IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : In Lingua Mortua Volgende pagina
Argh
Usericon van Argh
Posted 11-11-2006 2:47 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Avantgarde/Jazz/Prog Black Metal

http://www.myspace.com/inlinguamortua
http://www.inlinguamortua.com/

quote:

In Lingua Mortua is a project Lars Fredrik Froislie started back in 1999. The music was inspired by a wide range of music everything from Norwegian black metal of the 90s to prog rock of the 70s, to jazz of the 50s, to country, to folk, to classical music, to electronica/trip-hop to film music (film noir and horror in particular).. The first album (which is to be released soon hopefully), "Bellowing Sea - Racked by Tempest" is lyrically a mix of Van der Graaf Generators "A Plague of Lighthouse keepers" from their 1971 album Pawn hearts, Dante's "Inferno" and Homer's "Odyssey", and was created in 1999/2000 and recordings began in the summer 2000. It consists of 8 tracks (a total of about 50 minutes). With him he got Uruz (from Urgehal and Vulture Lord) on drums, Marius Olaussen (from Asmegin) on guitar, Trondr Nefas (from Urgehal and Vulture Lord) on vocal, Raymond Haakenrud (from Asmegin) on additional guitar, Kristian Hultgren (from Wobbler) on saxophones, Sareeta (from Ram-Zet) on violin and Jonny Pedersen on flute. Things moved slowly, and the project was haunted by one disaster after the other. The last recordings were finished summer 2005 Since things moved so slowly, Lars made the basic ideas for the second album. Then autumn 2006 In Lingua Mortua was signed by the norwegian indie-label Termo Records (www.termorecords.com). For more info; visit the website www.inlinguamortua.com

MP3:
* http://inlinguamortua.com/wp-content/uploads/2006/03/track_7.mp3

Zo, klinkt erg gaaf zeg! "Rauwe" avantgarde Black Metal met jazzy toeters en bellen, blazers, orkest (zonder de cheese) tot aan electronische beats en geluiden. Ach eigenlijk zegt de promo TXT al genoeg maar wat is dit zeer verfrissend spul! Godver wat een muzikale gasten zijn dit..

Album komt begin volgend jaar uit, hebben!

(ben ik hypnos voor?)

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 11-11-2006 3:22]

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-11-2006 3:01 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Nou, idd. toeters en bellen. die had ik als kind ook al.

Fuck the world and fuck you

Argh
Usericon van Argh
Posted 11-11-2006 3:02 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2006 3:01 schreef mental het volgende:
Nou, idd. toeters en bellen. die had ik als kind ook al.

Wat ben je grappig, ik moet bijna huilen zo grappig.

Bek houden en luisteren.

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-11-2006 3:04 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2006 3:02 schreef Argh het volgende:
Wat ben je grappig, ik moet bijna huilen zo grappig.

Bek houden en luisteren.
ik ben grappig nou zeg. jij bent om te huilen. en nee, ik ga niet luisteren, jees zeg, kom nou.

Fuck the world and fuck you

Argh
Usericon van Argh
Posted 11-11-2006 16:14 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ja, zelf weten... jammer dat het topic meteen weer verkloot is.

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 11-11-2006 16:25 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Klinkt apart. Maar wel erg gaaf, zeg.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-11-2006 16:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Die mp3 klinkt helemaal niet verkeerd.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-11-2006 17:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vind vooral die blazers supervet! Goeie tip dit!

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-11-2006 17:19 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

gaaf = vaker luisteren.

Suck my piss

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 12-11-2006 3:11 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

\\\\hmm zo op het eerste gehoor vind ik het niet zo bijzonder klinken, maar dat kan aan die slechte myspace samples liggen, of wie weet moet ik het net ff wat vaker horen...we shall see

en @ mental... bek houden als je niets zinnigs te melden hebt

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

Argh
Usericon van Argh
Posted 12-11-2006 3:22 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2006 3:11 schreef Doomy het volgende:
\hmm zo op het eerste gehoor vind ik het niet zo bijzonder klinken, maar dat kan aan die slechte myspace samples liggen, of wie weet moet ik het net ff wat vaker horen...we shall see

en @ mental... bek houden als je niets zinnigs te melden hebt

check de mp3 (trompet solo tijdens een blastbeat niet bijzonder? ska achtige invloeden niet? triphop? korg? hehe) vind ik tevens ook het gaafste nr van de tot nu toe 3 beschikbare nrs, maar ben erg benieuwd naar het volledige album!

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 12-11-2006 3:22]

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-11-2006 3:28 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Trompet/trombone in black metal? Gebruikt men wel vaker. Maar neuh, vind dit ook niet echt boeiend. Zeker niet onaardig, maar vernieuwend enzo.. nee dat niet.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 12-11-2006 3:30]

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 12-11-2006 3:30 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2006 3:22 schreef Argh het volgende:
check de mp3 (trompet solo tijdens een blastbeat niet bijzonder? ska achtige invloeden niet? triphop? korg? hehe) vind ik tevens ook het gaafste nr van de tot nu toe 3 beschikbare nrs, maar ben erg benieuwd naar het volledige album!
Mja, dat hoorde ik dus niet op dat eerste nummer op de myspace...maar ik zal morgen nog eens verder luisteren als ik wat wakkerder ben... de beschrijving klonk me iig goed in de oren, dus...

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-11-2006 3:31 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2006 3:30 schreef Doomy het volgende:
Mja, dat hoorde ik dus niet op dat eerste nummer op de myspace...maar ik zal morgen nog eens verder luisteren als ik wat wakkerder ben... de beschrijving klonk me iig goed in de oren, dus...

Het is zelfs een riedeltje wat ik veel weg vind hebben van een nummer van Sear Bliss.

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 12-11-2006 3:32 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Die zijn live erg tof

Argh
Usericon van Argh
Posted 12-11-2006 3:33 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

mweh, niet zozeer de trompet (welke 'rauwe'BM bands maken daar nog meer gebruik van? Lugubrum heeft ook zo iets, maar verder? Solefald is te soft en geen BM imo), maar gewoon de combinatie van allerlei elementen die het voor mij speciaal maakt, en dus tevens dat het niet aan gas terugneemt en vrij rauw blijft.

daarnaast is het ook gewoon een fijn potje (symphonic) BM!

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 12-11-2006 3:48]

spectre
Usericon van spectre
Posted 12-11-2006 3:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dit klinkt vet!

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-11-2006 4:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Blazers "an sich" zijn niet erg vernieuwend nee, ook niet in black metal. Maar het lijkt wel alsof de band af en toe opeens in jaren-70-prog-modus schiet (vettig) met die blazers, soms jazzy en soms wordt naar triphop-beats gegrepen... en dat is wel vernieuwend denk ik, ik heb het in ieder geval nog niet op deze manier gehoord. Vet

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

spectre
Usericon van spectre
Posted 12-11-2006 10:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Jep, deze combi is wel nieuw ja, gaaf zeg dit.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 12-11-2006 10:59 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Kijk 's aan...meer mensen die deze band hebben ontdekt...cool.
Kan er zelf goed naar luisteren...ben benieuwd naar een volledig album

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 12-11-2006 11:35 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Heb de mp3 met beter geluid inmiddels mogen horen en zo zeg dat klinkt inderdaad niet verkeerd

Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 12-11-2006 13:31 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Gaaf dit

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2006 10:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Vette shit! Lekker moderne mix, wel apart dat de vocalen dan weer extreem jaren 90 zijn, hehe.

edit:

Mp3s 1 ander MaiSpees nummers:

http://www.inlinguamortua.com/wp-content/uploads/2006/03/track_1_and_2.mp3

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 13-11-2006 10:49]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-11-2006 20:10 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-07-2008 15:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

bja... ik had er meer van verwacht

beetje teveel melodrama

signature

Northward
Usericon van Northward
Posted 13-07-2008 18:39 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Nieuw project van de gastem van ILM: Angst Skvadron.
Flukt is dit jaar uitgekomen op Agonia Records en is zeker een goed album. http://www.myspace.com/angstskvadron

"An incredibly interesting band, Angst Skvadron is the brainchild of Norwegian musician T. Nefas, known for his work in Urgehal, Kvist, In Lingua Mortua, Vulture Lord and Beastcraft, among others. Angst Skvadron is by far his most progressive project to date. 'Flukt' melds '90s black metal with '70s prog rock/metal. Disharmonic, melancholic, misanthropic and insane. Ably assisted by master keyboardist Lars Froislie (Wobbler, In Lingua Mortua, Endezzma, ex-White Willow)."

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com