IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Psychobilly Volgende pagina
Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 14-07-2006 19:28 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Tot mijn grote verbazing is er nog geen psychobilly topic op dit forum. Nog meer mensen die deze psychotische vorm van rockabilly waarderen?

Voor diegenen die er niet bekend mee zijn, psychobilly is een kruising tussen rockabilly en punk. Een aantal van de bekendste bands in het genre:

The Meteors
Nekromantix
Demented Are GO
Godless Wicked Creeps
Batmobile
Krewmen

Voor samples van deze en andere bands, check http://www.wreckingpit.com/


SCUM FUCK


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 14-07-2006 19:33 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Helemaal geweldig!!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 14-07-2006 19:40 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht



Argh
Usericon van Argh
Posted 14-07-2006 19:41 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2006 19:40 schreef Psychonaut het volgende:
Slotje

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/690302


Ooh een betweter... beter opletten, want dat gaat over een concert.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 14-07-2006 19:43 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

quote:
Op 14 juli 2006 19:41 schreef Argh het volgende:
Ooh een betweter... beter opletten, want dat gaat over een concert.


Ooh een betweter... beter opletten, want zowel de topic titel als verdere conversaties in het topic gaan gewoon over de gengre, slechts de eerste post gaat over concert.


Argh
Usericon van Argh
Posted 14-07-2006 19:44 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2006 19:43 schreef Rensykdom het volgende:
Ooh een betweter... beter opletten, want zowel de topic titel als verdere conversaties in het topic gaan gewoon over de gengre, slechts de eerste post gaat over concert.


Ja dus?... Dit is het 'muziek algemeen' gedeelte, en dat staat in concerten en verder zal het me aan mn reet roesten welke topics er wel of niet worden gesloten. kut policy hier.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 14-07-2006 19:45 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

Dan bevind dat andere topic zich wellicht op de verkeerde plek.


Argh
Usericon van Argh
Posted 14-07-2006 19:47 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

tja... OMG!11 SLOTJ!11E htp:/zwaremetalen.com/urlvantopic112345 dan maar he!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 15-07-2006 14:41 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2006 19:43 schreef Rensykdom het volgende:
Ooh een betweter... beter opletten, want zowel de topic titel als verdere conversaties in het topic gaan gewoon over de gengre, slechts de eerste post gaat over concert.


Is leuk en aardig, maar aangezien het topic niet verplaatst is naar muziek algemeen en er geen algemeen psychobilly-topic van is gemaakt heb ik er hier maar een gemaakt.

En nu on-topic graag.


SCUM FUCK


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 23-07-2006 21:32 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Wel god-verredomme! Heeft dan niemand hier smaak? Psychobilly mensen!


SCUM FUCK


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 23-07-2006 22:02 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ken wel Hank 3


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 23-07-2006 22:53 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

mms://ds103.xs4all.nl/dicemen_300.wmv



Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 23-07-2006 23:02 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Heb vorig weekend een duits of engels psychobilly band zien spelen na een dagje dragracing in Drachten. Vond het wel vermakelijk maar om nou thuis op te zetten?
Nee, wat mij betreft is het precies dezelfde muziek uit de jaren-50.
[edit] Oke, een MODERNERE versie van precies dezelfde muziek uit de jaren-50. Iets hardere distortion, vol-akoestische basgitaar en belachelijke kuiven die ze beter aan de Misfits kunnen overlaten.
Wake up people, IT'S A FAD. Ik geef de hele hype een paar jaar nog voordat het weer uitdooft en alleen de allerbeste bands overblijven.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 23-07-2006 23:08]



trol
Usericon van trol
Posted 24-07-2006 1:13 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Die hele hype bestaat al minstends 25 jaar volgens mij

erder ontopic:
Astro Zombies
concombre zombies
Damage done by worms
demented are go
Resurex

Psychobilly heerst!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-07-2006 1:42 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ben ik niet mee eens Trol. Een jaar of mss. iets langer geleden hoorde/zag/merkte je niets over dat hele Psychobilly genre en lui die zich ernaar kleden.
Het is iets van NU dat er ineens allemaal lui zijn die zich tot psychobilly liefhebbers ontpoppen. Ergo; hype.
De muziek mag dan 1000 jaar bestaan, de grote toename aan belangstelling is iets van nu.
Ik heb genoeg mensen om me heen gezien die er ineens -uit het niets- mee aan de haal zijn gegaan.
Kleden zich anders, lange haren weg, gaan met andere mensen om, mening over tattoo's 180 graden veranderd enz.

Death Metal was ook 'hype' in 1992~1993. De hausse knalde als een kaartenhuis in elkaar in 1995 en de 'balans' herstelde zich. Kwam gabber niet toevallig langs toen om een dijk verdwaalde zielen mee te nemen?

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 24-07-2006 1:43]



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-07-2006 7:54 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Is dit nou echt een hype, zoals gothic en daarvoor alto? Heeft iemand een foto van de kledingstijl van deze mensen dan?

Als ik dat leuk vind ga ik misschien ook wel naar de muziek luisteren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 24-07-2006 10:42 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht




Te gekke stijl! En muziek is ook zeker goed te pruimen. Ken er helaas nog niet enorm veel van, maar ben er iig meebezig (Bandjes ontdekken enzo). The Meteors zijn gaaf. En Rezurex!


Disko Disko Partizani


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 24-07-2006 10:45 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Nozems!

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 24-07-2006 10:46]


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 24-07-2006 10:53 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Lekker zinvolle post, idioot!


Disko Disko Partizani


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 24-07-2006 11:40 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 24 juli 2006 10:53 schreef IJsregen het volgende:
Lekker zinvolle post, idioot!


Nee hoor, nozems zijn het !!
Het is nogsteeds een uitdrukking hier. "Doe olle nozem."

on some jaren 60 shit yo. Google dat maar eens.


Suck my piss


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-07-2006 11:54 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 juli 2006 10:42 schreef IJsregen het volgende:



Te gekke stijl! En muziek is ook zeker goed te pruimen. Ken er helaas nog niet enorm veel van, maar ben er iig meebezig (Bandjes ontdekken enzo). The Meteors zijn gaaf. En Rezurex!

Heersch!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


trol
Usericon van trol
Posted 24-07-2006 12:20 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com



Demented are go



@ Mikeeee: Ik bedoelde idd dat de muziekstroming zelf al 24365623421542 jaar bestaat. Het klopt wel dat de scene behoorlijk gegroeid is de laatste jaren.
Toch komen er vooral 'oude' mensen van 30 a 40 jaar naar de psychobilly shows in de goudvishal.
Onder de punkers merk je wel een verschuiving naar psychobilly toe.
Opzich te snappen, want psychobilly heerst gewoon keihard.
En nee, ik ga geen vetkuif nemen..

edit: oeps plaatje verneukt

[Dit bericht is gewijzigd door trol op 24-07-2006 12:20]


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 10-08-2006 19:50 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2006 1:42 schreef Mikeee het volgende:
Ben ik niet mee eens Trol. Een jaar of mss. iets langer geleden hoorde/zag/merkte je niets over dat hele Psychobilly genre en lui die zich ernaar kleden.
Het is iets van NU dat er ineens allemaal lui zijn die zich tot psychobilly liefhebbers ontpoppen. Ergo; hype.
De muziek mag dan 1000 jaar bestaan, de grote toename aan belangstelling is iets van nu.
Ik heb genoeg mensen om me heen gezien die er ineens -uit het niets- mee aan de haal zijn gegaan.
Kleden zich anders, lange haren weg, gaan met andere mensen om, mening over tattoo's 180 graden veranderd enz.

Death Metal was ook 'hype' in 1992~1993. De hausse knalde als een kaartenhuis in elkaar in 1995 en de 'balans' herstelde zich. Kwam gabber niet toevallig langs toen om een dijk verdwaalde zielen mee te nemen?


De hoogtijdagen van psychobilly waren de jaren '80. Ik merk persoonlijk niets van een grotere belangstelling in psychobilly, maar ik hou me dan ook niet me de 'scene' bezig verder. Wel merk ik een toename van 'psychobilly bands' die steeds minder met rockabilly te maken hebben. Ook gevestigde bands hebben hier last van (demented are go bijvoorbeeld, hun latere werk is niet meer te vergelijken met hun eerste 2 platen). Jammer, want ik luister persoonlijk graag naar rockabillies als johnny burnette, gene vincent en ronnie dawson.

Gelukkig zijn er altijd nog the meteors. Ik heb meer dan 20 cd's van ze en 2 EP's en er zit niets bij dat ik niet tof vind.

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 10-08-2006 19:53]


SCUM FUCK


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 10-08-2006 22:48 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Heeft Psychobilly als hype ook niet dit soort (gave) fietsen populair gemaakt?

In Zwolle zag je zo'n 2 jaar geleden alleen maar vetkuiven op dit soort fietsen, en nu staan ze als decoratie in etalages en zie je er heel veel mensen op fietsen.




METALSLET
Usericon van METALSLET
Posted 10-08-2006 22:56 by METALSLET Wijzig reactieProfiel van METALSLETQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2006 19:28 schreef Duxmortem het volgende:
Nog meer mensen die deze psychotische vorm van rockabilly waarderen?



Maar natuurlijk waardeer ik dat! Heeel erg zelfs


Go! Go! Go!


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 10-08-2006 23:10 by skitzoid kitten Wijzig reactieProfiel van skitzoid kittenQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2006 19:50 schreef Duxmortem het volgende:
De hoogtijdagen van psychobilly waren de jaren '80. Ik merk persoonlijk niets van een grotere belangstelling in psychobilly, maar ik hou me dan ook niet me de 'scene' bezig verder. Wel merk ik een toename van 'psychobilly bands' die steeds minder met rockabilly te maken hebben. Ook gevestigde bands hebben hier last van (demented are go bijvoorbeeld, hun latere werk is niet meer te vergelijken met hun eerste 2 platen). Jammer, want ik luister persoonlijk graag naar rockabillies als johnny burnette, gene vincent en ronnie dawson.

Gelukkig zijn er altijd nog the meteors. Ik heb meer dan 20 cd's van ze en 2 EP's en er zit niets bij dat ik niet tof vind.


Demented voor het laatst paar weken (of maanden?) terug gezien in de baroeg weer. Pff die laatste Demented plaat vind ik echt waardeloos hehe. Demented scumcats is daarentegen echt super, vind ik helemaal tegek (http://www.crazyloverecords.de/59.1.html)
Meeste psychoconcertjes zijn ook altijd een feessie. En wat betreft the meteors, only the meteors are pure psychobilly zoals ze zelf zeggen hehe. Wat me wel opvalt is dat het toch bij ook een jonger publiek steeds bekender wordt (of ik word oud ) en het meer op een fashionbilly show lijkt tegenwoordig allemaal in dezelfde tijgerprint/ lucky 13 kleding etc. Das een beetje jammer


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen