|
Auteur: |
|
|
Zondag 4 februari Baroeg Rotterdam www.baroeg.nl Zaal open: 15:00 uur Entree: n.n.b. Nomands Land (RU - www.nomansland.ru) Thrudvangar (D - www.thrudvangar.com) Myrkvar (NL - www.myrkvar.nl) Wordt een gezellig middagje, wel aanwezig denk ik! Nomans Land komt uit Rusland en begon in 1996 als doom metal band. Naarmate de band zijn eigen geluid begon te ontwikkelen kwamen er steeds meer viking/folk metal invloeden om de hoek kijken en werd de doom sound losgelaten. Tegenwoordig is de band te vergelijken met Finntroll, Ensiferum en Moonsorrow en is dus weinig meer te bespeuren van het aanvankelijk neerslachtige geluid. Gelukkig weet men aan deze stijl een eigen draai te geven, wat kennismaking met de Russische folklore zeer aangenaam maakt. Dat de band door veel op te treden ook buiten Rusland naamsbekendheid heeft vergaard zegt wel iets over de live-kwaliteiten van deze band, want dit land heeft natuurlijk beperkte mogelijkheden op dit gebied! De muziek van het Duitse Thrudvangar is goed te vergelijken met die van Nomans Land. Verschillen zijn dat Thrudvangar gebruikt maak van de Duitse taal voor de teksten en dat er wat minder folk en wat meer metal in de muziek zit. Thrudvangar is tekstueel voornamelijk beïnvloed door de Noorse mythologie en ook een film als “13th Warrior” heeft zo zijn sporen nagelaten. Myrkvar opent de middag. Deze band speelde al met bands als Korpiklaani, Ancient Rites en Månegarm. Momenteel wordt er gewerkt aan een debuut album die halverwege dit jaar uit moet gaan komen. [Dit bericht is gewijzigd door Meridian op 22-01-2007 21:56] |
|
trutvanger! Je moeder. |
|
Aanwezig. Nomans land rockt Gelegenheids satanist |
|
Nomansland en Thrudvangar blijken nog een extra band mee te nemen op tour, namelijk 'Varg'... www.varg-band.de. |
|
Dat staat inderdaad op hun site, maar Baroeg weet dat volgens mij niet dus denk dat het daar niet is? Anders hadden ze het ongetwijfeld verteld. |
|
Ik hoor net dat Varg er toch wel bij komt, maar Myrkvar blijft ook, 4 bands dus! |
|
|
|
Het ging me helaas toch niet lukken, iemand nog geweest? |
|
geen afa aan de deur ivm het rondje in het logo van de onderste band? er zijn concerten om minder gecancelled... Je moeder. |
|
quote: de foto`s zullen vanmiddag volgen .. damn wat was ik dronken Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Heerschte erg Roelus en ik stonden met 3 man Thrudvanger vooraan bij Nomans land Verder wel jammer dat het vrij leeg was verder. Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: Och, zondag he. Ja, het is was gisteren wel leuk. De ene band was wat leuker dan de ander, maar ja. |
|
Waarom staat/stond het logo van Riger bij de band Varg ??? Welke band heeft er nu uiteindelijk gespeeld? |
|
Varg heeft uiteindelijk gespeeld (hadden onderweg ook nog wat last van paarden of zo...) Was wel gezellig gister. |
|
quote: Het was bere gezellig...Ik had myrkvar nog nooit gehoord..maar heeft me niet teleurgesteld.. Hulde hulde en nogmaals Hulde Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Leuk om te horen |
|
Ik heb ook nog leuke foto`s geschoten van de bands..alleen van Nomansland maar een paar, want ikm was een beetje dronken Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Vet, waar kan ik die vinden? |
|
eeeeeehhhhhhh op my photobucketdingest enzo...ik zal ze wel online zetten Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Is goed laat maar weten waar ik ze dan kan bekijken |
Index / Concerten |