|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Barbaren. Verder nog steeds Khachatourian (Sbare Dance) en Shostakovich (alle symphonieen) [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 21-01-2007 13:20] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Polyphonisch werk van The Tallis Scholars.... Iemand? I Find That I Am Not There... |
|
quote:Ryuichi Sakamoto is niet helemaal mijn ding. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Thomas Tallis heerst inderdaad. Heb je het toevallig over Spem In Alium? Bij de weg, je kunt polyphonic gewoon vertalen als 'polyfoon'. |
|
inderdaad Spem In Alium, Kippenvel! Heerlijk "polyfoon" !!! I Find That I Am Not There... |
|
40-stemmig was het toch? Edit: jup [Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 28-01-2007 23:36] |
|
Elgar - Cello Concerto in E klein. Ook staat Carmina Burana van Carl Orff, Winter (from the Four Seasons) van Vivaldi en de orgelconcert in D klein van Bach op het lijstje. Verder nog Elegie van Gabriel Faure (voor cello) en Kol Nidrei van Max Bruch (ook voor cello), en nog een heel hoop. |
|
quote: Die is tof ja. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Vespro della Beata Vergine (1610) - Claudio Monteverdi Een stuk waar je langzaam in wordt gezogen, met de afwisseling van stijlen waarin Monteverdi zich bewoog: de mysterieuze kadans van het gregoriaans, de betoverende polyfonie van de renaissance en de monodie van de barok. Niets dan ! Ik ben hieraan verslaafd... Nog een vette aanrader: Mahler No. 4 door Chailly. Het kristalheldere geluid past perfect bij de sprookjesachtige sfeer van dit magische stuk. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Monteverdi is goeie poep, ja. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Dvorák!! [Dit bericht is gewijzigd door murtcelP op 10-05-2007 12:40] |
|
Minimale pianomuziek zonder andere poespas, het liefst nocturnes en de middenstukken van veel sonates met als absolute favoriet het middelste deel van de Mondschein Sonate van Beethoven. Heerlijk triest. Sonates van Scarlatti vind ik vaak ook erg mooi. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
signature |
|
gaaf |
|
Nu aan het luisteren naar The Planets van Holst The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Uiteindelijk komt bijna alle filmmuziek en een groot deel van de metal hier uit voort (samen met wat shit van Wagner e.d.). Vooral de verminderde kwint helemaal in het begin van Mars: |
|
Er zijn wel meer invloedrijke componisten geweest dan Holst.. en ik vermoed dat filmcomponisten door de jaren heen ook hun inspiratie uit andere muziekstukken en stijlen hebben gehaald. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Bij Mars moet ik altijd denken aan starwars en moderne ruimte films mooi dat het dan toch van rond 1900 komt Beethovens 9e was lange tijd mijn favoriet maar het is nu toch al een tijdje Tchaikovsky met 1812 ouverture. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Meerdere stukken van Arvo Part en Edvard Grieg Gorecki Henryk en dan in het bijzonder Symphony no.3 Het mooiste klassieke muziekstuk is naar mijn mening van Zbigniew Preisner met 'Requiem for my friend'. Echt kippenvel! |
|
quote: Tuurlijk, meneer gustav weet heel goed duistere stukken neer te zetten maar voor hem was er ook al genoeg duister werk te vinden. Hij weet het alleen anders vorm de te geven/samen te stellen. Muziek kent bepaalde patronen waardoor bepaalde stukken duister of vrolijk oid klinken. Je hoeft niet perse naar 1 stuk muziek geluisterd te hebben om op zo'n zelfde iets te komen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik mag tegenwoordig graag eens onderuit zakken met Winter van Vivaldi in de oortjes, maar een favoriet kan ik niet benoemen. Wisselt sterk. Een goede versie van Schubert's 'Ave Maria' kan ik wel altijd waarderen. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Daar ben ik mij uitermate goed van bewust. Ik vond het alleen erg kort door de bocht om één componist voor twee zulke brede genres als nagenoeg enige inspiratie te benoemen. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Inderdaad dat was ook mijn bedoeling. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Mijn eerdere opmerking was nogal kort door de bocht. Natuurlijk zijn er veel meer componisten en invloeden terug te vinden in filmmuziek en metal. Waar ik vooral op doelde is dat als je maar ver genoeg gaat graven dat je vaak bij dit soort componisten uitkomt. Weinig periodes in de muziek die zoveel invloed hebben gehad op de muziek die we nu luisteren (dit zal wel weer een nieuw discussiepunt worden ) |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |