focus our energy on the next recording. We collected all of the material and ideas that had been written in recent years and sealed ourselves away in the rehearsal room for a while. We reappraised all of these ideas, incorporating the experience we've gained through previous recording sessions and the tours we've participated in. Completely fresh ideas just appeared during these rehearsals and the result shall be the third Vesania album, a worthy successor to the highly acclaimed "God the Lux". It's undoubtedly going to be the most mature effort by the band thus far, demonstrating a new level in terms of composition, arrangement and sound quality. The drums are currently being recorded at "Studio X" in Olsztyn (Poland) and the sounds being produced are just awesome! The third child of Vesania is slowly reaching formation with due care being taken in the studio to allow for development and expansion where appropriate. However, we can already assure you that the wait will be more than worth it!"

New updates on the recording session soon - be ready!

Bron: Vesania Website

Zal verdorie ook eens tijd worden!!!

Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 16-02-2007 1:35 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Hmm, interessant. Ik heb eigenlijk alleen God The Luxx, hoe zijn die andere 2?

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 16-02-2007 1:36 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 16 februari 2007 1:35 schreef Creepmime het volgende:
Hmm, interessant. Ik heb eigenlijk alleen God The Luxx, hoe zijn die andere 2?

De eerste is een stuk scheller ... ik vind god the lux beter!
En de 3e is het wachten op he?

[Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 16-02-2007 11:07]

Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 16-02-2007 9:47 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Moonastray?
Firefrost Arcanum? En die titel die jij zei zag ik niet tussen de releases staan.

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 16-02-2007 11:06 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Tja ... was laat toen! Had mn koppie dr niet helemaal bij!

Phalanx Inferna is van Asmodeus

[Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 16-02-2007 11:08]

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 16-02-2007 12:38 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

In mijn oren ramt 'Firefrost Arcanum' 'God the Lux' aan stront
Die schelle productie vind ik juist gaaf
Wat niet wil zeggen dat God The Lux slecht is; zin in die nieuwe

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 20-10-2007 21:38 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:

The recording session of the third Vesania album, the mixing and mastering finished!

That's what the band members have to say about it:

Orion: "Last months have been the time of the hard work for us. Although we had many other responsibilities, we've managed to take care of Vesania. We've completely devoted our time to this recording. After Daray was done with drum tracks, there was the time for guitars. The old Gibson Les Paul Custom and the amps: Mesa Boogie Dual Rectifier and Diezel Herbert - that was the configuration we used this time. Worked with no excuses. The sound we achieved is full and juicy. It perfectly coexists with all other instruments."

Valeo: "I play with Vesania since not a long time, so that was my first recording session with this band. I didn't have much time to get ready for the studio either, but my entire involvement in the recording turned out to work smoothly and with no problems. I am very satisfied with the results we gained. I recorded a few parts of rhythm guitars, some extras and solos. Working with Orion was very spontaneous. We were coming up with new ideas every second, changing the compositions and arrangements."

Heinrich: "My weapons were: Mayones Slogan 5 bass guitar, Ampeg B4R, Hughes&Kettner cabinet. And I played along with some toys - Sansamp Bass Driver, EBS Multidrive, BBE Sonic Maximizer. The recording was quite quick and not problematic at all. I did everything as we planned to have it done. The bass guitar lines are rather simple and the sound of this instrument has never been so massive in this band."

Siegmar: "I recorded all keyboard parts and samples at my home studio. I was mainly using my old Roland XP-30. But this time the sampled sounds of other instruments and some virtual synthesizers had the most significant meaning. The quantity of the music material and its&#65533; intensity, with no doubt, made this recording session the most demanding one among others I ever took part in."

Orion: "This time we had this great opportunity to allow more time for mixing. And so we were mixing the album and recording vocal tracks in pretty much the same time. Day by day, we were fulfilling the plans and presumptions, simultaneously using some fresh ideas of my own and of Szymon Czech. Thorough all that time I stayed in constant touch with the rest of the band. Especially with Siegmar, with whom I was consulting all the moves. Finally, after all, we can speak about the "sound" and the "character" of the band being concluded."

The third Vesania album, "Distractive Killusions" was recorded, mixed and mastered at Studio X in Olsztyn, Poland. The band worked with the sound engineer Szymon Czech within the space of few months, between February and June 2007.

BRON

Hij is al te vinden op diverse torrent sites en heb hem al beluisterd en hij schopt heel erg kont! Goede kandidaat voor de top 10!

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 31-10-2007 16:24 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Marduke's Mazemerising MetalMania 2006, Polen:
http://www.youtube.com/watch?v=luA9RRUkorw

Cover van Distractive Killusions:

Erg benieuwd naar

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 31-10-2007 16:49 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Gave muziek ja, alleen die zang gaat na een paar nummers behoorlijk vervelen.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-11-2007 0:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou de eigen typische sound is in ieder geval behoorlijk intact gebleven, ik trek het goed!

Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 04-11-2007 1:01 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Beluister ff wat van myspace maar dit klinkt goed.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-11-2007 23:51 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tjonge jonge echt goeie shit die nieuwe plaat. Heerlijke band, fijn geproduceerde black metal met keys die wat mij betreft echt iets toevoegen. Mooi, die duistere onderstroom in de muziek. Komt in m'n top 10 dit jaar.

Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 12-11-2007 0:13 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Wow wat een gaaf geluid hebben ze zeg

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com