Hmm... altijd leuk, dagje door Utrecht zeulen.. ... .... Dan kom je richting die plek.. die plek waarvan je weet dat er weer allerlei mensen staan te lobbyien met flyers van verzekeringsmaatschappijen tot jehova's....
Al van te voren wetende dat ik nergens ja op ga zeggen, geen handtekeningen ga zetten en al helemaal geen geld ga uitgeven, loop ik er toch door, en laat ik me zelfs aanspreken.. aangezien ik altijd weer nieuwschierig ben naar hun propagandaverhaaltje.....
Nr. 1: ..... een of andere doos... vraagt mij of ik interesse heb in een kortingskaart van de Boekenclub (of i.d.)... 10 tot 40% korting op alle cd's etc etc.. ... Na kort maar krachtig uitgelegt te hebben dat mijn muziek en boek smaak niet of nauwelijks wordt vertegenwoordigt door hun club krijg ik een zeer dubieus antwoord ...
Nou.. weet je wat het is... de meeste metal en hardcore en fans van andere extremere muzieksoorten die willen meestal niet dat het commercieel wordt, en daarom zetten wij die bands niet in de catalogus, maar we hebben ze wel op internet, zodat ze niet commercieel worden. Dus als je bijv. een cd van Dimmu Borgir wil kan dat via internet het nummer opzoeken.. Ja ik luister er zelf ook naar dus ik weet er wel wat van .... Aarghh....
... wat moet je daar nou weer mee... anyway... verder naar de volgende...
Nr 2. : .... Een kaal mannetje met hare-krisnha kleding.... ... Staat u open voor andere culturen?? ... eh.. ja... Mag ik u dan dit aanbieden.. (2 boekjes over india en dergelijke) het enige wat we ervoor terug vragen is een donatie waar we anderen weer mee helpen... Nee, dat hoeft van mij dus niet, zeg ik. ...... waarom niet? .... Als ik iemand wil helpen en of iets over andere culturen wil weten dan doe ik dit op mijn eigen manier en op het moment dat ik daar zin in heb.. ... Dus u staat niet open voor andere culturen?? Jawel.. maar op deze manier hoeft het van mij niet... Dus vandaag kennelijk niet? ... Vandaag ook.... .etc..etc.. .. dan maar weer doorlopen......