IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : The End (Canada, postgrindcore/death) Volgende pagina
Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 04-01-2007 9:10 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Muziekstijl:
technische death/post-grindcore
quote:
"THE END is demented like Dillinger Escape Plan, metallic like Mastodon and noisy like Neurosis...angular rock sneers in a way that hasn't been heard in quite some time." - CMJ

Associaties:
Dillinger Escape Plan meets Tool/Cult Of Luna

Albums:
Within Dividia (2004)
Elementary (12/02/2007)

Website:
http://www.allchaos.net

MySpace:
http://www.myspace.com/theendmusic

Label:
http://shop.relapse.com/artist/artist.aspx?ArtistID=10039

Ik ben zelf helaas alleen bekend met het album Elementary (shame on me). Het voorgaande album schijnt een stuk meer Dillinger Escape Plan-achtig te zijn.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2007 9:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

13 in een dozijn

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-01-2007 9:28 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Hun MCD Transfer Trachea... is waarschijnlijk de meest extreme mathcore plaat in mijn cd kast en ook Within Dividia is geen hapklare brok. Deze nieuwe plaat schijnt qua stijl nogal anders te zijn, maar dat maakt me niet minder nieuwsgierig! Integendeel zelfs!

Hij staat in bestelling iig

...en 13 in een dozijn is het ZEKER niet. Daarbij zijn ze live ook nog eens errrrg vet!

live verslagje

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 04-01-2007 9:32]

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 04-01-2007 15:29 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Hele relaxte band inderdaad en zéker geen 13 in een dozijn. Was vooral erg fan van Within Dividia en was daarom ook erg nieuwsgierig naar het nieuwe album. Ik verwachtte natuurlijk een ontzettende donkere en chaotische mathcore-plaat. Nieuwe plaat gedownload, en?

Bijna geen mathcore meer te herkennen wel veel semi-emotioneel gedoe. Na 1 keer draaien vond ik het maar matig, ik moest erg wennen en mijn verwachtingen maar even aanpassen. Gelukkig na een paar keer draaien begin ik de plaat steeds meer te waarderen, en ook het über-emotionele laatste nummer trek ik eigenlijk heel goed! Ik vind Elementary echt een stuk anders dan al die echte 13 in dozijn emobandjes, de plaat is toch een stuk naargeestiger en donkerder dan de meeste emoplaten. Ondanks dat het denk ik gewoon een goede plaat is, ben ik toch benieuwd wat de houdbaarheidsdatum van dit album is.

Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 04-01-2007 15:35 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Nu word ik juist nieuwsgierig naar het vorige album. Within Dividia dan toch eerst maar even luisteren, zo te horen kan je niet blind tot aanschaf overgaan op grond van Elementary.

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 04-01-2007 15:46 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Echt een wereld van verschil inderdaad. Ze gaan veel oude fans verliezen, dat weet ik zeker; die zullen het allemaal veel te veel emo vinden. Op de vorige twee platen was er trouwens uberhaupt geen cleane zang te vinden!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2007 23:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

die laatste is inderdaad compleet anders

net tool vind ik

signature

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-01-2007 0:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nou ja, met Tool is het niet bepaald te vergelijken, maar toegankelijker zijn ze zeker! En dat is idd nogal een understatement...
Tot nu toe bevalt deze plaat mij iig uitstekend!

CTTS
Usericon van CTTS
Posted 10-01-2007 17:49 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Gister binnen gekregen en na eerst redelijk teleurgesteld te zijn begint die inmiddels toch wel behoorlijk verslavend te worden.

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-01-2007 20:04 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2007 0:58 schreef NecRobert het volgende:
Nou ja, met Tool is het niet bepaald te vergelijken, maar toegankelijker zijn ze zeker! En dat is idd nogal een understatement...
Tot nu toe bevalt deze plaat mij iig uitstekend!

moet zeggen dat ik ook wat Tool elementen terug hoor (Throwing Stones!). Erg fijne plaat toch!

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 10-01-2007 20:31]

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-01-2007 14:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik moet het inderdaad toegeven. Draai ivm lichte verslaving steeds het nummer The Never Aftermath, dat totaal geen Tool invloeden kent. Maar ik hoor idd Tool in sommige passages op de cd. Ook bands als Textures, Extol en zelfs Faith No More hoor ik terug.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2007 15:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

postgrindcore? is dat net hetzelfde afgeleid als bij postrock

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-01-2007 15:27 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 12 januari 2007 15:20 schreef ElitE het volgende:

Post betekent allen maar dat het progressief wordt?

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 17-01-2007 17:42 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Na een paar luisterbeurten is het kwartje gevallen en moet ik zeggen dat "Elementary" een verdomd lekkere plaat is! Ik vind het wel wat van de laatste Extol CD hebben trouwens, vreemd dat die nog nergens genoemd zijn in de recensies.

no text supplied

Spirit In Black
Posted 17-01-2007 18:51 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Extol is nu ook niet echt heeeeeeel bekend.., maar je hebt wel gelijk.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-01-2007 19:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2007 15:20 schreef ElitE het volgende:

Postthrash. Death postal metal. Zware postmetalen.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-01-2007 19:59 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2007 17:42 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Ik vind het wel wat van de laatste Extol CD hebben trouwens, vreemd dat die nog nergens genoemd zijn in de recensies.
Zoals je hierboven ziet, noemde ik die naam ook al. En aangezien ik de promo net binnen heb, zal je Extol dus waarschijnlijk binnenkort in een recensie zien opduiken

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 17-01-2007 21:09 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Hoera, mijn dag is weer goed!

no text supplied

Spirit In Black
Posted 18-01-2007 16:59 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

krijg em niet uit mijn spelers! Verdomd lekkere plaat!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-01-2007 17:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Draai 'm nu ook weer ja.

NP: The End - My Abyss

Spirit In Black
Posted 18-01-2007 17:04 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

die staat bij mij ook aan idd

Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 18-01-2007 18:00 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Nou ik ben benieuwd, de beschrijvingen in dit topic doen me denken dat ik dit een erg leuk bandje ga vinden.
Dus nu in de download: Elementary en Transfer Trachea etc.

Inter faeces et urinam nascimur

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-01-2007 18:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nou je zult je verbazen hoeveel verschil er tussen die twee platen zit!

Stoerbaard
Usericon van Stoerbaard
Posted 19-01-2007 16:58 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Wauw! Dat is inderdaad een ontzettend verschil!! Maar ik moet zeggen... allebei erg vet

np / The End - And Always...

Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 25-01-2007 14:08 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Vet hoor!!! Na de commentaren hier gelezen te hebben ook maar eens wat opgezocht... Die laatste staat nu op en ik vind het errug lekker!!!

Member of the iso-betawuste crew!!

Stoerbaard
Usericon van Stoerbaard
Posted 12-02-2007 11:59 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Net cd'tje gekocht!! Mooi artwork ook, maar wat een ontzettende homo's zijn de bandleden zeg

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com