IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : The Eagles
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-02-2007 20:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

The Eagles nemen na 28 jaar nieuwe CD op

Na Crowded House, Twarres, The Police en Jim Morrison zullen ook The Eagles binnenkort hun muzikale wederopstanding beleven. De band, vooral bekend van het nummer 'Hotel California', heeft aangegeven bezig te zijn met de opnames van een nieuwe CD.

Het laatste studio-album van de folkband werd uitgebracht in 1979. De single 'Heartache tonight' van dat album was toen goed voor een Grammy Award, de plaat zelf kreeg internationaal hoge noteringen in de hitlijsten. De muzikale successen wogen toen echter niet op tegen de persoonlijke meningsverschillen, en dus ging de band in 1982 uit elkaar. In 1994 voegden bandleden Don Henley, Glenn Frey, Joe Walsh, Timothy Schmit en Don Felder zich toch weer samen, maar alleen om live-optredens te doen. Aan een nieuw studio-album met nieuwe nummers zijn ze nog niet eerder toegekomen.

Volgens Don Henley ligt het nieuwe album over 60 à 90 dagen in de winkel. Een exacte release-datum is nog niet gepland.




Ik vind dit dus een te gekke band ook al is hun hit met de acoustische live versie veel te ver uitgekauwd; nummers als Desperado, Bitter Creek, Earlybird etc zijn klassiekers!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 02-02-2007 20:43]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-02-2007 20:44 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 2 februari 2007 20:43 schreef Mutilator het volgende:


Na Crowded House, Twarres, The Police en Jim Morrison zullen ook The Eagles binnenkort hun muzikale wederopstanding beleven.



Parrrrdon?


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-02-2007 20:46 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 2 februari 2007 20:44 schreef Wansmaak het volgende:
Parrrrdon?


Klopt er is postuum een -nieuwe- single van hem uitgebracht; een acapella nummer met muziek eronder gezet door de gast van Janes addiction.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-02-2007 20:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja ik dacht ook even dat ik gek was ... ik geloof niet dat die nog nieuwe muziek gaat maken ....

Daarnaast vind ik de Eagles overrated ..


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-02-2007 20:59 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 2 februari 2007 20:46 schreef Mutilator het volgende:
Klopt er is postuum een -nieuwe- single van hem uitgebracht; een acapella nummer met muziek eronder gezet door de gast van Janes addiction.


Hm, wat raar, 2 gasten van the doors zijn toch nog steeds aktief in de muziek?

Over the eagles, tsja, ik ken niet zoveel van die gasten, maar weet wel dat die gitaarsolo's in hotel c. gigantisch gaaf zijn!


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-02-2007 12:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2007 20:59 schreef Wansmaak het volgende:
maar weet wel dat die gitaarsolo's in hotel c. gigantisch gaaf zijn!
Echt wel, bijna geen enkel station draait het volledige nummer, terwijl dat einde zo gaaf is. kippevel solo


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-02-2007 12:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Echt een gruwelijke kutband die al 30 jaar op een hit teert.. Kunnen ze niet gewoon met pensioen gaan zeg.


vuist666
Usericon van vuist666
Posted 03-02-2007 12:50 by vuist666 Wijzig reactieProfiel van vuist666Quote dit berichthttp://www.myspace.com/vuist666

quote:

Het laatste studio-album van de folkband werd uitgebracht in 1979. In 1994 voegden bandleden Don Henley, Glenn Frey, Joe Walsh, Timothy Schmit en Don Felder zich toch weer samen, maar alleen om live-optredens te doen. Aan een nieuw studio-album met nieuwe nummers zijn ze nog niet eerder toegekomen.



Er staan toch echt 4 nieuwe studionummers op de "When Hell Freezes Over" live-cd/-video/-DVD/etc uit 1994!
'Get Over It', 'Love Will Keep Us Alive', 'The Girl From Yesterday' en 'Learn To Be Still'.

Maar zit Don Felder er weer bij? Was wel een stunt toen ie enkele jaren geleden uitstapte en The Eagles aanklaagde voor een half miljard dollar!

[Dit bericht is gewijzigd door vuist666 op 03-02-2007 12:51]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-02-2007 13:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 2 februari 2007 20:59 schreef Wansmaak het volgende:
Hm, wat raar, 2 gasten van the doors zijn toch nog steeds aktief in de muziek?


Yep vond ik ook al vreemd; ik denk dat het een business reden is; rechten opgekocht oid..

quote:
Over the eagles, tsja, ik ken niet zoveel van die gasten, maar weet wel dat die gitaarsolo's in hotel c. gigantisch gaaf zijn!


quote:
Op 3 februari 2007 12:43 schreef spectre het volgende:
Echt wel, bijna geen enkel station draait het volledige nummer, terwijl dat einde zo gaaf is. kippevel solo


Zeker! De lekker inleidende solo van Joe Walsh, overgepakt door Don Felder afgemaakt door hun heerlijke twin lead! Klasse!

quote:
Op 3 februari 2007 12:50 schreef vuist666 het volgende:
Er staan toch echt 4 nieuwe studionummers op de "When Hell Freezes Over" live-cd/-video/-DVD/etc uit 1994!
'Get Over It', 'Love Will Keep Us Alive', 'The Girl From Yesterday' en 'Learn To Be Still'.

Maar zit Don Felder er weer bij? Was wel een stunt toen ie enkele jaren geleden uitstapte en The Eagles aanklaagde voor een half miljard dollar!


Ik vroeg het me ook al af, maar voor zover ik zie zijn ze een kwartet zonder hem erbij dus, wat ik persoonlijk wel jammer vind, maar goed..

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-02-2007 13:36]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-02-2007 13:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 februari 2007 12:45 schreef Snaack het volgende:
Echt een gruwelijke kutband die al 30 jaar op een hit teert.. Kunnen ze niet gewoon met pensioen gaan zeg.


Euh 30 jaar op 1 hit teren? Je hebt je duidelijk niet geinformeerd:

dit zegt wel iets over hun status waar ze op teren

Eagles soar to No. 3 in album sales (Ik meen dat dit uit 2001 is)

WASHINGTON (CNN) -- The Eagles have moved into third place on the list of all-time best-selling bands, trailing only the Beatles and Led Zeppelin in total albums sold, the Recording Industry Association of America has announced.

The Eagles have added 17 million sales to their cumulative album sales of 66.5 million, the RIAA said. That places the total at more than 83 million albums.
Top grossing bands
Top all-time, best-selling bands, based on U.S. album sales (in millions):

1. The Beatles 163.5
2. Led Zeppelin 103.5
3. Eagles 83.5
4. Pink Floyd 68.5
5. AC/DC 63.0
6. Aerosmith 59.5
7. The Rolling Stones 53.5
8. Van Halen 50.5
9. Metallica 48.0
10. Fleetwood Mac 46.0


Source: Recording Industry Association of America

Eagles albums "The Long Run" and "Live" are now both certified at 7 million sales each, with "One of These Nights" reaching 4 million in sales, and "Desperado" and "On the Border" achieving double-platinum status, the RIAA said.

The band's 1982 release, "Greatest Hits, Volume II" earned the group its third RIAA diamond award for 10 million in sales, with "Hotel California" reaching the 16 million sales plateau.

"Their Greatest Hits : 1971-1975" remains as the best-selling album of all-time, with sales of 27 million copies.

"The Eagles are the epitome of American rock music," said Hilary Rosen, RIAA's president and CEO. "The accomplishment of selling more than 83 million records over their career is monumental."

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-02-2007 13:44]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 03-02-2007 13:59 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 3 februari 2007 12:45 schreef Snaack het volgende:
Echt een gruwelijke kutband die al 30 jaar op een hit teert.. Kunnen ze niet gewoon met pensioen gaan zeg.


En de meest overschatte hit ook nog.
Bij de eerste tonen begint de gordelroos alweer wortel te schieten. gadverdamme.


Een kleine snol zit zo vol.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-02-2007 16:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik kan het niet vaak genoeg horen eigenlijk. Overschat? uh hu, tuulk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-03-2010 22:34 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik hoorde vandaag een nederlandstalige versie van hotel california die echt om te janken is, dus ik dacht: die zoek ik even voor jullie op. Maar ik kan hem niet vinden. Wat ik wel tegen kwam:



Van wikipedia:

Hotel California is wellicht beïnvloed door de in 1969 door de groep Jethro Tull op hun album Stand Up gepubliceerde song 'We used to know'. De akkoorden zijn vrijwel gelijk en ten tijde van het uitbrengen van 'We used to know' tourden de beide groepen samen.

Kelere, gewoon gejat dus.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-03-2010 8:33 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Jethro Tull heeft daarna voor de gein een nummer van The Eagles geplagieerd. Ik vind beide versies overigens zeer leuk. Als je beide carrieres met elkaar vergelijkt heeft Jethro Tull wel heel wat leukere dingen gedaan dan The Eagles die veeleer op veilig speelden na de jaren '70.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-11-2013 12:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zojuist kaarten besteld voor het (extra) optreden op 23 Mei 2014 @ Ziggodome.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 15-11-2013 22:29 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 10 maart 2010 22:34 schreef De Tegenpartij het volgende:
Van wikipedia:

Hotel California is wellicht beïnvloed door de in 1969 door de groep Jethro Tull op hun album Stand Up gepubliceerde song 'We used to know'. De akkoorden zijn vrijwel gelijk en ten tijde van het uitbrengen van 'We used to know' tourden de beide groepen samen.

Kelere, gewoon gejat dus.

Toch blijf ik dit vreemd vinden: Don Felder schreef de muziek voor dit nummer. En hij kwam pas zo rond 1974/75 er bij. Dus hij was zeker niet bij de tour van Jethro Tull en the Eagles.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-11-2013 22:46 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nóg vreemder dus.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


BVT
Usericon van BVT
Posted 17-11-2013 11:10 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Niet perse een fan maar kan er zeker goed naar luisteren.
Desperado, Tequila Sunrise, One of These Nights" (New Kid in Town zijn toch echt meer dan degelijke nummers. Eigenlijk is TeQuila sunrise een dijk van een plaat.

[Dit bericht is gewijzigd door BVT op 17-11-2013 11:11]



Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen