|
Auteur: |
|
|
Ik heb veeel te laat kennis gemaakt met deze band, ongeveer een maand geleden toen ik de agenda van Waterfront doorkreeg en deze band me erg interessant leek om het monitorgeluid voor te doen. Heb ze gister aan het werk gezien (scheen de 1e show in NL in 8 jaar te zijn..) Als ik de muziek moet omschrijven zou ik zeggen: "freaky instrumentale mathrock/core met jazzy invloeden". Absolute blikvanger binnen de band is drummer Damon Che, aka "The Octopus". I.p.v. "ritmesectie" neemt hij vaak de rol als solist op zich. Eén van de vetste drummers die ik ooit live aan het werk heb gezien met een ontzettend vette "flow". En ik dacht dat Dillinger zo ongeveer de pioniers van het math genre waren.. FOUT! De 1e release van Don Caballero stamt namelijk uit 1992.. Discografie: Albums * For Respect (1993) * Don Caballero 2 (1995) * What Burns Never Returns (1998) * Singles Breaking Up (Vol. 1) (1999) * American Don (2000) * World Class Listening Problem (2006) EPs * Lucky Father Brown / Belted Sweater / Shoeshine 7" (1992) * Unresolved Karma / Puddin' In My Eye 7" (1992) * Andandandandandandandand / First Hits 7" (1993) * Our Caballero / My Ten-Year-Old Lady is Giving It Away 7" (1993) * Chunklet 7" - Waltor / Shuman Center 91 (1996) * Trey Dog's Acid / Room Temperature Lounge 7" (1998) En, alhoewel ik daar gister niets van gemerkt heb, schijnt Damon een nogal onvoorspelbaar en onmogelijk mannetje te zijn. Een paar weetjes: quote: En met een andere band, "Bellini": quote: Tering.. In 2000 besloot de band uit elkaar te gaan, en op weg naar de afscheidsshow zijn ze gecrashed met de tourbus.. Dus die afscheidsshow is er nooit van gekomen. In 2003 heeft Damon de band nieuw leven ingeblazen met nieuwe bandleden. MP3 (legaal...) hiero |
|
Ralph Plug was er ook erg over te spreken: http://www.zwaremetalen.com/recensie/6460/Don-Caballero-World-Class-Listening-Problem.html Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
LOL. Wie laat een powermetalaarsch dan ook zo'n release reviewen |
|
het nieuwste album is behoorlijk saai |
|
Punkgasm draait nu zijn eerste rondjes hier. Wel geinig, niet veel meer dan dat.. |
Index / Heavy Metal |