|
Auteur: |
|
|
quote:blauwe moskee, de grote shopping bazaar, archeologisch museum, aya sofia (of zo iets), de bosporus en de oude gebouwen die eerst kerken waren maar nu zijn omgetoverd in moskeeen...o ja! en de kleine barretjes en cafeetjes met enorme waterpijpen! het is zeker niet duur :-) wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Naast de dingen die she-devil al noemde: - Topkapi paleis (Versailles.. eat your heart out), - De cisternen (ondergrondse waterreservoirs uit de romeinse tijd). - Sulimanye moskee (vrijwel geen toeristen, maar van binnen mooier dan de bekende Blauwe Moskee) Als je echt een unieke dag wil, kan ik je het telefoonnummer mailen van Ihsan. Hij is taxichauffeur en was eerder op verschillende reisprogramma's (o.a. City Cabs, Discovery, National geographic). Voor weinig (80 euro met zn drieen vorig jaar) neemt ie je een hele dag mee en laat je plekken zien waar je als normale toerist nooit komt (kerken/moskeeen met de mooiste iconen, schilderingen, heilige islam-plekken, authentieke theehuizen, oude woonwijken, best eettenten, mooiste heuvels qua uitzicht). Hij is wel zo gek als een deur en nogal hyper, moet je tegen kunnen . Maar serieus een absolute aanrader! www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Klink interessant! Mijn mail staat in mijn profiel dus mail maar door. We gaan 7 dagen dus met deze tips heb ik al wel een enkele dagen vertier volgens mij. Meer tips zijn uiteraard zeer gewild! Hoe is bijvoorbeeld het uitgaansleven?! EDIT: Hahaha, die Ihsan heeft een eigen site! http://www.besttaxidriver.com/ Denk dat we maar eens met die kerel op stap moeten hehe.. [Dit bericht is gewijzigd door trol op 15-10-2006 18:54] |
|
quote: ja de cisternen waren mooi!!!! wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote:Ja, supermooi. Het ultieme efteling/suske en wiske-gevoel daar beneden www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote:Oh ja, verrek! Ja, hij is echt zo geschift als een bak yoghurt. Op een gegeven moment vond ie het leuk om tijdens het rijden uit te stappen, en naast de auto te lopen terwijl wij erin zaten. En van een pint is ie ook niet vies, zoals een goed moslim betaamt www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
je meot zeker ook de rivier oversteken en erg opletten bij restaurants dat je vanteovren zegt dat de btw er niet nog eens opgeteld mag worden etc, zijn erg sneaky daar. let uberhaupt op wat je eet, ik liep een darmvirus op en leefde een week op zout en suikerpoeder |
|
De stadswallen afwandelen is ook altijd leuk op een hete zomerdag... [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
Index / Algemeen |