IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : DNA Vorige pagina | Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-01-2002 9:07 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ok.. dank jullie wel!!!
Ik weet nu dus wel dat ik zeker geen biologie of andere meuk in die richting ga studeren.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Satan
Usericon van Satan
Posted 15-01-2002 9:19 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Maar over tweelingen wilde ik nog zeggen dat ze heel veel gelijkenis vetronen . mutatie van een stukje DNA hooeft geen noemenswaardige verandering teweeg te brengen om vele redenen en er zijn veiligheidsmechamismen ingebouwd .
Dus je kan globaal zeggen dat een eeneiige tweeling hetzelfde erfelijk matariaal heeft ( bijna 100 %) denk ik .

Satan
Usericon van Satan
Posted 15-01-2002 9:46 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Cadaveria ,heb je echt een tweelingzus by the way ? Ik dacht dat je met eviltwinsister jezelf bedoelde .

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-01-2002 10:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ok.... genoeg meuk over dna... discussiepuntje nu:

VOOR of TEGEN een DNA-archief/bank met daarin iedereens dna, voor gebruik bj misdrijven e.d.

......

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-01-2002 10:19 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2002 9:46 schreef Satan het volgende:
Cadaveria ,heb je echt een tweelingzus by the way ? Ik dacht dat je met eviltwinsister jezelf bedoelde .

neen ik heb geen tweelingzus.

en idd mijn evil twinsister is the evil part of me!

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Satan
Usericon van Satan
Posted 15-01-2002 11:53 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 15 januari 2002 10:17 schreef Valorian666 het volgende:
Ok.... genoeg meuk over dna... discussiepuntje nu:

VOOR of TEGEN een DNA-archief/bank met daarin iedereens dna, voor gebruik bj misdrijven e.d.

......

Voor . ik zal argumenten later noemen ,als iemand anders ze dan inmiddels niet al genoemd heeft .
ik ben er ook voor dat het dna van iedere burger gereigstreerd wordt voor zover dat mogelijk is en wenselijk . dit heeft voordelen voor zieknhuizen en artsen en ook voor wetenschappelijk onderzoek .
De tegenargumenten die vaak door bepaalde advocaten genoemd worden vallen in het niet ,mijnsinziens t.o.v. de grote voordelen voor maatschappij , de medische wetenschap en zorg voor de burger .

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 15-01-2002 13:16]

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-01-2002 11:58 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Voor. Ik dat het heel veel zal helpen om onschuldige mensen uit de cel te laten halen.
Ook bij vermissingen lijkt me het erg handig.

Beetje zoals die honden chip. Als je een hond vind weet je dankzij die chip waar die vandaan komt en wie zijn baasje is.

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-01-2002 12:13 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Stel dat er weer zo iemand als Hitler komt die een superieur ras wilt kweken.
Dus iedereen die een genetische aanleg heeft voor een bepaalde ziekte, dus
in de nieuwe leider zijn ogen inferieur, moet eh.. uitgeroeid worden.
Dan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dan liever hadden dat zo'n
databank nooit had bestaan.

Voor onderzoek redenen lijkt mij het ook nutteloos omdat er genoeg mensen
zijn die vrijwillig een DNA sample afstaan.

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 15-01-2002 12:16 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik vind niet dat er op voorhand zo'n databank moet zijn.....wel moet je als dat nodig is DNA afstaan voor onderzoek (zoals zo'n onderzoek na een moord of verkrachting of zo...)
Het probleem is alleen dat er vermoed wordt dat het DNA-profiel zoals ze dat gebruiken tijdens die onderzoeken minder uniek is dan nu wordt aangenomen...

I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...

Satan
Usericon van Satan
Posted 15-01-2002 12:25 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 15 januari 2002 12:13 schreef Azagthoth het volgende:
Voor onderzoek redenen lijkt mij het ook nutteloos omdat er genoeg mensen
zijn die vrijwillig een DNA sample afstaan.

Je kan op verschillende manieren onderzoek doen . Bij een epidemiologisch onderzoek zijn veel mensen betrokken . als je alle informatie al hebt is het veel makkelijker .
(dit (medisch en onderzoek ) kan ik beargumenteren als iemand zich daarvoor interesseert)
ALs iemand als Hitler aan de macht komt ,dan zal hij altijd een reden proberen te verzinnen om iets als inferieurs te zien ,dus er zal altijd schade zijn . DNA onderzoek wijst juist erop dat het blanke ras helemaal niet superieur is noch inferieur .(dit kan ik ook beargumenteren ,als iemand zich daarvoor interesseert )

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-01-2002 12:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Een centrale DNA-databank? Ik ben tegen, maar dat komt alleen door het huidige karakter van onze maatschappij. Je staat nu al behoorlijk bloot aan informatie-terreur, een DNA-databank zal zo'n proces alleen maar versnellen. Misschien dat we er ooit op een dag klaar voor zijn, maar nu niet.

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 15-01-2002 12:30 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2002 12:25 schreef Satan het volgende:DNA onderzoek wijst juist erop dat het blanke ras helemaal niet superieur is noch inferieur .(dit kan ik ook beargumenteren ,als iemand zich daarvoor interesseert )
Ik heb het idee dat elke ras mensen (ok, rotuitdrukking, maar toe maar...) zich genetisch heeft aangepast aan zijn oorspronkelijke leefomgeving (of zit ik er naast Satan?), voorbeeld: in Afrika is het een voordeel sikkelcelanemie te hebben, omdat je dan beter bestand bent tegen Malaria. Deze ziekte komt daar dus meer voor.

I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...

Satan
Usericon van Satan
Posted 15-01-2002 12:37 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 15 januari 2002 12:16 schreef suzanne het volgende:
Ik vind niet dat er op voorhand zo'n databank moet zijn.....wel moet je als dat nodig is DNA afstaan voor onderzoek (zoals zo'n onderzoek na een moord of verkrachting of zo...)
Het probleem is alleen dat er vermoed wordt dat het DNA-profiel zoals ze dat gebruiken tijdens die onderzoeken minder uniek is dan nu wordt aangenomen...

hier wordt ook rekening mee gehouden bij het vergelijken van het DNA . ( met kansrekenen hoe groot is de kans dat het dezelfde persoon is ,ik denk dat in de toekosmt de techniekn zullen verbeteren )
de kans dat een enzym knipt op precies dezelfde plaatsen in DNA is vrij klein . en je kan het onderzoekje opnieuw doen als er dan weer gelijkenis is met het 'profiel '' van de persoon is de kans erg klein ( vooral ook als de twee personen geen familie van elkaar zijn )dat het niet de persoon is . je kan het ook drie keer doen etc .
Het ligt ook aan de wetenscahppers en hoe ze te werk gaan denk ik . als een wetenschapper denkt dat de profielen niet zo uniek zijn ,kan hij dat betrekken in de resultaten en is het ook zijn taak om dat te melden .
maar vaak zijn erverschillen denk ik,
als je 5 profielen ziet waarvan 2 heel veel gelijkenis vertonen wordt het waarschijnlijker . ik denk dat de kans ook door wetenschapper gemeld wordt of zou moeten worden en hoe hij aan de resultaten komt ,waarop is de conclusie gebaseerd .

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 15-01-2002 12:44]

Satan
Usericon van Satan
Posted 15-01-2002 13:24 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 15 januari 2002 12:30 schreef suzanne het volgende:
Ik heb het idee dat elke ras mensen (ok, rotuitdrukking, maar toe maar...) zich genetisch heeft aangepast aan zijn oorspronkelijke leefomgeving (of zit ik er naast Satan?), voorbeeld: in Afrika is het een voordeel sikkelcelanemie te hebben, omdat je dan beter bestand bent tegen Malaria. Deze ziekte komt daar dus meer voor.

Biologen trekken bepaalde conclusies .ik denk dat wat je zegt wel klopt . (ik vind overigens dat biologen het spirituele weglaten in hun beargumentatie ,waardoor er mensen verkeerde coclusie gaan trekken Darwin etc ,gevoelens en gewaarwordingen als goddelijke/scheppende kracht ,oprechte liefde,moederinstinct of de wil om de zwakeren /kinderen te bescharemen,intuitie etc kom je nauwlijks tegen, ,terwijl deze vesrchijnslen er wel in de natuur zijn )
Ik denk dat biologen het zo zouden zeggen :
de organismen die zich het beste aanpassen aan hun omgeving ,zullen overleven en zich uiteindelijk daarom meer voortplanten .waarom overleven ze ?, omdat er een toevallige mutatie is opgetreden in hun DNA ( die codeert voor een bepaalde eigenschap ), waardoor ze beter kunnen overleven in hun omgeving ( in het dit geval resistentie ,in afrika klopt deze gedachtegang denk ik als er geen ziekenhuizen en zorg is ),en deze mutatie wordt dan een kenmerk van het ras dat heeft overleefd .
Sikkelcelanemie is ook een ziekte die zorg behoeft .

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 15-01-2002 13:36 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2002 13:24 schreef Satan het volgende:
Biologen trekken bepaalde conclusies .ik denk dat wat je zegt wel klopt . (ik vind overigens dat biologen het spirituele weglaten in hun beargumentatie ,waardoor er mensen verkeerde coclusie gaan trekken Darwin etc ,gevoelens en gewaarwordingen als goddelijke/scheppende kracht ,oprechte liefde,moederinstinct of de wil om de zwakeren /kinderen te bescharemen,intuitie etc kom je nauwlijks tegen, ,terwijl deze vesrchijnslen er wel in de natuur zijn )
Ik denk dat biologen het zo zouden zeggen :
de organismen die zich het beste aanpassen aan hun omgeving ,zullen overleven en zich uiteindelijk daarom meer voortplanten .waarom overleven ze ?, omdat er een toevallige mutatie is opgetreden in hun DNA ( die codeert voor een bepaalde eigenschap ), waardoor ze beter kunnen overleven in hun omgeving ( in het dit geval resistentie ,in afrika klopt deze gedachtegang denk ik als er geen ziekenhuizen en zorg is ),en deze mutatie wordt dan een kenmerk van het ras dat heeft overleefd .
Sikkelcelanemie is ook een ziekte die zorg behoeft .
Dit is inderdaad een biologische conclusie.....ik deel je mening dat er rekening gehouden dient te worden met het spirituele aspect (ik ben alleen bang dat mijn mening hier over off topic is....ander topic over openen?)

Azagthoth
Usericon van Azagthoth
Posted 15-01-2002 13:49 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

hier ga ik weer in mijn paranoide geest...

maar stel dat je met dat soort onderzoek een virus ontwikkelt die zich alleen maar kan ontwikkelen als een bepaalde genetische code aanwezig is. Bijvoorbeeld, blank of zwart. Ik geloof dat het mogelijk is, ik geloof dat het ook gaat gebeuren als dat soort onderzoeken niet snel stoppen..

okee ik weet het, het is parnoide, maar het is wel iets waar men reken mee moet houden. Het menselijk ressentiment gaat diep...

Satan
Usericon van Satan
Posted 15-01-2002 14:36 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 15 januari 2002 13:36 schreef suzanne het volgende:
(ik ben alleen bang dat mijn mening hier over off topic is....ander topic over openen?)

we kunnen misschien een topic over :wetenschappelijk vorming en spirituele ontwikkeling maken .

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 15-01-2002 14:49 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2002 14:36 schreef Satan het volgende:
we kunnen misschien een topic over :wetenschappelijk vorming en spirituele ontwikkeling maken .

Goed plan, doe ik!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-01-2002 1:22 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2002 12:25 schreef Satan het volgende:
Je kan op verschillende manieren onderzoek doen . Bij een epidemiologisch onderzoek zijn veel mensen betrokken . als je alle informatie al hebt is het veel makkelijker .
(dit (medisch en onderzoek ) kan ik beargumenteren als iemand zich daarvoor interesseert)
ALs iemand als Hitler aan de macht komt ,dan zal hij altijd een reden proberen te verzinnen om iets als inferieurs te zien ,dus er zal altijd schade zijn . DNA onderzoek wijst juist erop dat het blanke ras helemaal niet superieur is noch inferieur .(dit kan ik ook beargumenteren ,als iemand zich daarvoor interesseert )

Zit waarheid in... maar ik ben, voordelen afwegend tegen nadelen, uiteindelijk toch TEGEN..

Wat nou als bijvoorbeeld HITLER destijds een DNA-BANK had gehad??
Vergeet niet dat de joden-deportatie zo snel ging, in Nederland bijvoorbeeld, omdat bij de persoonsgegevens ook geregistreerd was wat voor geloof/kerk ze aanhingen! Niemand had hier problemen mee, privacygevoeligheid hadden ze kennelijk nog nooit van gehoord.

Azagthoth
Usericon van Azagthoth
Posted 16-01-2002 1:36 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 15 januari 2002 12:25 schreef Satan het volgende:
DNA onderzoek wijst juist erop dat het blanke ras helemaal niet superieur is noch inferieur .(dit kan ik ook beargumenteren ,als iemand zich daarvoor interesseert )

Zijn ze dan al zo ver met onderzoek, dat ze elke DNA kunnen ontcijferen en een betekenis aan kunnen geven?

Zash
Usericon van Zash
Posted 17-01-2002 21:51 by Zash Wijzig reactieProfiel van ZashQuote dit bericht

LANG LEVE DWAALLICHT, ik heb het 5 weken geleden gehad, en alles klopt nog beter dan dat ik het heb geleerd

Power over others is nothing - Power over oneself is everything

Azagthoth
Usericon van Azagthoth
Posted 08-03-2005 11:11 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-03-2005 14:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

vroegah waren hier tenminste nog veel interessante leerzame topics als deze

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 08-03-2005 14:27 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Je hebt er ook zonder DNA. Deze mutanten noemt men in de volksmond albinos.

mvg wk10

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-03-2005 14:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

albinisme is niet het ontbreken van DNA hoor

quote:
Albinisme is het ontbreken van pigment in haar of huid, wat resulteert in een zeer witte huid die erg gevoelig is voor de zon en snel verbrandt. Albino's komen voor bij zowel dieren (bijvoorbeeld mensen, konijnen, ratten, muizen) als planten.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com