![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Auteur: |
|
|
Het zou eignelijk niet moeten boeien wat andere mensen al als teksten hebben gezongen, het gaat erom wat de zanger/band wil overbrengen als boodschap en dat is nooit achterhaald. ![]() |
|
quote: +1 ![]() ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. ![]() |
|
quote: En wat voor boodschap wordt er overgebracht met "Satan take my soul" of "I love to fuck the dead" songteksten? Zenial ![]() |
|
quote: maatschappelijke frustratie en existentiële vraagstukken naar aanleiding van een gebrek aan knuffels in de jeugd signature ![]() |
|
quote: Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wat de zanger wil overbrengen is inderdaad nooit achterhaald, maar wél als je het idee hebt dat je 'een der velen' bent. ![]() |
|
quote: We slaan dit soort boodschappen over en gaan denk ik voor muziek die wel iets te vertellen heeft. Serieuze muziek waar de band achterstaat. Dat is dnek ik ook waar de geinterviewde band op doelde. ![]() |
|
quote: Ik denk niet dat mensen een band met Satan als onderwerp per definitie links laten liggen 'omdat iedereen dat al doet', maar als deze band erover zou schrijven zou je naar alle waarschijnlijkheid horen dat ze niet volledig achter hun teksten staan. Misschien wel achter de tekst of boodschap zelf, maar niet achter de manier van uiten. Dat is gelijk ook een beetje m'n punt, het lijkt soms wel een must om over Satan te krijsen - en daar is niets mis mee, mits het overtuigend gebeurt. De teksten van Inquisition zijn op geen enkele manier achterhaald, maar meneer Dagon staat er ook voor de volle 100% achter, en ziet nog steeds het nut in van zijn teksten. Bands waarbij de verveling wat betreft de lyriek toeslaat, zouden over moeten stappen op andere onderwerpen. Ik denk dat dat de muziek véél krachtiger maakt. ![]() |
|
Andere stelling: Als ik teksten wil lezen pak ik wel een boek. Muziek gaat om de muziek. Dat rechtvaardigd meteen de compleet ongeinspireerde cliche teksten Meningen? Zenial ![]() |
|
Bands zouden eens moeten beginnen met goede muziek maken. Dat zou een boel overbodige teringherrie schelen omdat er 1 idioot in de band zit die zo nodig "zijn boodschap dient te verkondigen". Word dan schrijver ofzo ![]() Damn, of ik bedoel gewoon even precies hetzelfde als Zenial hierboven ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 17-01-2007 22:28] ![]() |
|
quote: Hangt van de artiest/band af. Sommige bands luister ik puur alleen om de muziek (neem de doorsnee bm band). Terwijl ik ook graag naar Boudewijn de Groot luister, en zonder zijn teksten zou ik het toch minder aan vinden... ![]() |
|
Ik vraag me af wat er nog zou blijven bestaan van de charme van bands als Inquisition als de teksten weg zouden vallen. ![]() |
|
quote: Fuck you, I won't do what you tell me Fuck you, I won't do what you tell me Fuck you, I won't do what you tell me Fuck you, I won't do what you tell me Zenial ![]() |
|
quote: Ook wel mee eens, het stuk drummer in mij zegt, schijt aan lyrics, blasten! ![]() |
|
quote:Ja dat is dan ook weer waar eigenlijk.. Maar dat heb ik dus vooral met Nederlandstalig zoals idd Boudewijn de Groot, Van Dik Hout, Andre Manual, Harrie Jekkers en De Dijk alhoewel laatstgenoemde ook weer ernstig goede muziek maakt. quote:Motherfucker!! ![]() ![]() |
|
quote: Dat is ook gewoon kut ![]() Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Nee. ![]() |
|
Tekst is een aanvulling op de muziek. Muziek is er om een atmospherische emotie aan het verhaal mee te geven. Dus lading van tekst is afhankelijk van het soort muziek. Of het inhoud moet hebben kies je zelf voor. ![]() Een kleine snol zit zo vol. ![]() |
|
quote: Nee daar ben ik het niet mee eens, ik vind dat de muziek een emotionele atmosfeer aan het verhaal geeft. Ohja, en mijn bullshit alarm ging af ![]() Zenial ![]() |
|
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Een kleine snol zit zo vol. ![]() |
|
Lekker belangrijk, die teksten. ![]() |
|
Als er anno 2007 nog nummers gemaakt worden met cliché-dingen als 'One for all, all for one' of 'You can run but you cant't hide' erin zet ik zo'n nummer meestal toch meteen af. Dus ja... sommige dingen zijn inderdaad zo verschrikkelijk afgezaagd dat het écht niet meer kan. Satan-aanbidding hoeft van mij niet zo nodig, maar 't stoort me meestal ook niet echt. Al heeft bv. Mystic Circle nog steeds wat lachwekkende titels ertussen zitten. ![]() |
![]() |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |