IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : ‘New Dutch recordlabel releases 5 Dutch Metal Cult bands’
hammer
Usericon van hammer
Posted 06-07-2006 11:26 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

Rusty Cage Records, founded by Manfred van Zadelhoff and Remco Bouwens, started operations in
July 2006.
The main goal of Rusty Cage Records is to offer all kinds of old and new metal bands
specialized promotion and distribution.
Both founders played in various metal bands (MAC-11, LWS inc., Defender etc.) and are active in this
kind of music from the late 70's until now.
You can read more about this in their personal biographies on the Rusty Cage Records site.

The start of this label was at the ‘Waldrock 2006 festival’, the Netherlands, with the release of their
‘Dutch Metal Cult Series’. This series contains five re-releases of very rare and hard to find Dutch
metal classic albums, which are completed with a lot of never released demo and live tracks.

RCR0001 - Mysto Dysto - The rules have been disturbed
RCR0002 - Hammerhawk - Breaks loose
RCR0003 - Jewel - La morta
RCR0004 - L.W.S. Inc. - Welcome to the Asylum
RCR0005 - Defender - City ad mortis

Later this year more re-releases of Jewel can be expected and also a new album of Defender will be
recorded this year. Besides these releases RCR is currently checking out new bands and is always
interested in new talent.

For more information and downloads:
www.rustycagerecords.com




attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-07-2006 11:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

cool, die van mysto dysto wil ik wel hebben. geef dan ook gelijk de cd's van sempiternal deathreign en delerium uit!!! (en materiaal van brain implosion indien mogelijk!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 06-07-2006 11:45]


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 06-07-2006 12:16 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

LWS Inc., yesssss...... Lunatics without skateboards!


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


acid
Usericon van acid
Posted 06-07-2006 12:27 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Allemaal erg toffe platen; alleen vraag ik me af waarom die Defender? Die is (onder de naam Remaining Tales) al incl. bonustracks uitgebracht een paar jaar terug.


"Jullie stemmen Pechtold!!"


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 06-07-2006 12:27 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Alhoewel ik Jewel - La Morta! al op LP heb, heb ik ze toch alle vijf besteld, geweldig initiatief!


Nog zo stoere internet warrior.


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 06-07-2006 12:28 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Hmm, die Defender - Remaining Tales cd heb ik ook al. Nou ja, boeiend.


Nog zo stoere internet warrior.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 06-07-2006 16:23 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

hehe die zijn daarna zeker bij happy vinyl voor veel knaken te koop, of is dat niet van die manfred? Verder wel een goede zaak, maar vast geen animo.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-07-2006 16:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

label voor accelerate? of hebben die al een label?


Je moeder.


valkyrian
Usericon van valkyrian
Posted 07-07-2006 12:17 by valkyrian Wijzig reactieProfiel van valkyrianQuote dit bericht

gaaf


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 07-07-2006 14:10 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Ik heb ze alle vijf binnen (lekker snel) en ben erg tevreden. Lekker veel bonuskak (vooral bij Jewel, ook Sword (Pre-Jewel) spul enzo.)

Bij LWS inc. de Death Or Die demo erbij, bij Hammerhawk wat rehearsal en livetracks, bij Defender een zootje bonussongs en Mysto Dysto heeft twee tracks van de No Aids In Hell demo er bij zitten.

Ben benieuwd of er nog meer rommel uit gaat komen via dit label, ik hoop het wel!


Nog zo stoere internet warrior.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-09-2006 14:00 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Alleen Cyper er nog bij maar verder niks meer? Leeft het nog?


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 26-09-2006 11:07 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

Ben ik een barbaar als die bands mij niets zeggen?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-09-2006 11:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Grappig .. als Roadrunner dit gedaan had, had men moord & brand geschreeuwd ..


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 26-09-2006 12:35 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 11:08 schreef Jenje het volgende:
Grappig .. als Roadrunner dit gedaan had, had men moord & brand geschreeuwd ..


Waarop is dit nu weer gebaseerd? Als Roadrunner deze albums had gerereleased met veel bonuskak voor een tientje per stuk had ik ze daar wel gekocht, wat kan mij dat nu verrotten wie ze rereleased.Die 'Two on the vault' serie van Roadrunner vond ik ook al ideaal.


Nog zo stoere internet warrior.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-09-2006 13:23 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 11:07 schreef Shadows & Rain het volgende:
Ben ik een barbaar als die bands mij niets zeggen?


Nee hoor, maar waarschijnlijk heb je nog wel jeugdpuistjes


spelfout weggehaald...


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 27-09-2006 13:25 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

Dat is geen puist, dat is mijn gezicht!


hammer
Usericon van hammer
Posted 18-11-2006 17:29 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

METAL BASH WINNERS 'NON-DIVINE' SIGNED WITH RUSTY CAGE RECORDS

RCR is very proud to announce this latest addition to our roster. Their concept album ‘Asylum 45’, which has been recorded and produced by Jacob Hansen at Hansen Studio’s in Denmark, will be available in the beginning of 2007. Lyrics covering the life of patients in ‘Asylum 45’, grooving riffs and superb compositions will give you an album in the tradition of bands like Metallica and Nickelback



zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 18-11-2006 18:21 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Lekker boeiend, ik heb liever dat ze wat andere Nederlandse meesterwerken rereleasen. Onder andere Jewel's Revolution In Heaven, Black Out - Evil Game en wat rotzooi van Picture of Future Tense.


Nog zo stoere internet warrior.


hammer
Usericon van hammer
Posted 19-11-2006 0:54 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

zal waarschijnlijk een kwestie van tijd zijn!

Maar idd zit ook wel te wachten op de 2 andere Jewels,
revolution in heaven en Nou al Moe!



acid
Usericon van acid
Posted 19-03-2007 14:02 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Al nieuws over de re-release van Nou al moe? en Revolution in Heaven? Lijkt mij niet verkeerd gezien ze lastig te verkrijgen zijn!


"Jullie stemmen Pechtold!!"


Gilbert
Usericon van Gilbert
Posted 21-04-2007 20:23 by Gilbert Wijzig reactieProfiel van GilbertQuote dit bericht

Verrek, wat een leuk initiatief. Jewel en LWS Inc. herinner ik me nog van Vara's Vuurwerk uit eind jaren '80, begin jaren '90. Defender heb ik toen zelfs live gezien in het voorprogramma van Toxik, ergens in een zaaltje in Nijmegen. Leuke bands. LWS Inc. haalde met hun briljante, gelijknamige lijflied zelfs de onderste regionen van de Vuurwerk 50!


JuJu
Usericon van JuJu
Posted 13-05-2007 12:48 by JuJu Wijzig reactieProfiel van JuJuQuote dit bericht

Any plans om de oude demos van Silenxce/Inferno (uit Leiden) te releasen? Dat was echt super, voor die tijd...


Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen