|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Hallo mensen Hier een update van Sun Caged. Voor de mensen die Sun Caged nog niet kennen: Sun Caged is een progressieve metal band, de band is opgericht in 1999, en heeft in de begin periode als project geopereerd, toen 1 demo gemaakt, en na die demo is het een voltallige band geworden. Na nog twee demo's tekende de band een platendeal met het finse Lion Music en bracht de band in 2003 de CD "Sun Caged" uit. Het album werd gemixed door Arjen Lucassen (Ayreon / Stream Of Passion). De band speelde live op festivals als Prog Power, Headway, Sweden Rock en Raismes en deed support optredens voor onder andere Queensrijche, Vanden Plas en Evergrey. In 2004 vonden er enkele bezettings wisselingen plaats waarna het stil werd rondom Sun Caged. Op de achtergrond werd er echter keihard doorgewerkt, nieuwe bandleden werden er gevonden en nieuwe nummers werden geschreven. In April 2006 werd er begonnen met de opnamen van de tweede Sun Caged CD die de titel "Artemisia" zal dragen. De huidige bandleden zijn: Paul Adrian Villarreal - Zang. Paul komt oorspronkelijk uit de USA en is eind 2005 geemigreerd naar Europa, en woont nu in Duitsland. Dit om de nieuwe zanger van Sun Caged te zijn. Paul deed al mee op de tweede solo CD van Marcel Coenen en ook op Marcel's DVD. Paul zal zijn debuut maken op de tweede Sun Caged CD, alle teksten en het hele concept komen van hem af. Rene Kroon - Toetsen. Rene komt uit Almelo en is aangenomen ergens midden 2005, na een geweldige auditie. Rene heeft een (death) metal verleden en is een erg goede en virtuoze toetsenist die perfect bij Sun Caged past. Ook Rene maakt zijn debuut op de tweede Sun Caged CD. Marcel Coenen - Gitaar. Marcel is de oprichter van Sun Caged. Vooral ook bekend door zijn solo werk. Roel Vink - Basgitaar. Roel Vink is de nieuwste troef binnen Sun Caged. Na het vertrek van Rob Van Der Loo hebben we ook diverse bassisten op auditie gehad, en Roel bleek op vele gebieden de juiste man te zijn voor Sun Caged. Roel heeft de meeste bas partijen ook al ingespeeld voor de CD, maar sommige nummers zijn ingespeeld door Barend Tromp (ex Lemur Voice). Ook voor hem dus een debuut. Roel Van Helden - drums. Roel maakt al wat langer deel uit van Sun Caged, vlak na het uitkomen van de eerste CD werd hij de drummer bij Sun Caged. Roel speelt ook nog in de band Delphian. Artemisia, de nieuwe CD, zal verschijnen als een digipack, met daarop 10 nieuwe nummers. 1) Lyre's Harmony 2) A Fair Trade 3) Unborn 4) Blood Lines 5) Painted Eyes 6) Engelbert The Inchworm 7) Afraid To Fly 8) Dialogue 9) Departing Words 10) Doldrums De CD zal uitkomen in Maart 2007 via Lion Music. Via http://www.myspace.com/suncaged zijn al wat tussen mixen te horen van de komende CD. In 2007 zal Sun Caged weer veelal te bewonderen zijn op de podia. namens Sun Caged |
|
Ik ben wel benieuwd naar Engelbert The Inchworm |
|
Heb ik sun caged niet ooit eens op aardschok metalbash zien spelen ofzo? "Sehnsucht" |
|
Hier ben ik erg benieuwd naar Ik heb de vorige namelijk ook in de kast staan. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Klinkt helemaal te gek |
|
Nou... even opzoeken binnenkort Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Nee man, kopen! (en je mag hier wel pre-luisteren ) |
|
Ja ik doe altijd pre-luisteren... hoe dan ook. Als het goed spul is koop ik het sowieso [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 16-12-2006 17:39] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik ben sowieso altijd benieuwd maar als ik afga op wat ik op Elsrock gehoord heb dan zit ik met gemengde gevoelens. Begrijp me absoluut niet verkeerd maar met het vertrek van Joost en Rob is er in mijn gen toch wel wat ingeleverd op het gebied van virtusioteit en musikaliteit. Anderzijds is Paul op zang en Roel op drums een absolute versterking. Het is gewoon... anders denk ik... |
|
Als de nieuwe ook maar half zo goed is als het debuut haal ik m in huis [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 17-12-2006 9:19] |
|
hahahaha, engelbert. de naam die de hond van de fam. van helden niet heeft gehaald. hahaha |
|
Hee, waar is Joost gebleven??! Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Is al een hele tijd geleden vertrokken, naar After Forever |
|
quote: Ik denk dat veel mensen zo denken, maar ik geef ze de voordeel vd twijfel!! Laat t plaatje maar komen heee |
|
quote: Luca the Inchworm klinkt anders ook niet verkeerd... |
|
quote:'k Vind het zelf een stuk muzikaler hoor, en veelzijdiger. Dikke vooruitgang Joost is natuurlijk wel een ontzettende 'shredder', maar onderschat Pingel niet hey (@JudgeM eigenlijk) [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-12-2006 16:16] |
|
Ik hoor persoonlijk liever "goede liedjes" die goed uitgevoerd worden dan eindeloze virtuoze hoogstandjes Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat. Een opmerking, zorg eens dat er een site komt die up to date is..... nieuwe cd komt eraan maar site blijft achter, jammer. [Dit bericht is gewijzigd door Triple-Dan op 17-12-2006 18:52] |
|
quote:Die onderschat ik ook zeer zeker niet maar wat voor eeuwig op mijn netvlies gebrand zal blijven staan, waren de onnavolgbare duels tussen Rob, Joost en Marcel op Progpower 2002. En daar zag ik op Elsrock nagenoeg niks meer van terug En uiteraard het voordeel van de twijfel |
|
quote: Yups,LOL |
|
Site wordt aan gewerkt, we zoeken nog een goede webdesigner, mocht er iemand interesse hebben: melden bij mcoenen@home.nl. Myspace is wel geupdate met nieuwe tracks te beluisteren, 1 compleet nummer (streaming, Departing Words) en 1 teaser, die ook te downloaden is, zijn samples van ongeveer 1 minuut van elk nummer, in elkaar overlopend, flink gecodeerd in lagere kwaliteit, maar je krijgt toch een goede indruk http://www.myspace.com/suncaged Twee shows bevestigd: 23 Maart: CD Presentatie in Plato in Helmond. Support: Feed Forward, na afloop afterparty met metal DJ. 26 Mei: Bosuil Weert, als support voor Spocks Beard. Oh en dit wordt dan de hoes: Marcel [Dit bericht is gewijzigd door mcoenen op 22-01-2007 13:25] |
|
Heb je John nog gesproken over die site, of had ie geen tijd? |
|
Te gekke plaat! Aanschaffen die hap |
|
ik ben benieuwd! |
|
quote: Wat ik ervan gehoord heb was inderdaad waanzinnig gaaf |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |