IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Bak De Syv Fjell
Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 11-09-2006 23:57 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Wie is er bekend met deze Noorse folk metal band?

De muziek heeft aan de ene kant het melancholische van Ulver's Bergtatt aan de andere kant gaat het wat meer de rauwe folk metal kant op zoals bekend van Storm en sommige nummers van Isengard. Alleen is Bak De Syv Fjell een pak muzikaler en is het compositorisch ook allemaal wat sterker. Zover ik weet zijn er slechts twee releases:
From Haavardstun / De Siste Tanker EP

en een rehearsal tape uit 1996.

Het geluid van de EP is erg passend, vrij rauw met gruizig gitaargeluid, maar alle instrumenten zijn verder goed te horen. De vocalen zijn geheel clean en combineren mannen en vrouwen zang en in From Haavardstun komen ook nog wat gepitchshifte vocalen voor.
De hele EP is overigens op deze myspace pagina te beluisteren

De rehearsal tape heeft uiteraard een aanzienlijk slechter geluid maar is met wat creatief equalize werk ook erg goed aan te horen. Overigens zijn de laatste twee nummers van de rehearsal tape redelijk anders dan de rest. Nummer 4 is meer black metal en bevat ook screams, nummer 5 is daarentegen weer heel relax en jazzy.

Sinds kort is er hier weer een website in de lucht. Tot mijn verbazing zou er deze zomer weer nieuw werk worden opgenomen. Wat mij betreft erg goed nieuws aangezien dit een redelijk unieke band is. Zijn er hier nog meer liefhebbers van deze band, die eventueel aanvullende informatie hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 12-09-2006 0:07]

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-09-2006 18:04 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ken die band al jaren, erg lekkere muziek ja. De EP is trouwens uitgebracht door Iscariah z'n label.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 28-09-2006 18:05 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Dit leek me inderdaad al zo'n band die jij zou kennen . Weet je toevallig ook iets over het nieuwe album?

Hub de Gallier
Posted 28-09-2006 18:30 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Niks van gehoord. Ik weet dat die gitarist een tijdje sessie gitarist is geweest bij Hades Almighty maar daarna zich niet meer voor deze muziek zou interesseren. Vond het al vreemd nieuws dat er sprake is van een nieuwe plaat.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 28-09-2006 22:39 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

lars van oskorei magazine heeft er bas in gespeeld

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Hub de Gallier
Posted 05-09-2008 22:19 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vandaag weer eens de EP opgezet, wat een brilliant plaatje blijft dit

Northward
Usericon van Northward
Posted 06-09-2008 19:17 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Die EP is inderdaad geweldig, gaat nooit vervelen.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com