IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Wietplanten
SheRa
Usericon van SheRa
Posted 18-01-2002 15:36 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Naar aanleiding van de foto van Rectum Lobotomy in het foto topic waar zijn wietplanten op te zien zijn rook ik materiaal voor een nieuw topic.

Ik heb een hele tijd geleden geprobeerd een plantje te kweken met behulp van het Wietologisch Handboek. Niet vanuit een zaadje, maar ik had een kloontje gekregen van iemand die er verstand van had en zich daarmee bezig hield. Helaas is het gruwelijk mislukt.

Meer mensen die zelf hun Cannabis kweken?

Resultaten?

Speciale geheimen om het te laten slagen?

Ik wacht met veel interesse op uw reacties.


Dead things grow from deep inside...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-01-2002 15:38 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Heb wel eens gebrobeerd op zaadjes uit het vogelzaad te laten ontkiemen. Maar daar bleef het ook bij.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-01-2002 15:40 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Bij ons stonden ooit planten van 2 meter hoog, perfect zichtbaar vanop de grote straat achter ons huis, de politie passeert daar veel , maar mijn broer had de grote fout gemaakt, de mannetjes er te lang laten bijstaan, dus allemaal bevrucht.
Voordeel:
- Meer dan genoeg zaadjes, voor de kweek van het jaar erop.
Nadeel:
GEEN wiet, dus vond ik dat best wel hatelijk.
Dit jaar begin ik weer te planten, kostenbesparing, en dan zal ik er wel op toezien dat er niemand ze meeneemt zoals een paar jaar terug, want als ik er één zie wordt het zijn beste dag zeker NIET.

Cadaveria, wanneer ik naar Wageningen ga kan ik wel een takje met zaadjes meebrengen hoor, troost je.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 18-01-2002 15:41]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 18-01-2002 15:42 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik ha ooit eens een pakketje zaadjes van mijn vader gekregen.....er kwamen er 3 op...twee bleken mannetjes te zijn....en het ene vrouwtje kreeg een topje nauwelijks voldoende voor een half jointje


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 18-01-2002 15:43 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2002 15:42 schreef suzanne het volgende:
...en het ene vrouwtje kreeg een topje nauwelijks voldoende voor een half jointje


Zo verging het mij ook. Heel mooi plantje... maar inderdaad één klein miezerig (wel fijn smakend) topje.


Dead things grow from deep inside...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-01-2002 15:44 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2002 15:40 schreef beli mawr het volgende:

Cadaveria, wanneer ik naar Wageningen ga kan ik wel een takje met zaadjes meebrengen hoor, troost je.

beter thnx.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-01-2002 15:45 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 18 januari 2002 15:44 schreef Cadaveria het volgende:
beter thnx.

Graag gedaan hoor, ik heb er toch nog genoeg


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 18-01-2002 16:09 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik had ook de eerste keer een mannetje erbij, nu nog steeds zaadjes van. Planten deden het altijd prima, maar blowen doe ik eigenlijk nauwelijks. Heb er maar wietboter van gemaakt en dat ligt nog ergens in het vriesvak. Ooit ga ik er spacecake mee bakken ofzo.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-01-2002 16:12 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Je kan beter een paar stekkies kopen, dan weet je zeker dat je kwaliteit planten hebt. Als je het wilt laten slagen moet je een boekje kopen bij de lokale home grow shop. Er zijn zat boekjes die heel goed uit leggen hoe je een goede oogst krijgt. Kost wel veel tijd en energie( lampen enzo ).

Al blow ik zelf niet, ik ben toch van plan een paar plantjes te gaan kweken binnekort.






Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 18-01-2002 23:49 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Uhm, allereerst moet je beslissen of je binnen of buitenteelt wilt.
Verschil: Binennteelt kan 12 maanden per jaar, buitenteelt vanaf ongeveer maart/ april tot einde zomer.
over binnenteelt kan ik je wel wat vertellen, maar vind ik lang niet zo interessant als buitenteelt. (wil iemand info over binnenteelt, mail me ff...)

Buitenteelt, mijn grote passie.
Allereerst kan ik ten zeerste adviseren om kant en klare stekken te kopen bij je lokale growshop. Vraag naar sterke planten die tegen het buitenklimaat kunnen.
Kost wel ongeveer 5/6 euro per stek maar je hebt wel veel meer zekerheid dan bij zaadjes.
Koop ze rond maart/ april, afhankelijk van het weer.
Stop ze in een redelijk grote pot, goede potgrond erin en regelmatig bewateren.
Als de temperatuur buiten nog niet erg hoog is, laten we zeggen 's nachts kouder dan 15 graden, moet je ze sowiezo 's nachts binnenzetten. Als ze buitenstaan moet je regen proberen te vermijden. Een beetje geeft niet, maar bevordelijk is het ook zeker niet. Geef ze liever zelf water.
Als je ze 's nachts binnenzet en overdag buiten, moet je letten op fruitvliegjes, als je die krijgt in grote mate, zet ze dan niet meer binnen en bid dat ze het overleven in het koude klimaat 's nachts.
Als ze grotere worden wordt het weer meestal ook beter en kun je ze in de vaste grond zetten. Ik zelf mix meestal gewone aarde met wat potgrond voor het p.h. gehalte e.d.
Probeer nog steeds regen te vermijden.
Naar mate ze groeien, moet je er meer tijd aan besteden. Op een gegeven moment zie je het begin van de toppen komen. Buiten de toppen om groeien grote bladeren die NIET in de buurtgroeien van de toppen en er ook geen 'bijdrage' aan leveren. Trek die er voorzichtig uit, ze zuigen alleen maar de voeding op van de toppen. Wees ten alle tijden VOORZICHTIG, behandel je plantje als je grootmoe . Ik zelf gebruik geen voeding voor de groei maar wel voeding voor de toppen, kosten ongeveer 9 euro voor iets van 0,7 liter maar ik doe er al 3 oogsten mee.
De moeite zeker waard. Gebruiksaanwijzing staat erop. Als de toppen mooi groot en vol zijn,(dit is moeilijk te bepalen, als je te snel oogst loop je veel mis, oogst je te laat komen er vieze witte schimmels in je toppen en kun je de boel wegflikkeren.
Oogsten gaat als volgt: Je knipt zorgvuldig de takken met toppen van de plant af, Hangt ze DROOG en DONKER ergens op, wacht net zolang totdat je een takje doormidden kan breken en dat ie 'krak' zegt, heel droog dus.
Dat kan wel een maandje of 2 duren.
Dan knip je de toppen van de takken af, verkruimelt ze, je pakt een lang vloeitje, een tippie, halfzware shag, je mixt het hele handeltje, je zet een relaxed ceedeetje op, eventueel een potje bier erbij (mijn voorkeur) en genieten maar!

En dat terwijl ik nog minderjarig ben...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-01-2002 5:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Toen ik nog wiet rookte; lang lang geleden; heb ik wel een keer in de tuin een zooi zaadjes geplant. Na eerst uitvoerig Doe maar - Nederwiet te hebben geluisterd. Kwamen zat topjes aan, maar de kliertjes werden nauwelijks bruin en voornamelijk wit.

Na gedroogd te hebben opgerookt: 'k ging er nauwelijks hard op.

conclusie: binnenkweek met groeilampen en koolstoffilter heersen! Hoeft maar een vierkante meter ruimte in te nemen en brengt superveel op!

ps.: Wel goede zaadjes gebruiken (uit een growshop), niet die flutzaadjes die je tussen je wiet uit de shop vindt!!!

Stekjes uit een growshop garanderen ook succes!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-01-2002 5:10]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 19-01-2002 12:43 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

toch maar weer eens mee bezig gaan. Voor spullen voor de kweek kan ik gelukkig in Groningen terecht bij de Tevreden Rookster!


Suck my piss


ro=zizboos
Ogetfer De Onreine
Usericon van ro=zizboos
Posted 19-01-2002 17:16 by ro=zizboos Wijzig reactieProfiel van ro=zizboosQuote dit bericht

oeh, ik weet neit offet verstandig is om me hier over uit te laten, maar goed. Ik heb ong. elk jaar meer dan toegestaan planten in de tuin staan. Worden erg groot. Mooie foto's van. T was dit jaar nogal een stinkende oogst (lees: smaakt naar koeienschijt als je t oprookt), maaar je wordt er wel stoned van


Ik vergiet als zeef hebben


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 19-01-2002 17:37 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 19 januari 2002 17:16 schreef ro=zizboos het volgende:
oeh, ik weet neit offet verstandig is om me hier over uit te laten, maar goed. Ik heb ong. elk jaar meer dan toegestaan planten in de tuin staan. Worden erg groot. Mooie foto's van. T was dit jaar nogal een stinkende oogst (lees: smaakt naar koeienschijt als je t oprookt), maaar je wordt er wel stoned van



FOTO!!!!!!!!!


Suck my piss


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 19-01-2002 18:41 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht



de oogst van vrienden. die was zeker goed trouwens haha



Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 19-01-2002 18:44 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

uhm, ligt het aan mij of zitten er vrijwel geen toppen aan .
Dat is trouwens een mooi voorbeeld van die overige grote bladeren afknippen.
Op zich wel mooie plantjes hoor .


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen