![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
de pubs zou ik zeggen, hehehe.die mag je niet missen. ![]() Fuck the world and fuck you ![]() |
|
Lees eens: "Door Ierland met een koelkast" van Tony Hawks ![]() |
|
St. James' Gate brewery in Dublin lijkt me wel verplichte kost. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Jamsessions in kleine pubs... fantastisch, als je zelf iets speelt meenemen. ![]() Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip ![]() |
|
Ierland? Wegblijven uit Dublin! ![]() Dear dirty delightful old drunken old days ![]() |
|
Wij hebben een huisje in Ierland in het graafschap Donegal. Donegal is in het Noord-Westen van Ierland, aan de kust. De kustlijn is voornamelijk mooi. Een aantal plekken die het bezoeken waard zijn: * Glenveagh National Park * Horn Head * Ards Mhuire Capuchin Friary (Ards Friary: een klooster met erg mooi wandel gebied) * Dunfanaghy (dorpje aan kust) Mocht men geinteresseerd zijn: ik ga binnenkort met mijn zusje naar Ierland om verder te werken aan het vakantiehuisje. We willen het binnenkort weer gaan verhuren. Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit! ![]() |
|
In het zuidwesten vind je imo het meest idyllische Ierland. Veel standing stones, monoliths, mooie kliffen, etc etc. Verder is het er vaak het mooiste weer (wazig effect van warme golfstroom). Rond Kerry Peninsula zijn teveel (Amerikaanse) toeristen, dit geldt ook zeker voor het stadje Killarney. Beara Peninsula is net zo mooi en het is er een stuk rustiger. Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Zuidwesten is inderdaad het mooiste gebied, de Killarney regio. De ring of Kerry en de Peninsula etc. Cork regio vond ik niet veel aan. Dublin is tof, goede kroegen! She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote: jaaaaa dat boek is echt geweldig ![]() ![]() ![]() "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." ![]() |
|
quote: yep, zoals Bruxelles ![]() ![]() Verder in Dublin mag je de Guinness storehouse niet missen, Trinity College. Voor de rest in Ierland: The Hill of Tara Trim Castle (waar ze Braveheart deels hebben opgenomen) Newgrange The Rock of Cashel Sligo (de grootste stad in de streek van Knocknarea (waar Queen Meave zou begraven zijn), de begraafplaats van William Butler Yeats, Benbulben,...) The almighty Cliffs of Moher De Aran eilanden. enorm veel pubs, guinness, ringheuvel(tje)s, standing stones (zoals op de Burren), steencirkels (zoals Carrowmore rond Knocknarea), maffe Ieren ![]() Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
Bedankt voor alle tips namens mij en Sodom ![]() I am the 1%. ![]() |
|
quote: Je blijft alleen in omgeving Dublin dus? Dat is jammer, de westkust heeft minimaal even veel. Maar in Dublin: 2 grote musea heb je daar met veel oude dingen (huhuhuhu) verder heb je onder dublin de wellington mountains als het goed is. Daar vond ik het 3 jaar geleden goed vertoeven. ![]() |
|
*schopje* Ik ben wel benieuwd naar meer ervaringen. Ons grootste nadeel is wel dat we met het OV reizen. ![]() |
|
Dat zijn een hoop strippen die kant op. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
![]() Zoals in reistopic vermeld: we vliegen op Dublin en willen dan verder kijken. ![]() |
|
Ik weet niet precies wat jullie willen maar je hoeft geen hardcore hiker te zijn om mooie trektochten te maken in Ierland (bijv zuid-Oost). De jeugdherbergen zitten op relaxte afstand van elkaar, zeg 10 tot 15 km, zodat je als je dat wil makkelijk kunt jeugdherberg 'hoppen'. Wildkamperen is ook toegestaan. Er zijn erg veel goed aangegeven wandelroutes, enkel- en meerdaagse. Dursey Head, een eilandje aan de kop van Beara schiereiland, vond ik erg indrukwekkend zeg maar gerust adembenemend. Ook leuk dat je er met een gammel kabelbaantje heen kunt cq. moet. Op het platteland is/was liften èrg gemakkelijk, zelfs als je er niet om vraagt krijg je liften aangeboden. Meestal was dit erg leuk, maar alcoholisten en snelheidsduivels heb ik ook meegemaakt. ![]() ![]() |
|
Bedankt! Ik ga de plaatsnamen even opzoeken, en verder brainstormen. ![]() ![]() |
|
Een slaapplaats vinden is in Ierland wel het minste probleem. Er zijn regio's waar je haast om de 300 meter een B&B hebt. De westkust is mooi, maar om er te reizen heb je eigenlijk wel een (huur)auto nodig. Zuid-oost wat hierboven genoemd werd is in mijn beleving dan weer een beetje een dooie boel. Hier moet ik wel bij zeggen dat ik die regio muv Waterford nog niet echt bekeken heb. Ik heb me er al een paar keer prima vermaakt en het is voor dit jaar ook weer een optie. ![]() |
|
Het lijkt mij met een auto een stuk minder. Zo hoorde ik van veel toeristen dat ze Beara Peninsula in één dag aandoen met de auto... wij hebben er twee weken rondgehobbeld en ik heb me geen moment verveeld, integendeel. ![]() ![]() |
|
Is Ierland dan een geschikt land om er twee weken lang backpackend zonder auto rond te reizen? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Giant's Causeway is ook zeker een aanrader! Een zeer mooie formatie van basalt-zuilen aan de noord-oostkust van Noord-Ierland (Bushmills, sowieso een win dus ![]() Edit: Belfast zelf is ook een zeer toffe stad! [Dit bericht is gewijzigd door Kurk op 25-01-2011 17:35] ![]() |
|
quote: quote: ![]() [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 25-01-2011 17:34] Boeiender ![]() |
|
quote: Zonder meer! ![]() ![]() |
|
quote: Dan moet meneer de chagerijn even goed lezen dat het woordje ''dan'' in de zin aangaf of het echt zo was en verder hoopte ik reacties met tips voor goede plekken te ontvangen. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
En hoe zit het btw met OV in Ierland? Mijn vriend is dan namelijk 18 en ik ben 17 en liften vermijden we liever. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
![]() |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |