IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : John Zorn / Painkiller / Naked City etc.... Vorige pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2018 14:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 oktober 2018 11:06 schreef PandroidJack het volgende:
Blijkbaar in de Handelsbeurs in Gent een soort van tribute-gedoe voor Zorn, met 4 optredens. Ik ga de 9de november in ieder geval naar het optreden van Secret Chiefs. Benieuwd, eerste keer dat ik ze live ga zien.
Twee keer live gezien Secret Chiefs 3, was goed. Maar wordt t de gewone bezetting, de Iraanse setting of de phlegm death metal bezetting?


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-10-2018 14:16 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Deze (karige) info staat op de site van Handelbeurs:

In Gent krijg je een zevenkoppig Secret Chiefs te zien. Opmerkelijk zijn violist Eyvind Kang en meesterdrummer Ches Smith.

Van die Eyvind Kang heb ik ook een cd of twee. Tof om die ook ineens live te kunnen zien.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2018 14:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Staat er geen Secret Chiefs 3? Met een 3 dus?


When your people matter, menstrual health matters


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-10-2018 15:09 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Het is inderdaad secret chiefs 3. Tof dat Eyvind Kang erbij gaat zijn live. Meestal beperkt die zich tot studiobijdrages. Ik vermoed dat ze zich zullen beperken tot het nieuwe Malkhut album (misschien ook nog wat van het Xaphan album) gezien het in het kader van een Zorn tribute is. Zou wel leuk zijn als ze ook ander SC3 materiaal brengen, maar enkele jaren geleden speelden ze op North sea jazz in het kader van Zorn ook alleen maar Xaphan materiaal. Ze hebben toen wel nog losse shows gespeeld die tour met standaard SC3 materiaal.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2018 15:17 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Volg t allemaal niet meer maar klinkt lekker zo weer dat nieuwe album. Verbaas me er altijd over dat niemand over Estradaspere begint. Jason Schimmel speelt zo te zien mee op de laatste SC3


When your people matter, menstrual health matters


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 24-10-2018 12:18 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ondertussen ook een nieuwe Zorn dag op Gent jazz volgend jaar (9 juli) waar ie met allerhande gastartiesten gaat afkomen. Zal wel weer de moeite zijn.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-11-2018 7:32 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het was fijn, vorige vrijdag in Gent. Lekker opzwepende Klezmer, af en toe een stevige uithaal op de gitaar . Blij dat ik ze eens live gezien heb. Spijtig dat ze enkel S-hoodies bijhadden (€ 40).




Op 23 maart komt Zorn naar de Bozart (Brussel) om op een orgel te spelen. Ik twijfel nog.

Dit staat trouwens in de deur van de Handelbeurs van Gent:



[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 12-11-2018 7:33]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-11-2018 9:39 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Het was inderdaad een goeie show. Vooral blij dat ik eindelijk Eyvind Kang eens live aan het werk gezien heb. Los daarvan moet je wel rekening houden met het feit dat deze show slechts maar een lading van de muziek van SC3 dekt, gezien het om interpretaties van Zorn composities gaat en ze die eigenlijk zelden live spelen. Bij een normale show is het nog veel meer gevarieerd (surf, ambient, oosterse muziek, soundtrack covers) en ook zwaarder bij momenten.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-11-2018 10:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Nou ja dat hangt weer een beetje af van de setting/periode. Soms doen ze alleen maar akoestische, Midden-Oosten shizzle. Soms alleen maar death metal (maar dan heten ze geloof ik Phlegm oid)


When your people matter, menstrual health matters


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 18-04-2019 9:06 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Gisteren naar de Sofia Rei/JC Maillard show geweest in de handelsbeurs in het kader van die Zorn tribute shows. Het was mooi. Ook goed dat de bijdrages aan het 3de Masada boek nu ook individueel één voor één gaan uitgebracht worden, want die boxset was me iets te duur voor de enkele acts/bands die me maar aanspraken.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 11-08-2020 19:47 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Erg gave nieuwe plaat: Baphomet. John Zorn speelt hier zelf niet op mee, maar was de componist, arrangeur, producer en dirigent. De line-up bestaat uit gitaar, orgel en drums, waarbij drummer Kenny Grohowski ook bekend is van de jazzy avant-garde black/deathmetalband Imperial Triumphant.

De track duurt 40 minuten en is echt een achtbaanrit, schommelend tussen hortende en stotende metalritmes à la Sol Niger Within van Fredrik Thordendal, wat vlottere free-jazz, lekkere grooves en dromerige stukken. Luistert erg lekker weg.




Niles_
Usericon van Niles_
Posted 11-08-2020 22:56 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

Ja vet!

Gitarist Matt Hollenbergs main band is overigens Cleric, eigenzinnige metal die ook zeker het checken waard. En om het af te maken: John Medeski (op orgel) loopt al een tijd mee in de Zorn-projecten en speelden o.a. ook met John Scofield.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-08-2020 11:47 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 11 augustus 2020 22:56 schreef Niles_ het volgende:
Gitarist Matt Hollenbergs main band is overigens Cleric, eigenzinnige metal die ook zeker het checken waard. En om het af te maken: John Medeski (op orgel) loopt al een tijd mee in de Zorn-projecten en speelden o.a. ook met John Scofield.


Cleric wilde ik ook eens gaan checken, ja.

Dit uitgebreide artikel over John Zorn op de Rolling Stone-site was ook erg interessant en leuk om te lezen.



Niles_
Usericon van Niles_
Posted 12-08-2020 13:50 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

Ja tof artikel, kwam hem laatst tegen. Uitgebreid. En Zorns invloed op Lombardo en Kevin Sharp had ik nog niet zo meegekregen


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen