|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
quote: Ga het niet redden helaas |
|
Afwezig, is voor mij niet haalbaar. Iets met Laatste ICE en veel te vroeg, helaas. Bruce Banner |
|
van fok: CU geschokt door Satanklaas De fractie van de ChristenUnie in Harderwijk heeft geschokt gereageerd op het metal-feest 'Satanklaas' dat aanstaande vrijdag gehouden wordt in Estrado, het poppodium van de gemeente. ''De naam is gekozen met een vette knipoog naar de sinterklaashype die ons land in zijn greep heeft'', aldus organisator de stichting Noord Geldersch Metaal. Ze beloven een feest ''compleet met eigen satanklaas vergezeld door zijn eigen she-devils en wittepieten.'' De ChristenUnie spreekt over aanstootgevend gedrag. De fractie heeft al eerder, tijdens een commissievergadering, aangegeven dat er grenzen aan onder andere muziek gesteld dienen te worden. Marcel Companjen laat namens de ChristenUnie weten dat kunst (in dit geval muziek), niet aanstootgevend of godslasterlijk mag zijn. ''Wij menen dat hiervan in dit geval wel degelijk sprake is en betreuren het dan ook ten zeerste dat deze avond onder deze naam in Estrado wordt georganiseerd.'' De organisatie van 'Satanklaas' was niet bereikbaar voor een nadere toelichting of commentaar. Wel is duidelijk dat er voor de liefhebbers een heus satanklaas T-shirt klaarligt tijdens het evenement. Opgetreden wordt er door de bands 'Callenish Circle', 'Sengir', 'Thronar' en 'Portall'. !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
Ah, ik dacht al...waar blijft het commentaar. SATAN is GODslasterlijk? Hahahaha www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
Check! |
|
quote: Lol hahahhha |
|
quote: (Komt me bekend voor he he) Dat hebben jullie mooi voor elkaar! Foei! see you at occultfest! |
|
Hahaha... net ook al een heel stuk op Radio 3 FM ! Je kan zelfs kaartjes winnen als je een Sinterklaas liedje op een metalmanier zingt... [Dit bericht is gewijzigd door Hoolie99 op 28-11-2006 12:45] !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
quote: |
|
quote: Ik vind het wel stoer! see you at occultfest! |
|
Dat de CU zich maar stil houdt. Anders vertellen we al hun kinderen dat sinterklaas niet bestaat en is hun verdere leven verloren. |
|
Dat mensen het nog echt leuk vinden ook dit hele gebeuren en de heisa erom heen geeft wel weer een bepaald niveau aan. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Er dan ook nog over zeiken is HET ijkpunt van intellect. |
|
quote:Laat mij mijn gal spuwen, blaag! Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Als het maar niet in een romaanse taal is [Dit bericht is gewijzigd door Argus op 28-11-2006 15:47] Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: ja dat was gaaf, hoorde het toevallig omdat mn wekkerradio ging lekker droog verhaal van die kerel (organisator?) Je moeder. |
|
quote: dat was satanklaas zelve..... |
|
Van de Stentor: ‘Satanklaas’ niet kwetsend of shockerend bedoeld door LO VAN DER WAL en MINKE SCHUTHOF 29 NOVEMBER 2006 - HARDERWIJK - Geen goedheilige en goedwillende sint, maar een boze klaas met zware, zwarte wenkbrauwen. In plaats van een staf draagt hij een duivelsvork en op z’n mijter met omgekeerd kruis staat het duivelse getal 666. Met z’n linkerhand maakt hij het teken van de hoorndrager. Met ontblote tanden staart deze Satanklaas - want hij is het - ons aan vanaf een affiche waarop bezoekers worden aangespoord om vrijdag 1 december naar Estrado te komen. Daar houdt stichting Noord Geldersch Metaal een metalfeest onder die naam. Het affiche staat op internet. De print is volgens secretaris Edwin van Hierden van Noord Geldersch Metaal op heel kleine schaal verspreid. Er ligt er bijvoorbeeld eentje bij CultuurpuntUit, het centrale loket van cultureel Harderwijk. Het Satanklaasfeest met als motto ‘wie stout is krijgt lekkers, wie zoet is de roe’ is voornamelijk ludiek bedoeld, zegt Van Hierden. De ChristenUnie in Harderwijk reageerde geschokt. Van Hierden kan zich dat voorstellen. ‘Mensen verwachten hel en verdoemenis, maar dat is het niet. Het is puur bedoeld als vette knipoog naar de sinterklaas-hype’. ‘We hadden wel op weerstand gerekend’, vervolgt hij, ‘maar die hadden we eigenlijk al veel eerder verwacht’. De plannen voor het metalfeest zijn al zo’n jaar oud en waren al die tijd bekend bij de gemeente, aldus Van Hierden. Hij heeft de indruk dat het idee tot nu toe vrij ludiek werd opgevat. De naam van het feest is gekozen om aandacht te trekken. ‘Dat is, hoewel wat laat, gelukt’, stelt Van Hierden vast. Behalve de krant heeft hij inmiddels ook 3FM en RTV Gelderland te woord gestaan. De stichting, die al geruime tijd metal-evenementen organiseert, staat erom bekend een beetje tegen normen en waarden aan te schoppen, vervolgt hij. ‘Maar het is niet de bedoeling om te shockeren en zeker niet om mensen te kwetsen. Het gaat ons om de muziek, het promoten van metal’. De drie metalbands er die spelen, hebben ook verder niets met satansverering te maken, stelt hij. Wat is uw mening over Satanklaas? Doe mee aan de poll op de internetsite www.destentor.nl. !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
haha, er was gisteren zelfs al wat over op radio 1. Ik heb er helemaal dubbel om gelegen. |
|
quote: Nu ook al op Radio 1 ? Dinsdag was het ook al Radio 3 FM... !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
Die gereformeerd getinte reacties op de site van de stentor zijn ook wel enigzins vermaeckelijk. Wat zijn mensen toch snel op den teentjes getrapt. Verrassend triviaal |
|
quote: Ja, dat was bij het behandelen van de kranten. Ze gingen ook vrolijk in op de activiteiten van satanklaas zoals het headbangen, bierdrinken en het belonen van verloren zielen of zoiets. Ik heb me iig prima vermaakt in de file |
|
We zullen het gaan aanschouwen vanavond hehe |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |