IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Dalëk Volgende pagina
Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 24-07-2006 23:56 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

"Zie MIJ open staan voor andere stijlen yo!"

Het uit New Jersey afkomstige Dalëk zal oftewel een ondergewaardeerde groep blijven of de toekomst ingaan als een van de meest vernieuwende groepen van het rap/hip-hop-genre. Dalëk maakt namelijk geen gewone Hip-Hop/Rap, vanaf het begin was een van hun prioriteiten open-mindedness en dat laat zich vooral goed uiten. Want Dalëk combineert Hip-Hop/Rap moeiteloos met Ambient, Industrial en Krautrock. Hun muziek is donker, grittig, noisy en laat naast invloeden van een Wu-Tang Clan ook invloeden van groepen zoals My Bloody Valentine en Einstürzende Neubauten.
Dalëk bleef in de tussentijd niet onopgemerkt en na de realese van "From Filthy Tongue of Gods and Griots" op het label Ipecac van Mike Patton, kwam in 2003 een nieuw Dalëk-album, niets vreemd? Fout, dit album was een samenwerking met Krautrock-legendes Faust, tot ieders verbazing leidde dit tot een fantastisch album, genaamd "Derbe Respect, Alder", met het nummer T-electronique voor mij als hoogtepunt.

In 2005 kwam eindelijk de opvolger "Absence" uit en dit jaar verscheen een nieuwe EP "Streets All Amped". De toekomst van Hip-Hop/Rap? Dalëk ...

Discografie:
Negro, Necro, Nekros EP
Ruin It EP (Collab met Kid 606)
From Filthy Tongue of Gods and Griots
Derbe Respect, Alder (Collab met Faust)
Absence
Streets All Amped EP
Dalëk vs Zu
Dalëk/Oddateee (split)
Dalëk/Techno Animal (split)

Samples
http://www.myspace.com/dalek

http://www.deadverse.com/

Op beide sites worden nummers gestreamd, als de myspace nummers niet laden gewoon op de officiële site kijken dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Iscariah op 25-07-2006 11:55]


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 25-07-2006 0:16 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Deze groep heerscht inderaad. Vorig jaar zag ik ze in het voorprogramma van ISIS en dat was echt fantastisch. Metalheads die allemaal knikkend met hun hoofd zaten te luisteren naar de loodzware beats en de bakken noise. Voor velen even wennen, net als voor mij, maar het was gewoon supervet.

Thuis maar die cd Absence eens opgezet en dat is echt een meesterlijke plaat. Hiphop met overstuurde bassen en melodieen die helemaal opgaan in de noise. Vooral Eyes to From Shadows is daarvan een meesterlijk voorbeeld



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 25-07-2006 0:33 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

De laatste dat ik keek heette dit forum nog ZwareMETALEN.com.



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 25-07-2006 0:34 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 25 juli 2006 0:33 schreef Mikeee het volgende:
De laatste dat ik keek heette dit forum nog ZwareMETALEN.com.


Muziek algemeen...

Mag dus ook over andere muziek gaan


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-07-2006 0:47 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 25 juli 2006 0:33 schreef Mikeee het volgende:
De laatste dat ik keek heette dit forum nog ZwareMETALEN.com.


laatste keer dat ik keek was het forum net zo openminded als nu, lullo


Je moeder.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 25-07-2006 0:59 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Ik heb Dalek helaas net moeten missen bij ISIS vorig jaar. Ben nog steeds benieuwd naar muziek ervan.

En aangezien ze op Ipecac zitten (toch?), het label van Mike Patton, mag het best op zwareMETALEN, gij conservatieveling!


Inter faeces et urinam nascimur


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 25-07-2006 1:27 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2006 0:59 schreef Stoerbaard het volgende:
En aangezien ze op Ipecac zitten (toch?), het label van Mike Patton, mag het best op zwareMETALEN, gij conservatieveling!

Volgens jouw beredenering mag Madonna dus ook zolang ze op een label van -pak 'm beet- Glenn Benton zit?

Ik vind het maar bullshit dat de laatste tijden steeds meer lui hier buiten metal om de grenzen opzoeken en vervolgens allerhande andere dingen gaan posten over muziek behalve metal. Daarvoor bestaan er m.i. genoeg andere fora.
Maar afijn, het mag idd in Muziek Algemeen maar ik moest ff m'n ei kwijt. Mensen die haren afknippen, vrolijk in groepen roze gaan dragen en shit.... Ik kan 'r heus wel om lachen hoor daar niet van maar lijkt wel alsof 't hek van de dam is en men elkaar qua alternatieve smaken/stijlen probeert af te troeven gewoon omdat het kan. "Zie MIJ open staan voor andere stijlen yo!"
I'll keep quiet and let you discuss the latest trend on quilts.



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 25-07-2006 1:33 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 25 juli 2006 1:27 schreef Mikeee het volgende:
Mensen die haren afknippen, vrolijk in groepen roze gaan dragen en shit....







Wel lang haar, dat dan weer wel (ik dan :p)


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 25-07-2006 1:35 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2006 1:27 schreef Mikeee het volgende:
Ik vind het maar bullshit dat de laatste tijden steeds meer lui hier buiten metal om de grenzen opzoeken en vervolgens allerhande andere dingen gaan posten over muziek behalve metal. Daarvoor bestaan er m.i. genoeg andere fora.



Gooi je toch lekker de rubriek "Muziek Algemeen" uit je Active Topics?

Verder lijkt het alsof je het een schande vindt dat mensen naar andere stijlen dan metal luisteren. Beetje zinloos, ik draai ontiegelijk veel metal, maar soms wil ik wel eens wat anders en draai ik wat anders. Wat is daar nou verkeerd aan? Is het niet trui ofzo Ik zou zeggen: steek je energie ergens anders in...



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 25-07-2006 3:48 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Dälek


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 25-07-2006 6:32 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2006 1:27 schreef Mikeee het volgende:
Volgens jouw beredenering mag Madonna dus ook zolang ze op een label van -pak 'm beet- Glenn Benton zit?

Ik vind het maar bullshit dat de laatste tijden steeds meer lui hier buiten metal om de grenzen opzoeken en vervolgens allerhande andere dingen gaan posten over muziek behalve metal. Daarvoor bestaan er m.i. genoeg andere fora.
Maar afijn, het mag idd in Muziek Algemeen maar ik moest ff m'n ei kwijt. Mensen die haren afknippen, vrolijk in groepen roze gaan dragen en shit.... Ik kan 'r heus wel om lachen hoor daar niet van maar lijkt wel alsof 't hek van de dam is en men elkaar qua alternatieve smaken/stijlen probeert af te troeven gewoon omdat het kan. "Zie MIJ open staan voor andere stijlen yo!"
I'll keep quiet and let you discuss the latest trend on quilts.



Held.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 25-07-2006 7:04 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2006 1:35 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Gooi je toch lekker de rubriek "Muziek Algemeen" uit je Active Topics?

Verder lijkt het alsof je het een schande vindt dat mensen naar andere stijlen dan metal luisteren. Beetje zinloos, ik draai ontiegelijk veel metal, maar soms wil ik wel eens wat anders en draai ik wat anders. Wat is daar nou verkeerd aan? Is het niet trui ofzo Ik zou zeggen: steek je energie ergens anders in...


Ik ga er vanuit dat hij dat niet zo bedoelt. Ik denk eerder dat hij vindt dat er genoeg andere plaatsen zijn om over andere muziek dan metal te praten. De ergernis is dus niet dat er hier ook mensen zijn die andere muziek dan metal luisteren, maar dat er hier soms meer over geluld wordt dan over metal. But correct me if I'm wrong. Ik snap zijn punt wel, maar als je dit forum alleen metal wilt houden dan kan je net zo goed alle onzin-topics, nieuwstopics, etc. ook weggooien. En dat gaat dan nogal ver vind ik.



Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 25-07-2006 8:10 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Gast.. Weet je wat voor een label Ipecac is?? Zo'n label met een dergelijke muzikale visie mag toch best genoemd worden op dit forum.

En als ik het over Madonna zou willen hebben, zou ik naar dit topic gaan.
Kom op! hup! Waar zijn je oogkleppen?


Inter faeces et urinam nascimur


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 25-07-2006 11:47 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Godver doe dat gezeik effe anders, wtf kan dat boeien true held. Er zijn hier topics over Rap/Hip-hop, Noise, Gabber, IDM en nu pas begin je te zeiken? Rot op.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-07-2006 13:25 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 25 juli 2006 1:27 schreef Mikeee het volgende:
Ik vind het maar bullshit dat de laatste tijden steeds meer lui hier buiten metal om de grenzen opzoeken en vervolgens allerhande andere dingen gaan posten over muziek behalve metal. Daarvoor bestaan er m.i. genoeg andere fora.




don't hurt em!!! don't hurt 'em!!

http://www.vkmag.com/media/ikhebeenboot/

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 25-07-2006 13:32]


Suck my piss


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 25-07-2006 15:24 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

machtige band... drie jaar terug gezien in nijmegen en sindsdien fan... duister, zwaar, toffe beats...


We don't take it, we just fake it...


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 27-04-2007 20:19 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Nieuwe album heerscht de pan uit zeg. Het hele rauwe van de vorige platen is een beetje verdwenen en heeft plaats gemaakt voor zwoele noisy beats. Dat gecombineerd met de hypnotiserende flow van de MC maakt Abandoned Language tot een van de betere platen die ik dit jaar gehoord heb.



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 26-05-2009 9:59 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ghehe en ik begin Gutter Tactics misschien wel de beste Dälek album tot nu toe te vinden. Het is in ieder geval de eerste Dälek plaat die ik in één keer uit zit. De nummers bezitten over het algemeen niet de individuele klasse als die van Abandoned Language (4,5*) maar de opbouw is toch erg goed. Het begint al met de donderpreek en vanaf dat moment duiken ze gelijk het diepe in. De eerste helft van de plaat is zwaar, soms wat te homogeen, en de verdronken raps maken het zelfs bij vlagen irritant. Maar langzamerhand veranderd de woede en de inktzwarte duisternis in een treurig en dramatisch schouwspel van shoegazing, post-rock en hele goede beats. na de ellende komt de treurnis. Een beproeft concept maar wel heel erg goed uitgewerkt. Zeker het instrumentarium op nummers als "Street Diction" en 'We Lost Sight" zijn fantastisch. De eerstgenoemde klinkt als een geslaagd experiment van Hiphop, Fennesz en William Basinski. Of de buizenversterker die op overdrive gaat op "2012 (the Pillage)". OF de rauwhet van het titelnummer. Enerzijds stond Dälek nog nooit zo dicht bij traditionele hiphop als op 'Gutter Tactics" en anderzijds is het spectrum enorm verbreed. Toegeven, ik heb nog amper iets van de ryhms kunnen opvangen maar dat doet me vooralsnog niets.


Pausmobiel
Usericon van Pausmobiel
Posted 27-05-2009 16:44 by Pausmobiel Wijzig reactieProfiel van PausmobielQuote dit bericht

Gutter Tactics nog niet vaak geluisterd, dus morgen maar eens doen. Trouwens ook heel jammer dat die concerten moeilijk te vinden zijn, ik zie dat hij laatst in Amsterdam heeft gespeeld.... ik had er best wel graag aanwezig willen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Pausmobiel op 27-05-2009 16:50]


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-05-2009 22:10 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

wanneer komen ze een keer naar NL?>>>


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 20-04-2016 19:43 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Het nieuwe album is inmiddels te streamen.

Ontzettend gaaf dat ze nu bij Profound Lore zitten.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-04-2016 6:21 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wat n mooie posts in dit topic


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-04-2016 8:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Precies hehe.

De tijd dat je niks anders dan metal en rock mocht luisteren. Nu is het bijna andersom.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-04-2016 8:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Vroeger was alles dan ook beter. Nu wordt later ook beter.


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-04-2016 10:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Holy shit, dit is gaaf!



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-11-2017 16:12 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Gisteren gezien in dB's voor Le Guess Who? Héél vette show.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen