IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Saviour Machine Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-11-2006 13:52 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Voor zover ik kan zien is er nog geen topic over deze band.

Zijn er mensen bekend met deze band, die uiterst dramatische epische metal speelt die zeer bezwerend/hypnotiserend is?

Het is een christelijke band die drie cd's heeft gemaakt met het Bijbelse hoofdtuk Openbaringen als onderwerp. En juist omdat het geen "happy happy joy joy" muziek is maar bijzonder naargeestige muziek met een donkere kant uit de Bijbel als onderwerp, spreekt het mij erg aan. Het concept bestaat uit de cd's met de simpel doch doeltreffende titels:
Legend I
Legend II
Legend III:I
Op dit moment is de band bezig om cd 4 Legend III:II in te blikken om het concept af te sluiten.
Voorafgaand aan deze concept platen hebben ze ook nog regulier cd's uit.

Wellicht dat bij de naam Eric Clayton bij sommigen een belletje gaat rinkelen, want hij zong mee op Ayreon - The Human Equation. En het is met name deze man die de muziek net even dat zetje extra geeft met zijn uiterst diepe stemgeluid.

http://www.saviourmachine.com

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-11-2006 15:25 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

*Steekt hand op*

Legend II en Legend III:I heb ik mijn bezit.

Goed dat je me er op wijst want die heb ik al veel te lang niet meer gedraaid

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-11-2006 15:28 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb het ook weer de hele dag opstaan nadat ik het veels te lang niet meer gedraaid had. En het klinkt echt heerlijk!!!

Rolf
Rock 'n Rolf
Usericon van Rolf
Posted 06-11-2006 15:31 by Rolf Wijzig reactieProfiel van RolfQuote dit bericht

Hmm ben benieuwd, zal het even gaan checken

Wat je zegt ben je zelf!

Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 06-11-2006 15:54 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Ik heb legend I en II

Ik vind t erg gaaf, maar ik moet er wel voor in de stemming zijn.

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 06-11-2006 16:18 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Heb legend 1 t/m 3, favoriet is toch die laatste. Erg episch, erg dramatisch, erg muzikaal.

Discipvlvs
Usericon van Discipvlvs
Posted 08-11-2006 21:01 by Discipvlvs Wijzig reactieProfiel van DiscipvlvsQuote dit berichthttp://www.discipvlvs.nl

Saviour Machine... Jah, superrelaxte muziek is dat... Eric Clayton is wat mij betreft één van de beste zangers van de huidige muziekindustrie: geen enkele zanger kan zoveel emotie in zijn stem leggen en heeft zijn vol stemgeluid en tevens zo'n groot bereik...

Nog drie kwart jaar voor hij het LEGEND project voltooid... Ik kan nauwelijks wachten, want volgens mij gaat die cd de wereld in als één van de grootste muzikale meesterwerken van de moderne muziek... Jammer dat Saviour Machine nooit de credit hebben gekregen die ze eigenlijk verdienen...

Peace...

Give us this day, give us the strength to reach out and touch the face of God...

Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 09-11-2006 0:08 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 6 november 2006 15:25 schreef Judge M. het volgende:
*Steekt hand op*

Legend II en Legend III:I heb ik mijn bezit.

Goed dat je me er op wijst want die heb ik al veel te lang niet meer gedraaid
Legend II inderdaad ook al te lang niet meer gedraaid. Even opzetten nog

watery black
Usericon van watery black
Posted 09-11-2006 12:13 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

ik heb een keer een paar nummertjes van ralph doorgestuurd gekregen, en ik vond ze best okee. ik ben me al een hele tijd voor aan het nemen om het eens wat uitgebreider te checken maar het komt er maar niet van

"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."

Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 09-11-2006 13:55 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2006 21:01 schreef Discipvlvs het volgende: Jammer dat Saviour Machine nooit de credit hebben gekregen die ze eigenlijk verdienen...

Peace...

Dat zal wel aan de christelijke achtergrond liggen. Voor veel metalliefhebbers is dat een minpunt denk ik.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-12-2008 9:26 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Onlangs weer in een Saviour Machine fase terechtgekomen en direct de ontbrekende schakels in mijn collectie maar eens aangeschaft (II, Legend I en Live in Deutschland) en MIJN GOD, wat is II een meesterlijke plaat! Afgelopen zondag vluchtig gedraaid op de cd-speler thuis en toen kwam het allemaal niet echt aan, maar vanochtend toen ik van huis richting werk ging II weer opgezet op mijn MP3-speler. Dat ding duurt twintig minuten langer dan mijn reistijd met het OV en ik ben er na de busreis ook twintig minuten voor omgelopen.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

spectre
Usericon van spectre
Posted 02-12-2008 13:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wat een kutband

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-12-2008 13:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Je lijkt mental wel

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 02-12-2008 13:33]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-12-2008 13:22 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Zijn inderdaad mental-praktijken ja.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 02-12-2008 14:47 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Oh voorzienigheid....laat ik net Legend II uit de kast hebben gehaald en daarin aan het zwelgen zijn.

Lekker zwaarmoedig, niet iets voor thuis op de bank, of alle riemen, stropdassen en stukken touw moeten uit de buurt zijn

10.10.1942 - 20.11.2011

Daops
Usericon van Daops
Posted 02-12-2008 16:18 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Heb alleen Legend I destijds gekocht. Overdreven theatraal is gaaf als er zelfspot bij zit, maar dit vond ik eerder lachwekkend.

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

spectre
Usericon van spectre
Posted 02-12-2008 19:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik ga al kokken als ik er aan denk idd. Gelukkig heb ik Lothar er nog blij mee kunnen maken

Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 02-12-2008 19:52 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

inderdaad!

Ik vind het best gaaf, al moet ik wel echt voor in de stemming zijn, wat niet zo heel erg vaak voorkomt, maar als, dan is t echt heerlijk.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-12-2008 15:05 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2008 19:52 schreef Lothar het volgende:
inderdaad!

Ik vind het best gaaf, al moet ik wel echt voor in de stemming zijn, wat niet zo heel erg vaak voorkomt, maar als, dan is t echt heerlijk.

+1.

Het is muziek voor bepaalde momenten..

spectre
Usericon van spectre
Posted 03-12-2008 15:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Precies, van die momenten als het volume helemaal op 0 staat

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-12-2008 15:19 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2008 15:18 schreef spectre het volgende:
Precies, van die momenten als het volume helemaal op 0 staat

Mental heeft het account van Spectre gekaapt?

spectre
Usericon van spectre
Posted 03-12-2008 15:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

We zijn al jaren 1 en dezelfde user maar niemand heeft dat door

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-12-2008 15:21 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2008 15:19 schreef spectre het volgende:
We zijn al jaren 1 en dezelfde user maar niemand heeft dat door

Ik dacht altijd dat jullie een tweeling waren... vandaar.

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-12-2008 18:22 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

KUT band.

Fuck the world and fuck you

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-12-2008 18:38 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 3 december 2008 18:22 schreef mental het volgende:
KUT band.

Je lijkt verdomme spectre wel.

Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 05-12-2008 23:03 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2008 16:18 schreef Daops het volgende:
Heb alleen Legend I destijds gekocht. Overdreven theatraal is gaaf als er zelfspot bij zit, maar dit vond ik eerder lachwekkend.

Hehe lachwekkend wil ik het niet noemen, eerder een beetje 'zwaarmoedig'. Zo van "ach ende wee, dramaaaa".. en dat vind ik op zijn tijd wel lekker! Een +1 @attematic, inderdaad goede zwelg-muziek dus.

Ik hou sowieso best van bombastisch, theatraal en over-the-top. Ik trek alleen die zang ["getergde ziel", zo klinkt die arme man] nooit heel lang Is niet helemaal mijn ding.

Overigens heb en ken ik alleen "Legend II" van deze band. En daarnaast de zang van Eric Clayton op Ayreon. Wat ik dan wel weer erg gaaf vind, waarschijnlijk deels doordat zijn zang dan 'gedoseerd' wordt en ik het dus iets beter trek.

Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com