|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Grun'N Metals Combined Festival 14 Op zaterdag 7 oktober vindt in Het Viadukt te Groningen het 14e GMC Festival plaats. Zoals altijd geven 4 noordelijke metalbands acte de présence: Cantara (technische death/thrash uit Drenthe/Groningen), Sudden Access (hardcore/thrashmetal uit Sneek), Prey (duistere sfeermetal uit Groningen) en Grindminded (death/grind uit Beilen). Headliner is het Drents-Groninger gezelschap Cantara dat deze avond ook hun nieuwe cd presenteert: 'A Moment to Reconsider'. Cantara bestaat al sinds 1992, en heeft zich ontwikkeld tot een stabiele factor binnen de Nederlandse metal scene. De individuele bandleden van Cantara hebben inmiddels naam gemaakt in bands als God Dethroned, Sinister, Salacious Gods en Autumn. Cantara blijft echter een hoge prioriteit houden bij deze muzikanten. Tijdens deze cd-presentatie zal de band eens temeer bewijzen dat het nog steeds een strakke en energieke live band is, waarbij melodie en structuur centraal staan. Sudden Access werd in de winter van 2002 in Sneek opgericht. Zeer snel daarna kwam de demo 'Living Live' uit. Na een groot aantal shows te hebben gespeeld met onbekende en bekende bands als o.a. Dillinger Escape Plan & Crowbar werd in 2005 de volgende demo opgenomen: 'Another Day of Suffering', alleen werd deze nooit officieel uitgebracht. De energieke hardcore/thrashmetal die de band speelt zal een groot publiek aanspreken. Een Groninger band deze avond is Prey. Opgericht in 1999, heeft de band al talloze optredens achter de rug. Ze hebben zichzelf ten doel gesteld om 'Heartfelt Music' te maken, teksten die de realiteit en emoties weerspiegelen en dit klinkt door in de muziek. In 2004 resulteert dit in de cd 'Heartfelt', die zeer goed wordt ontvangen. Hou je van melodieuze melancholiek, dan is Prey de aangewezen band. Als opener speelt Grindminded. Deze band is in 1997 opgericht en pas in 2003 werd hun eerste volledige cd '9 mm facial' opgenomen. De band speelt death metal met grindinvloeden, dus dat betekent een snoeihard begin van het festival met veel distortion, riffs en grunts. Het 14e GMC Festival begint op zaterdag 7 oktober om 21:00 uur en de entree bedraagt slechts vier euro. De deuren van Het Viadukt gaan om 20:30 open. Voor meer informatie zie: www.metalscombined.nl In het kort: Zaterdag 7 oktober 2006 Het Viadukt, H.L. Wicherstraat 2, Groningen Grun'N Metals Combined Festival 14 Met: Cantara, Sudden Access, Prey, Grindminded Zaal Open: 20:30 Aanvang: 21:00 Entree: 4 euro [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 29-09-2006 14:38] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
't Zou tijd worden, verdikje! Eindelijk de "nieuwe" Cantara! Touché, pussycat! |
|
Leuk! Kom ik zeker langs. Ben benieuwd naar de tijden, moet vanaf middernacht in de Ster draaien... Bla |
|
Als ik "in town" ben kom ik ook zeker kijken, ben ook benieuwd naar de nieuwe zaal in viadukt... Vorige keer in Mukkes vond ik GM overigens erg goed, recht-toe-recht-aan stampen.... |
|
Werd eens tijd dat we weer eens spelen. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Ben er zeer waarschijnlijk ook wel weer bij |
|
quote: Wel jammer dat-ie al 5 jaar klaar is inderdaad... |
|
Present! Verrassend triviaal |
|
Eens zien, maar Cantara al een tijd niet meer gespot tot mijn grote spijt en schande. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
uhm ook aanwezig denk ik |
|
Kijk net op mn rooster; die avond is Embodifest ook en daar heb ik al een kaartje van... What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Kut..... Dus ook ik kan niet aanwezig zijn Heb de "nieuwe" cantara al wel gehoord, erg vet hoor!! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Kick ende traps. Het zal mooi zijn als er ook nog wat shirten en cden werden verkocht. Zin om weer eens buiten het hok te spelen. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: De eerste versie met de oude vocalen vond ik nog net even wat gaver... |
|
up |
|
Update: openingspost vervangen door het officiele persbericht. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Die heb ik niet gehoord, maar ik kan me voorstellen dat het met de "nieuwe zang" een heel andere plaat is geworden. Touché, pussycat! |
|
cool openen , meer bier voor ons |
|
Maar weer even onder de aandacht brengen. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: Hey eindigen jullie dan wel met een lief, schattig, rustig nummer? En ajb wat bier over laten Roeland / PREY [Dit bericht is gewijzigd door Rule-Ant op 27-09-2006 0:19] |
|
hmm mischien kan ik onze zanger vragen als hij zijn Peter Steele imitatie wil doen tja bier overlaten? dat is een zonde |
|
quote: Kan wel maar dat verkracht Boldey toch weer met zijn takkeherrie. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: Die in de Playgirl? Bla |
|
haha ja maar dan een stuk kleiner |
|
Schop ende flyer toegevoegd aan de eerste post! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Volgende pagina |