Wie is er bekend met deze Noorse folk metal band?
De muziek heeft aan de ene kant het melancholische van Ulver's Bergtatt aan de andere kant gaat het wat meer de rauwe folk metal kant op zoals bekend van Storm en sommige nummers van Isengard. Alleen is Bak De Syv Fjell een pak muzikaler en is het compositorisch ook allemaal wat sterker. Zover ik weet zijn er slechts twee releases:
From Haavardstun / De Siste Tanker EP
en een rehearsal tape uit 1996.
Het geluid van de EP is erg passend, vrij rauw met gruizig gitaargeluid, maar alle instrumenten zijn verder goed te horen. De vocalen zijn geheel clean en combineren mannen en vrouwen zang en in From Haavardstun komen ook nog wat gepitchshifte vocalen voor.
De hele EP is overigens op
deze myspace pagina te beluisteren
De rehearsal tape heeft uiteraard een aanzienlijk slechter geluid maar is met wat creatief equalize werk ook erg goed aan te horen. Overigens zijn de laatste twee nummers van de rehearsal tape redelijk anders dan de rest. Nummer 4 is meer black metal en bevat ook screams, nummer 5 is daarentegen weer heel relax en jazzy.
Sinds kort is er
hier weer een website in de lucht. Tot mijn verbazing zou er deze zomer weer nieuw werk worden opgenomen. Wat mij betreft erg goed nieuws aangezien dit een redelijk unieke band is. Zijn er hier nog meer liefhebbers van deze band, die eventueel aanvullende informatie hebben?
[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 12-09-2006 0:07]