IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Sollicitatie (opstellen Curriculum Vitae, sollicitatiebrief) Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 15:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Tips en tricks voor solliciteren.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-11-2006 15:05 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Heb jij die nodig?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 15:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik ben op dit moment een CV aan het opstellen in het kader van een sollicitatietraining binnen mijn opleiding.

Ik ben er niet van afhankelijk voor de vulling van mijn CV, maar ik vraag me af onder welk kopje het spelen in een band valt en af het uberhaupt gewaardeerd wordt

Ik heb nu grofweg de volgende hoofdonderdelen:

Opleiding
Werkervaring
Nevenactiviteiten
Speciale studie projecten
Talenkennis
Andere interesses en bijzonderheden (rijbewijs, computerskills, sporten, hobby's)


Werkervaring is het in ieder geval niet, niet hoog genoeg niveau

Ik twijfel tussen "nevenactiviteiten" en "hobby's". Bij de laatste ben ik bang dat het ondergesneeuwd raakt (want dat is vooral een opsomming) en bij de eerste ben ik bang dat het niet goed past. In mijn voorbeeld-CV en aanwijzingen voor een CV namelijk wordt voor "nevenactiviteiten" vooral bestuur- en commissieervaring verstaan.

Wie heeft hier een idee over?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 15:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 15:05 schreef blonde rockgod het volgende:
Heb jij die nodig?
Uhm, ja, zie hierboven

Ik hou niet van dit soort topics die met een heel uitgebreid verhaal beginnen. Dan lijkt het net alsof het alleen om de topicstarter gaat. De openingspost was dus vooral bedoeld om het kader aan te geven

edit: en ik vraag me af wat een gebruikelijke lengte is. In mijn documentatie wordt 2 A4 genoemd, maar ik meen me te herinneren dat ik bij het communicatiepracticum (don't ask) 1 A4 hoorde.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 23-11-2006 15:16]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-11-2006 15:16 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wat CV betreft neem ik altijd deze punten:

• Personalia
• Opleidingen
• Diploma’s
• Stage ervaring
• Relevante werkervaring
• Hobby’s
• Referenties


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-11-2006 15:16 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 23 november 2006 15:11 schreef ZelThoR het volgende:
Ik ben op dit moment een CV aan het opstellen in het kader van een sollicitatietraining binnen mijn opleiding.

Ik ben er niet van afhankelijk voor de vulling van mijn CV, maar ik vraag me af onder welk kopje het spelen in een band valt en af het uberhaupt gewaardeerd wordt

Ik heb nu grofweg de volgende hoofdonderdelen:

Opleiding
Werkervaring
Nevenactiviteiten
Speciale studie projecten
Talenkennis
Andere interesses en bijzonderheden (rijbewijs, computerskills, sporten, hobby's)


Werkervaring is het in ieder geval niet, niet hoog genoeg niveau

Ik twijfel tussen "nevenactiviteiten" en "hobby's". Bij de laatste ben ik bang dat het ondergesneeuwd raakt (want dat is vooral een opsomming) en bij de eerste ben ik bang dat het niet goed past. In mijn voorbeeld-CV en aanwijzingen voor een CV namelijk wordt voor "nevenactiviteiten" vooral bestuur- en commissieervaring verstaan.

Wie heeft hier een idee over?


Speciale studie projecten en Talenkennis past volgens mij onder scholing / cursussen, Nevenactiviteiten en bandactiviteiten zou ik onder hobby's zetten. Je moet oppassen dat je niet teveel hoofdonderdelen hebt, en dat alles beknopt en overzichtelijk is.


[edit] Zie Spectre's lijstje.

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 23-11-2006 15:17]



Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 23-11-2006 15:17 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Model voor opstellen sollicitatiebrief:

Naam bedrijf/afzender
Adres
POSTCODE WOONPLAATS


Plaatsnaam, datum


Naam bedrijf/geadresseerde
Adres
POSTCODE WOONPLAATS


Betreft: onderwerp van de brief



Geachte mevrouw, heer,

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------(eerste alinea: aanleiding van het schrijven)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------(tweede alinea: de kwestie, het eigenlijke onderwerp van de brief)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------(derde alinea: het doel van de brief, afsluiting)

Hoogachtend/Met vriendelijke groet,




Handtekening
Naam officiële ondertekenaar







Bijlage(n): aantal/aard van de bijlage (je cv)




Of iets dergelijks. Lang leve school




Verrassend triviaal


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 15:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 15:16 schreef blonde rockgod het volgende:
Speciale studie projecten en Talenkennis past volgens mij onder scholing / cursussen, Nevenactiviteiten en bandactiviteiten zou ik onder hobby's zetten. Je moet oppassen dat je niet teveel hoofdonderdelen hebt, en dat alles beknopt en overzichtelijk is.

Ja, ik ben nog bezig met de precieze lay-out en indeling. Daarbij neem ik jouw opmerkingen en spectres lijstje wel mee

@Ohneschwanz:
Ook bedankt, maar daar vroeg ik niet om


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 16:04 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Waarom zou je het spelen in een band in een CV willen zetten?
Ik vind Hobby's daar toch al niet in thuis horen maar goed..... Laat ze dan in ieder geval enigzins relevant zijn voor je vakgebied?

(of soliciteer je als geluidstechnicus oid?)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-11-2006 16:09 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ja, daar heeft de grote kleine meneer een punt. Ik zet het er nooit in.

Hobby's:

Als een maniak tekeer gaan op een podium, ondersteunt door mede bandgenoten een tering herrie voortbrengen.

Neuh.........



Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 23-11-2006 16:15 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:04 schreef Argus het volgende:
Waarom zou je het spelen in een band in een CV willen zetten?
Ik vind Hobby's daar toch al niet in thuis horen maar goed..... Laat ze dan in ieder geval enigzins relevant zijn voor je vakgebied?



Eensch. Vind het maar wazig als mensen dat soort dingen vermelden. Vooral omdat het in de meeste gevallen niet relevant is.


Verrassend triviaal


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 16:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:04 schreef Argus het volgende:
Waarom zou je het spelen in een band in een CV willen zetten?

Creativiteit tonen? Kunnen samenwerken, organiseren, etc.? Het zegt wel wat.

In mijn voorbeeld-CV stond ook "Barcommissie blablabla" onder "nevenactiviteiten", dat schaal ik niet hoger in dan in een band spelen.

Maar inderdaad, het is minder relevant dan bvb je opleiding ik heb het nu met een korte vermelding onder hobby's staan. Net als dat ik Jiu Jitsu en Hockey genoemd heb, om aan te geven dat ik zowel zelfstandig als in een team kan opereren


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-11-2006 16:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nee, ik zou 'met Transformers spelen' er ook niet graag opzetten .

Maargoed, ik vind dat hobby's veel vertellen over de persoon, gewoon wat extra informatie die een werkgever misschien leuk vind om erbij te lezen, het hoeft er idd niet op. Ik heb het er vooral bij staan omdat het voor mijn geval wel relevant is.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-11-2006 16:21 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ah, maar dat je op een teamsport of in een band zit wil nog niet zeggen dat je daar functioneerd.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 16:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:21 schreef blonde rockgod het volgende:
Ah, maar dat je op een teamsport of in een band zit wil nog niet zeggen dat je daar functioneerd.

Dat ik een jaar bestuur gedaan heb (wat niet zo is) hoeft dat ook niet te zeggen. Dat ik een opleiding volg hoeft dat ook niet te zeggen (zelfs niet als je de cijfers erbij geeft).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-11-2006 16:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wat Zelthor zegt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 16:24 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:20 schreef ZelThoR het volgende:
Creativiteit tonen? Kunnen samenwerken, organiseren, etc.? Het zegt wel wat.

In mijn voorbeeld-CV stond ook "Barcommissie blablabla" onder "nevenactiviteiten", dat schaal ik niet hoger in dan in een band spelen.

Maar inderdaad, het is minder relevant dan bvb je opleiding ik heb het nu met een korte vermelding onder hobby's staan. Net als dat ik Jiu Jitsu en Hockey genoemd heb, om aan te geven dat ik zowel zelfstandig als in een team kan opereren


Het is natuurlijk een eigen keuze en je branche / verdere ervaring tellen ook wel mee.
Als je net start kan ik me nog voorstellen dat je dat er bij wilt zetten. Later vind ik het een beetje pauperig overkomen. Net als in een senior functie je stage en bijbaantjes vermelden

Overigens zou ik Spekje nog wel eens een conventie voor een paar honderd man uit de grond willen zien stampen incl. eigen in china geproduceerde speeltjes

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 23-11-2006 16:25]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-11-2006 16:24 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 23 november 2006 16:22 schreef ZelThoR het volgende:
Dat ik een jaar bestuur gedaan heb (wat niet zo is) hoeft dat ook niet te zeggen. Dat ik een opleiding volg hoeft dat ook niet te zeggen (zelfs niet als je de cijfers erbij geeft).


Maar bij een opleiding hoort een certificaat of diploma. Als een hobby relevant is wel vermelden, indien dat niet zo is niet.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 16:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:24 schreef Argus het volgende:
Het is natuurlijk een eigen keuze en je branche / verdere ervaring tellen ook wel mee.
Als je net start kan ik me nog voorstellen dat je dat er bij wilt zetten. Later vind ik een beetje pauperig overkomen. Net als in een senior functie je stage en bijbaantjes vermelden

Ik start, ja, ik grijp me aan elke strohalm vast

Maar goed, het idee is me duidelijk.
quote:
Overigens zou ik Spekje nog wel eens een conventie voor een paar honderd man uit de grond willen zien stampen incl. eigen in china geproduceerde speeltjes

Weet je wel hoe moeilijk het is om met gitaristen om te gaan? Daar is een conventie organiseren niets bij


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-11-2006 16:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:24 schreef Argus het volgende:
Overigens zou ik Spekje nog wel eens een conventie voor een paar honderd man uit de grond willen zien stampen incl. eigen in china geproduceerde speeltjes
Zijn er nog meer van die debielen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 16:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:24 schreef blonde rockgod het volgende:
Maar bij een opleiding hoort een certificaat of diploma. Als een hobby relevant is wel vermelden, indien dat niet zo is niet.

Bij een jaar bestuur komt dan weer geen diploma En aangezien ik op zoek ben naar een stage, heb ik van mijn opleiding nog geen diploma.

Het is niet relevant, maar ik denk dat ik het er nog wel op laat staan. Volgende week wordt m'n CV plenair besproken, dus dan hoor ik het wel van de docent en medestudenten.

Allen bedankt voor de hulp trouwens


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 16:28 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:26 schreef ZelThoR het volgende:
Ik start, ja, ik grijp me aan elke strohalm vast
Maar goed, het idee is me duidelijk.



Dan is het ook een 'iets is altijd beter' situatie. Het is alleen jammer dat ze op een opleiding nooit vermelden dat je op die manier dus ook alleen moet soliciteren als starter....
Niet dat ik een super CV maker ben. Dat laat ik aan mijn sec. over

quote:

Weet je wel hoe moeilijk het is om met gitaristen om te gaan? Daar is een conventie organiseren niets bij


Ghehehe wel eens 300 geeks gemeld dat er maar 100 speeltjes zijn?
Beesten zijn het zeg ik je

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 23-11-2006 16:28]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 16:29 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:26 schreef spectre het volgende:
Zijn er nog meer van die debielen


O.a. : http://www.transformertoys.co.uk/conventions.php



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 16:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:28 schreef Argus het volgende:
Dan is het ook een 'iets is altijd beter' situatie. Het is alleen jammer dat ze op een opleiding nooit vermelden dat je op die manier dus ook alleen moet soliciteren als starter....
Niet dat ik een super CV maker ben. Dat laat ik aan mijn sec. over

Bij een tweede set CV-info wordt wel vermeld dat naast personalia, werk- en opleidingsgegevens alle andere informatie facultatief (en afhankelijk van het bedrijf/de functie) is, dus het valt nog enigszins mee.

Ghehe, mag ik je sec. lenen?
quote:
Ghehehe wel eens 300 geeks gemeld dat er maar 100 speeltjes zijn?
Beesten zijn het zeg ik je
Weleens een gitarist gemeld dat er niet in elk nummer een solo hoeft?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-11-2006 16:33 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

http://www.reed.co.uk/cvbuilder.aspx

En anders de schoolboeken van je kleine zusje/broertje raadplegen, daar staan standaard opmaken in.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-11-2006 16:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 16:33 schreef Slechtheid het volgende:
http://www.reed.co.uk/cvbuilder.aspx

En anders de schoolboeken van je kleine zusje/broertje raadplegen, daar staan standaard opmaken in.

Ik heb genoeg "standaard" dingen. Ik stelde een zeer specifieke vraag

Maar bedankt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen