|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Black Widow - Sacrifice; Geweldige plaat maar muziekaal ligt dir nog erg ver van metal. Meer progressie rock. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Dat bewithced en black widow verhaal, kopt, heb het inderdaad omgedraaid, hehe |
|
quote: Volges Allmusic.com ... kennelijk dus zelfde jaar als black sabbath ... |
|
quote:Ik heb die Black Widow schijf hier liggen. En ik kan je vertellen dat BS muziekaal gezien een stuk dichter bij, hedendaagse, metal zit. Al heeft MM zeker gelijk over de teksten. Black Widow is, bij mijn weten, de eerste band die openlijk Satanistische teksten had (en een groter publiek bereikte. Hoe het destijds in de underground zat weet ik niet). Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Jouw quotes bevestigen dus wat ik zei. Beiden voortgekomen uit rock & roll en niet punk uit metal of metal uit punk! |
|
quote: Yup. Maar het ging er meer om wie er eerder was Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Uit hetzelfde jaar ook het geweldige "Coven - Witchcraft destroys minds and reaps souls" en "Jacula - In Cauda Semper Stat Venenum". Allemaal satanische/occulte teksten en erg gave bands, maar geen van allen hebben ze veel te maken met hoe metal momenteel klinkt (alhoewel het mij niet zou verbazen als die Jacula plaat een band als Skepticism sterk beinvloed heeft). 1969 was uberhaupt een erg goed muzikaal jaar met veel gave releases op het gebied van prog en hardrock. |
|
quote: Bíjna goed. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Klopt wel hoor, maar er zat nog wat voor: quote: |
|
Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Mja, zelfs postpunk/newwave etcblabla Maarja de Kinks waren ook al punk, bijna dan. En Lou Reed. Eerst maar eens de definitie van punk en metal vastleggen. Wat mij betreft is Black Sabbath sowieso metal. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Vergeet die bluesneger niet...Robert Johnson geloof ik? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote:The Stooges: 1968 ... |
|
quote: En uit het zelfde jaar ook Blue Cheer... Weer terug bij af |
|
En the Who dan? Ik vind the Who al aardig richting punk neigen hoor! Waag eens een dansje! |
|
quote:Gaaf ja iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Thrash/speed metal was het begin van de extreme metal, heavy metal gekruist met punk/hardcore. Punk en heavy metal zijn volgens mij ongeveer tegelijkertijd ontstaan, punk misschien een jaartje eerder ofzo. In ieder geval tussen '76 en '78. Mijn punt is dat we zonder punk en hardcore in ieder geval nooit thrash/speed/black/death hadden gehad, dus mag men nooit de waarde van punk onderschatten. Iets dat nogal veel word gedaan door het jongere grut in de huidige metalscene. Oude Slayert, Metallica, Venom, Sodom, maar ook Celtic Frost staat bol van de hardcoreinvloeden en de meeste van die bands noemen ook punk/hardcore als de inspiratie van hun ontstaan. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Wordt dat als punk beschouwd of als de stap er nét voor? Ik dacht namelijk dat ik gelezen had dat het als de stap ervoor werd gezien. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Het idee van punk was toch dat iedereen die dat wilde het podium op kon klimmen met een instrument en punk kon maken, terwijl je bij metal behoorlijk technisch vaardig moet zijn (beter gezegd, ik zou punk kunnen maken, maar metal totaal niet). In dat licht beschouwd zou het mij niets verbazen dat metal eerder was en dat punk een soort van reactie daarop was (wat zou betekenen dat mijn vriendin gelijk heeft ) of dat ze allebei autonome stromen waren afkomstig vanuit de rock'n roll. don't fuck the system, change it |
|
quote: En bovendien had led zeppelin ook occulte teksten en waren zij alles behalve metal laat staan black metal.. Ik vind black sabbath zeer zeker metal en zij waren eerder bezig dan dat, de punk die ik ken, is. |
|
quote: |
|
Voor zover ik weet begint punk zo'n beetje met The Sex Pistols (vanaf '75) en metal officieel met Led Zeppelin (vanaf '68) en daarna Black Sabbath. Conclusie: Metal heeft zich een stuk breder ontwikkeld dan punk. "Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen." |
|
Ja man. |
|
quote: Volgens mij vroegen ze er pas een octrooi voor aan in 1974. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |