IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Waar ga jij voor? en waar ga je juist niet voor? Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-01-2002 8:57 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Wat zij de elementen voor jou in de muziek waar jij voor gaat?
En waar knap je totaal op af?

Ik ga voor gitaar solo's, snelle drums en diepe grunten.

Ik knap af op te veel vrouwelijke zang, rare krijzende zangers, eentonig gitaar geluid.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 21-01-2002 9:09 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

voor:blackmetal screams en alle elementen wat bij blackmetal hoor.ik kan afknappen op te veel cleane vocals en wanneer de keyboards echt de boventoon voeren

welcome to hell,fuckin, hell yeah

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-01-2002 11:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik ga niet voor bepaalde elementen, maar voor de manier waarop een band haar 'gereedschap' gebruikt om zo tot een stuk muziek te komen. Individuele esthetiek maakt me daarbij niet uit; het gaat om het geheel.

Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 21-01-2002 11:30 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Als er vals gezongen wordt dan draai ik daarna nooit meer. (of het moet maar 1 nummertje zijn.)

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-01-2002 12:31 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Het "geheel" is uiteraard het belangrijkst, maar als je het wilt ontleden; ik vind het persoonlijk altijd wel leuk als de opbouw van een nummer daadwerkelijk uitgedacht en uitgebouwd zijn. De techniek van de muzikanten let ik ook altijd op en ik hou dus ook veel van virtuozen. Ik ga dus niet voor bands die altijd dezelfde princiepen qua opbouw gebruiken, makkelijk voorbeeldje: R&B (uitzonderingen daar gelaten) gebruiken altijd dezelfde opbouw; breakbeat, ondersteuning van die beat dmv simpel melodie lijntje (af en toe sta ik versteld van die peuter melodieën die ze gebruiken, men kan zich ook afvragen of die melodieën niet een metafoor zijn voor de muzikale ontwikkeling van de luisteraars ), add 1 a 3 rappers en misschien een bekende geile zangeres, en voila. Een beetje doses denkwerk kan geen kwaad en het liefst zie ik dat denkwerk in elk aspect (het "geheel") van een band terug.

edit: vrouwelijk zanger wordt geile zangeres,

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 21-01-2002 14:15]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-01-2002 12:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2002 12:31 schreef Azagthoth het volgende:
Het "geheel" is uiteraard het belangrijkst, maar als je het wilt ontleden; ik vind het persoonlijk altijd wel leuk als de opbouw van een nummer daadwerkelijk uitgedacht en uitgebouwd zijn.

Wat ik mij afvraag, ken jij King Crimson eigenlijk? Robert Fripp (de gitarist) is echt ... ZEER technisch (zonder instrumentenmasturbatie echter), die band heeft zo'n enorme impuls aan muziek gegeven en timmert alweer dertig (!!) jaar aan de weg... Dat is nou een voorbeeld van een technische band waar ik het WEL goed vind, een voorbeeld van hoe het niet moet is Dream Theater, dat vind ik van die rukkers...
Een volkomen a-technische band die heerst is Ildjarn, en er zijn legio voorbeelden te bedenken van hoe zoiets nìet moet...

Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 21-01-2002 12:54 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

Gezamenlijk kenmerken van de muziek die ik luister:

- Melancholie
- Harde gitaren met relatief zachte, breekbare zang
- veel riffjes, weinig solo's

...en nou mogen jullie raden wat m'nb favo bandjes zijn

SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-01-2002 12:59 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 21 januari 2002 12:38 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat ik mij afvraag, ken jij King Crimson eigenlijk? Robert Fripp (de gitarist) is echt ... ZEER technisch (zonder instrumentenmasturbatie echter), die band heeft zo'n enorme impuls aan muziek gegeven en timmert alweer dertig (!!) jaar aan de weg... Dat is nou een voorbeeld van een technische band waar ik het WEL goed vind,

Ahj, zo te horen mis ik wat in me muzikale opvoeding.. ik ken het niet. Ik zal eens gaan kijken of de lokale muziek winkel iets heeft. welk cd is een goed begin ?
quote:

een voorbeeld van hoe het niet moet is Dream Theater, dat vind ik van die rukkers...

hehe, ik als gitaar spelende John Petrucci fan, lees hier maar overheen. (ik heb al eerder gemerkt dat ik heel slecht objectief kijk naar een band als de lead gitarist een virtuoos is, i cant help it.)

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 21-01-2002 13:28]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-01-2002 13:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2002 12:59 schreef Azagthoth het volgende:
Ahj, zo te horen mis ik wat in me muzikale opvoeding.. ik ken het niet. Ik zal eens gaan kijken of de lokale muziek winkel iets heeft. welk cd is een ged begin ?

De ouwe King Crimson is een goed begin... Ik zou zeggen, probeer eens één van de volgende albums uit:

- In The Court Of The Crimson King
- In The Wake Of Poseidon
- Lark's Tongues In Aspic (!!!!!!!!)

Zelf ga ik binnenkort 'The Night Watch' halen, da's een live-dubbelaar, een vriend van me heeft hem al... die HEERST en is een zeer goede introductie op de band, omdat er zoveel nummers van albums langskomen en omdat de live versies anders/beter zijn... veel improvisatie- en technisch talent heeft die band. Ik vind ze echt heel, heel goed.

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-01-2002 14:55 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Een hekel aan:
-dimmu & cradle achtige keyboarddingetjes
-vrouwelijke zang (helemaal in comabinatie met)
-melodieuze 'gevoelige' soft-metal riffs(bijv. within temptation)
-liefdesballads door halfzachte homo's

wel cool zijn:
-zieke, rauwe riffs
-idem dito zang
-snel
-opgefokt
-mag ook wel rustig of anders, zolang het maar wel ziekelijk overkomt.
Sick is the keyword

[Dit bericht is gewijzigd door Rectum Lobotomy op 21-01-2002 14:56]

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-01-2002 17:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

hekel aan:
opera achtige zang, vrouwen zang in het algemeen. Sorry, ik vind het niks
Krijsende zang, zie blackmetal over het algemeen.
Gothic metal alles wat eromheen zit
clean vocals. Zijn misschien uitzonderingen

Goed:
Snel gitaarwerk, wat solo's. Niet te lang.
Snelle drum, dubbele bass.
Grunts

"This one is older than shit, heavier than time!"

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 21-01-2002 18:00 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Het gaat me vooral om de sfeer die de muziek uitademt.
Verder ga ik voor diepe zware grunts, hard hoog gekrijs, snelle drums, snelle solos, en het liefst "rauwe" riffs.

Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 21-01-2002 18:01 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 21 januari 2002 18:00 schreef Rasputin het volgende:
Het gaat me vooral om de sfeer die de muziek uitademt.

Idd

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 21-01-2002 18:03 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Afwisseling in nummers van snel naar langzamere stukken, goede riffs, diepe grunts, volle sound.

hou niet van slechte kwaliteit/producties.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 21-01-2002 18:03]

Bazzio Attacks!!!

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-01-2002 18:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Karakter, intensiteit, inspiratie

Dat zijn de 3 woorden die aangeven wat ik in muziek terug wil horen.

Dit gaat dus verder dan alleen metal.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-01-2002 18:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 januari 2002 12:59 schreef Azagthoth het volgende:
Ahj, zo te horen mis ik wat in me muzikale opvoeding.. ik ken het niet.

????????Straks ga je nog vertellen dat je 's werelds beste gitaristen: John mc Loughlin (o.a. Mahavishnu Orchestra), Al diMeola en vooral Paco de Lucia niet kent???

Als je gitaristen buiten de metal kan waarderen kan ik je deze namen zeer aanraden!!!

Check 'A friday night in San Francisco': dat is een live optreden van hun alledrie!!!!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-01-2002 18:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Hangt volledig van mijn humeur af...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

killturk
Usericon van killturk
Posted 21-01-2002 19:17 by killturk Wijzig reactieProfiel van killturkQuote dit bericht

stemmen zoals dani (Cradle of Filth) en ozzy osbourne hoor ik graag, en snelle gitaarsolos

goth ting

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 21-01-2002 19:38 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

DarGull's Muziek smaak valt dus niet uit te leggen, maar ik gan 'n poging doen;

Manowar, Duke Ellington, Lacuna Coil, Musinski, Immortal, John Lee Hooker, Black Sabbath, No Doubt, Destiny's Child, Thyrfing, Enya, Rotting Christ, After Forever, Slayer, Primus, Pink Floyd, Van Halen, Iron Maiden, Clanned, Nightwish, The Gorillaz, In Flames, Tristania, Destruction, Deep Purple, Mozart, Carpe Tenebrum, Vader, Olemus, Rakoth, Celldust, Flavour, Cassiopeia, Hooverphonic, We the Gods, Cecillia Bartoli , Het Klein Orkest, Pulp Fiction Soundtrack, Manu Chao, Deicide, Godsmack, Nile, Marduk, Emperor, Surrender, Samael, Herman van Veen, Unanimated.

Zo zit het eerste van de 5 naast mijn pc bivakerende cd-rekken er momenteel uit.

Trek je eigen conclusie maar.

Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 21-01-2002 22:15 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

Het enige waar ik echt op afknap is als een nummer goed begint, lekker zwaar en dat er dan zo'n Marco Borsato-stem doorheen komt... Dan hoef ik de rest niet eens meer te horen. yegh..

Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-01-2002 22:25 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 21 januari 2002 19:38 schreef Dargull het volgende:
DarGull's Muziek smaak valt dus niet uit te leggen, maar ik gan 'n poging doen;

... Clanned,...
Trek je eigen conclusie maar.

Het is CLANNAd en voor de rest kom ik best wel overeen qua keuze behalve het, sorrie Dargull, gezeik van Destenys Child en Gorrilaz.
Maar nu, mijn mening over de topic:
Ik ga ten eerste voor de muziek zelf, dus de instrumenten en dan voor de tekst. Wanneer er in de tekst steeds maar wordt gesproken over geld of over het verkeerde gebruik van drugs of over het gebruik van harddrugs wil ik al niets meer horen van die muziek, maar wanneer het gaat over mystiek, pret maken, of de positieve kant van het leven begin ik te luisteren, en wanneer de muziek erbij ook goed is (lees: nog "klassieke" instrumenten of folkinstrumenten of het goed gebruik van synths) vind ik het best wel knap. De muziek mag ook niet te eentonig zijn en niet sloom (zoals reggea, val ik gewoonweg bij in slaap).

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2002 23:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waar ik het meest om geef is sfeer in de muziek. Vooral de folk, gothic en doommuziek heeft dat goed. Een sfeer zodat je een heel beeld in je hoofd kunt bouwen waar de nummers overgaan

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 21-01-2002 23:58 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik ga uiteraard voor een hele brakke productie. Verder moet het eentonig zijn. En... sja, dat was het wel zo'n beetje eigenlijk.

HagratH
Usericon van HagratH
Posted 22-01-2002 1:42 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

Valse zang knap ik op af... dat vind ik echt erg... ik bedoel... zing dan niet!!

Veel solo's in een nummer hou ik ook niet van.... van dat gepiel op instrumenten vind ik niet veel aan...

Waar ik wel erg van hou is zware gitaarriffs. Goeie cleane zang, en diepe grunts. Vette drum (zowel langzaam als snel)

Over keyboards heb ik niet echt een mening... over 't algemeen luister ik liever metal waar niet teveel keyboard in zit, maar als het er wel in zit vind ik het ook prima...

Please give blood. Vampires are an endangered species!

Black Lily
009 chick
Usericon van Black Lily
Posted 22-01-2002 11:23 by Black Lily Wijzig reactieProfiel van Black LilyQuote dit bericht

NIET: Van die hoge Iron Maidenachtige mannenzangstemmetjes

WEL: Hoge vrouwenzangstemmetjes

"Jouw stem is als een suikervrij kauwgompje met xylitol" (FireFox)

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 22-01-2002 11:24 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 22 januari 2002 11:23 schreef Black Lily het volgende:
NIET: Van die hoge Iron Maidenachtige mannenzangstemmetjes

Juist wel!!!!

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com