IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : De Baltische landen
Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 01-07-2006 20:30 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

We hebben inmiddels al topics voor verschillende vakantielanden maar zover ik mij kan herinneren zijn de baltische landen nog niet aan bod gekomen.

Om onduidelijkheden te voorkomen, dit zijn de Baltische landen: Estland, Letland, Litouwen.

Zijn er mensen die al die kant op zijn geweest of van plan zijn te gaan? Lijkt me zeer interessant om meer te weten te komen over deze in toeristisch opzicht relatief onbekende* landen. (* zover ik weet)

Met name Estland intrigeert mij behoorlijk. Naar mijn idee is er daar een erg grote en bloeiende metal scene. Bedoel; de kwalitatief goede (vaak originele) bands lijken als paddestoelen uit de grond te schieten en op een bevolking van amper 1,4mln lijkt me dat een knap staaltje inzet. Letland blijft met o.a. Skyforger en Urskumug ook niet achter wat dat betreft.

Metal terzijde, als ik de foto's die ik op internet tegenkom moet geloven zijn het ook super mooie landen met een groot herontdekt cultuurgoed en veel ongerepte natuur. Dit vanwege de culturele onderdrukking en de gigantische stukken natuur die tot verboden terrein waren verklaard onder het Sovjet-bewind.

Anyway, any thoughts?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-07-2006 20:49 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Wat ik van Estland heb gezien is in ieder geval prachtig. Edit: op foto´s dus.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 01-07-2006 20:49]


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 01-07-2006 20:56 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Een collega van me op mijn stageplek tijdje geleden ging wel vaker naar Riga (Letland). Uiteraard is er in de hoofdstad wel wat toerisme. Sommige buitenwijken zijn behoorlijk link, maar buiten het centrum is het wel een stuk goedkoper eten e.d. Het scheelt ook enorm in de portemonnee als je Russisch spreekt (denk bijv. aan de taxi. Die chauffeur zegt op het eind van de rit dat je (omgerekend) 15 Euro kwijt bent. Als je dan in het Russisch antwoordt dat je er maar 3 Euro voor betaalt, is dat ook goed ).


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 02-07-2006 2:17 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Heb wel veel positieve verhalen gehoord over Letland. In ieder geval genoeg om mijn interesse te wekken om er ook eens ooit een keertje heen te gaan.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 02-07-2006 8:27 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik ga over 3.5 weken naar Moskou, niet helemaal een Baltisch land maar volgens de reisgidsen wel in dezelfde catalogus genoemd
Heb er in ieder geval zin in


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 02-07-2006 11:00 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik ga in augustus door de Baltische landen trekken. Ik woon in Finland dus Talin (Estland) is maar een uurtje met de boot ofzo (schat ik . ).
Het idee kwam zo maar bij me bovendrijven... voorheen ging ik standaard naar Scandinavië maar nu ik daar een paar jaar woon wil ik ook wel es wat anders zien.
Tzt meer.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen