IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : wetenschappelijk vorming en spirituele ontwikkeling
suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 15-01-2002 14:51 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

In het DNA topic hadden Satan en ik een discussie over de invloed van DNA en het spirituele van verschillen tussen mensen. Was daar een beetje off topic, dus vandaar dit topic.

Het punt van deze discussie was (correct me if I'm Wrong ) dat iedereen is aangepast aan zijn omgeving. Is dit genetisch of ook spiritueel?

[Dit bericht is gewijzigd door suzanne op 15-01-2002 15:02]


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-01-2002 15:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind 'is dit genetisch of spiritueel' een verkeerde manier om de vraag te stellen. Het is nl. voor een groot deel gewoon sociaal. Zo kom je natuurlijk vrij snel op het eeuwenoude 'nature vs. nurture' debat.

Ik denk dat je DNA een soort blauwdruk is, die op verschillende manieren tot uiting kan komen. Dus JA er zijn fundamentele verschillen tussen mensen die je in het DNA kunt terugvinden en NEE DNA is niet allesbepalend. Ik vind het dan ook een 'moot point'.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 15-01-2002 15:25 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Ik denk dat je het moet zien als een huis. Het wordt door de DNA gebouwd maar de inrichting en de manier waarop ermee omgegaan wordt bepalen het "gevoel" dat een huis oproept.
een beejte lullige vergelijking maar wel duidelijk d8 ik zo


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 15-01-2002 15:27 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Hoe ik het zie heeft te maken met mijn filosofie van 'de zin van het leven'...je bent hier om iets te leren en dat heb je zelf uitgekozen. Het lichaam dat je daarbij hebt, is ook dat wat je daar het handigst voo kunt gebruiken. Dus is je ontwikkeling en combinatie tussen DNA, omgevingsfactoren en je 'lot' om het zo maar even te noemen (sorry, ik praat wel vaker vaag )


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-01-2002 15:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik had precies dezelfde analogie in m'n hoofd, grappig. Verduidelijking:

een huis heeft een blauwdruk: daarop staat of het een dakkapel krijgt, waar de deur zit, hoeveel ramen, hoeveel kamers etc.

Maar elk huis dat volgens die blauwdruk gebouwd wordt kan best een andere kleur deur hebben, en de een doet wel een ventilator op z'n plee en de ander niet, terwijl in het ene huis op zolder een studio gebouwd wordt en in het andere gewoon de oudste zoon slaapt. Zelfde blauwdruk, ander huis. Deprimerend simpel, eigenlijk, allemaal.


Der Lexus
Usericon van Der Lexus
Posted 15-01-2002 15:44 by Der Lexus Wijzig reactieProfiel van Der LexusQuote dit bericht

Spiritualiteit, of iig de uitingen daarvan lijken mij idd cultuurafhankelijk. Beter gezegd; Spiritualiteit valt toch wel in de defenitie van "cultuur" (kun je over zeiken natuurlijk )

Vanuit dat oogpunt sluit ik me aan bij "Het Huis"..

Je zou natuurlijk iets kunnen bedenken dat er een soort Spiritualiteit onder het oppervlak van spirituele uitingen ligt dat een invloed uit oefend op van alles en nog wat, maar dan krijg je weer van die lots beinvloedende dingen (en DNA is ook weer toevalsafhankelijk dus...)


Therefore, there are patterns, everywhere in nature


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 15-01-2002 15:59 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik wil bij deze aanvechten dat toeval bestaat!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Der Lexus
Usericon van Der Lexus
Posted 15-01-2002 16:09 by Der Lexus Wijzig reactieProfiel van Der LexusQuote dit bericht

Mmm.. Dat is eigenlijk niet eens zo'n gek onderwerp (vast al een topic van)...
ik ben 21 dús lees ik Nietzsche, maar ik probeer (natuurlijk ) me te onderscheiden van de Nietzsche-lezende/bestuderende massa ( as if)

Toevallig een beetje bekend met Spinoza ?
Het is vast niet de bedoeling om spirituele inspiratie te halen van een Wiskundig Methodisch werkend Filosoof, maar ik doe het doe het lekker toch..

"Vrijheid bestaat uit het vervullen van de eigen noodzakelijkheid", dat vind ik wel een intressante gedachte.. Maar ja, wélke noodzaak?

Ik ga hier later nog wel verder op in, wil het ff duidelijk schrijven voor mezelf


Therefore, there are patterns, everywhere in nature


Satan
Usericon van Satan
Posted 16-01-2002 1:16 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik denk dat met DNA en de spirituele factoren rekening dient gehouden te worden in een bepaald stadium van je leven .
ALs je alle elementen onder controle heb dan hoef je minder met DNA rekening te houden want dan heeft de ziel controle over deze processen ,voor een 'normaal' mens geldt dit niet ,dus vandaar
de vele onder jullie bekende elementen leer kunnen we in deze discussie betrekken .
5 elementen om het simpel te houden te weten :
ether spirituele inzichten

lucht onvoorwaardelijke liefde en kennis
vuur activiteit
water emoties en relaties
aarde het stoffelijk lichaam -->DNA
bij DNA overheerts het aardse . en ook als we kijken naar het 'stoffelijk ' lichaam ,is dit een aardse benadering van naar het lichaam kijken of kijken we naar een aardse manifestatie van het lichaam .
de ander aspecten of andere lichamen op ander nivo's spelen echter tegelijkertijd ook een rol .
Ik zal dit verhaal een ander keer proberen af te maken .
Ik wilde ook een topic openen :
bereoep ,opleiding en spirituele ontwikkeling . om na te gaan in hoeverre men tevreden is over de spirituele ontwikkeling in zijn of haar beroep of opleiding.
de interpretatie van de elementen en de vertalingen naar de lichamen of verschillende nivo's is niet zoals het in de boeken staat het is meer een persoonlijke interpretatie met wat in boeken heb gelezen .
als jullie een andere interpretatie hebben van de elementen dan hoor ik dat graag .



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 16-01-2002 1:22 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik begin me toch af te vragen in welk context "spiritualiteit" wordt gebruikt in deze discussie.


[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 16-01-2002 1:31]



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 16-01-2002 2:44 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Volgens mij is spirritueel wel het geschikte woord want spirritueel betekend nou eenmaal "geestelijk", ik denk wel dat je geestelijk (dus spirritueel) aangepast bent.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jade
Usericon van Jade
Posted 16-01-2002 2:53 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht


Hoor ik hier wicca?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-01-2002 2:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 januari 2002 2:53 schreef Jade het volgende:
Hoor ik hier wicca?


Wat heeft Wicca te maken met spirituele ontwikkeling?

Ik dacht dat dat meer occult was; zeg maar oude rituelen enzo...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-01-2002 3:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 januari 2002 15:59 schreef suzanne het volgende:
Ik wil bij deze aanvechten dat toeval bestaat!


Natuurkundig gezien is het bewezen dat de dingen niet anders kunnen zijn dan ze zijn en esoterisch gezien zou het heelal moeten ophouden met bestaan bij de eerste toevallige gebeurtenis.

Dat wat wij toeval noemen is niets anders dan een serie actie-reaktie processen waarvan wij alleen het beginpunt en -voor ons- het eindpunt kunnen opmerken; m.a.w. de tussenliggende schakels kennen we niet, sluiten we dus uit en noemen het 'toeval'.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-01-2002 3:18]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jade
Usericon van Jade
Posted 16-01-2002 3:06 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht


Satan schreef over de elementen. De wicca is onder andere gebaseerd op de elementenleer. Je hebt echter ook een afsplitsing die zich specifiek met elementen bezig houdt. Daarom was het ook geen stelling maar een vraag. Zie vraagteken...


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 16-01-2002 8:44 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2002 3:05 schreef Mutilator het volgende:
Natuurkundig gezien is het bewezen dat de dingen niet anders kunnen zijn dan ze zijn en esoterisch gezien zou het heelal moeten ophouden met bestaan bij de eerste toevallige gebeurtenis.

Dat wat wij toeval noemen is niets anders dan een serie actie-reaktie processen waarvan wij alleen het beginpunt en -voor ons- het eindpunt kunnen opmerken; m.a.w. de tussenliggende schakels kennen we niet, sluiten we dus uit en noemen het 'toeval'.
Ik zie het niet zo wetenschappelijk....in mijn opvatting heeft alles een bedoeling en is het dus de bedoeling dat je bijvoorbeeld bepaalde mensen ontmoet....geen toeval dus


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-01-2002 11:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Je kunt trouwens ook wèl wetenschappelijk aanvechten dat toeval bestaat, daar zijn de natuurkundigen het nl. nog lang niet over eens. Als je een lichtdeeltje door een spleet laat gaan en op een lichtgevoelige plaat achter die spleet kijkt waar het deeltje terechtkomt, vertoont het een golfpatroon (interferentie).
Als je nou die plaat in twee helften verdeelt, en als het deeltje op zo'n helft komt, een geluid laat horen, zal blijken dat het deeltje soms op de een, soms op de andere helft terechtkomt, OOK AL SCHIET JE HET DEELTJE OP DEZELFDE MANIER AF.
Da's nou toeval hee. Als je het deeltje *niet* volgt vertoont het golfgedrag en zou je een interferentiepatroon op je lichtplaat krijgen, kijk je wel dan vertoont het deeltjesgedrag en 'valt het terug' naar een mogelijke deeltjestoestand.
Er is weleens gespeculeerd dat bij elke 'terugval' het universum zich zou 'splitsen', en dat in elk universum een andere mogelijke toestand van dat deeltje verwerkelijkt wordt.


Satan
Usericon van Satan
Posted 16-01-2002 14:35 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 16 januari 2002 2:53 schreef Jade het volgende:
Hoor ik hier wicca?

ik heb een boek over Wicca( tarot,nog aan het lezen ) .
de elementenleer heb ik een 'algemeen' esoterisch boek Ik denk dat het met alchemie te maken heeft .
Wicca heb ik me niet helemaal in verdiept .
Van wat ik gezien heb heeft wicca heel veel met spirituele ontwikkeling te maken en ook magie . Maar ik denk niet dat het onderwerp is om te bespreken op een forum .aangezien het zaken betreft die zeer diep gaan . ik wil je wel mailen .Ben jij dat op je usericon by the way ?

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 16-01-2002 14:37]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-01-2002 14:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 januari 2002 14:35 schreef Satan het volgende:
Maar ik denk niet dat het onderwerp is om te bespreken op een forum .aangezien het zaken betreft die zeer diep gaan .


Wat een onzin!!!!!!
Daar is het forum JUIST voor!!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 16-01-2002 14:39 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2002 14:35 schreef Satan het volgende:
ik heb een boek over Wicca( tarot,nog aan het lezen ) .
de elementenleer heb ik een 'algemeen' esoterisch boek Ik denk dat het met alchemie te maken heeft .
Wicca heb ik me niet helemaal in verdiept .
Van wat ik gezien heb heeft wicca heel veel met spirituele ontwikkeling te maken en ook magie . Maar ik denk niet dat het onderwerp is om te bespreken op een forum .aangezien het zaken betreft die zeer diep gaan . ik wil je wel mailen .Ben jij dat op je usericon by the way ?
Misschien wil je het toch op het forum bespreken, omdat ook ik erg geinteresseerd ben?


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-01-2002 14:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 januari 2002 14:39 schreef suzanne het volgende:
Misschien wil je het toch op het forum bespreken, omdat ook ik erg geinteresseerd ben?


Sluit ik mij 100% bij aan!
Dit is interessant en hoe dieper, hoe interessanter!!!

'Share your knowledge' zou'k zegguh!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-01-2002 14:50]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Satan
Usericon van Satan
Posted 16-01-2002 22:49 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Voor Mutilator en Suzanne :
Het boekje : De Oerelementen in ons Leven Anneke Huyser
Hier staat alle informatie .



Jade
Usericon van Jade
Posted 17-01-2002 11:45 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht


He Satan,

leuk dat je je daar voor interesseert. Ik ben er al een tijd mee bezig en heb er ook veel boeken over gelezen.

Ik zal mijn e-mail-adres in mijn profiel erbij zetten. Die usericon is echt een foto van me.

Maar ik vind dat dit juist WEL een onderwerp is voor dit forum. Op andere forums, zoals Hollands Metaal, zijn ze niet zo "subtiel", maar hier vind ik het best kunnen.


Satan
Usericon van Satan
Posted 17-01-2002 12:01 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 17 januari 2002 11:45 schreef Jade het volgende:
Ik zal mijn e-mail-adres in mijn profiel erbij zetten.

je kan ook een email naar mijn emailadres sturen en dan weet ik je emailadres .



Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen