quote:
Op 1 februari 2011 23:54 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik snap je punt, maar ik maak dan weer het omgekeerde mee. Architects heeft mij nooit kunnen boeien, maar op The Here and Now klinken ze eindelijk echt 'fris'. De zoetsappige ballads hadden niet gehoeven (zit er nu wat electronica in die tracks verborgen?), maar de andere nummers draai ik graag. Naar mijn mening het beste werk van Architects tot nu toe, maar het is begrijpelijk dat de fans van het ouder werk afhaken.
Afhaken doe ik min of meer, maar het is oneerlijk om het alleen op dat feit af te schrijven waardoor ik de review objectief heb gehouden. Als je van die climaxen houdt die hier en daar verwerkt zijn moet je echt naar God Is An Astronaut gaan luisteren en misschien word je wel net zo'n softie als ik.
Eigenlijk was deze ommekeer ook te verwachten, min of meer. De band is met elke release een stuk radiovriendelijker gaan klinken. Op het voorgaande album ging het nog wel, maar The Here And Now is wel een héél erg grote stap. De verandering is te groot en het album bezit te weinig catchy-ness om écht catchy te zijn zoals ADTR door die vele slappe zeik-passages.
Wél ben ik het met je eens dat de band fris en gedrevener dan ooit klinkt. Misschien komt het door al die scene-kids die ze nu in hun bandwagon hebben zitten?
[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 01-02-2011 23:58]