|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Enya (17 mei 1961) is een Ierse zangeres. De gelijknamige groep Enya bestaat eigenlijk uit drie mensen: Enya zelf (Eithne Ní Bhráonain), Roma Ryan die de teksten schrijft en Nicky Ryan die de albums produceert. Enya Brennan is een fonetische benadering van hoe haar Keltische naam Eithne Ni Bhraonain moet worden uitgesproken. Eithne werd lid van de groep Clannad in 1980, andere leden waren onder andere haar zus Máire Brennan, tegenwoordig Moya Brennan, en broers Pól en Ciarán Brennan. Ze verliet de band kort voordat Clannad faam verwierf met Theme from Harry's Game in 1982. Haar eigen grote doorbraak kwam in 1988 met de hit Orinoco Flow. Ze gebruikt een aantal talen in haar muziek, waaronder Iers, Spaans, Latijn en Engels. Hoewel ze een Grammy heeft gewonnen voor haar album in de categorie New Age, refereert ze zelf niet met deze term naar haar muziek. Enya zong in 2001 het lied May it be, dat speciaal gemaakt is voor de aftiteling van de film The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring. In 2006 kwam Enya naar Nederland om op te treden in het tv-programma MAX & Catherine voor MAX, alwaar ze een award kreeg, omdat ze 1 miljoen cd's heeft verkocht in Nederland. Wereldwijd heeft Enya meer dan 50 miljoen platen verkocht. http://www.enya.com Meer mensen die haar muziek mooi vinden?? Het is de lichtinval ;') |
|
Opzich mooie muziek maar een hele cd luisteren is toch iets te saai. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
Ligt er ook wel een beetje aan welk album want Watermark kan echt uren opstaan. Het is de lichtinval ;') |
|
quote: LOL dat is precies die cd die ik gehoord heb van hun. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
hahaha Nouja ik heb op dit moment 5 cd's op repeat staan en tot nu toe verveeld het me NOG niet haha Het is de lichtinval ;') |
|
Enya-style music: Take a look, take a look, take a look above the sky; come and fly, take a ride... Stan: This music is terrible! It's cheesy but lame, and eerily soothing at the same time! Grandpa: Now you know what's it's like to be old! Zenial |
|
Enya heerscht, heb bijna alles van haar , vind pêrsoonlijk The Celts en Watermark haar beste werken The Memory of Trees is ook een overheerlijke cd Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Ik heb zo'n idee dat je Enya wel aardige muziek vind. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-09-2020 8:51] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
M'n pa wil dit nog wel eens draaien... ik word er erg depri van... wat een kerstmuziek meuk... Derhalve heb ik een gruwelijke hekel aan al die celtische / mythologische rotzooi... Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Prima muziek naar mijn idee kwaliteit > kwantiteit |
|
Wie Enya graag hoort moet zeker ook eens de band van de rest van haar familie uitchecken, Clannad nl. Meer folky en o zo goed Een paar jaar terug de eer en het genoegen gehad om de zus van Enya, Moya Brennan live te zien op folkwoods. Damn, kippevel van begin tot einde van dat concert, neem daar nog bij dat het regende wat het concert nog een heerlijke toets gaf Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Clannad is super voor lange autoritten 's nachts, als je niet van die herrie aan je hoofd moet hebben... of voor op de achtergrond wanneer je je ff moet concentreren. Ik ben niet zo'n actieve luisteraar als 't Enya betreft maar zeker voor rust is 't prima muziek! Dear Humanity. Quit it. -- God |
|
quote: Ik heb Moya Brennan afgelopen kerstvakantie nog in Leeuwarden gezien. Ook een boel muziek van Clannad kwam voorbij. Ongelooflijk hoe mooi |
|
Zaaddodend saaie hippieshit voor volledig verveelde idioten. Nog zo stoere internet warrior. |
|
quote: Het live horen van de Clannad nummers was ook echt megasuper op folkwoods, tijdens veel van die nummers stonden de tranen in mijn ogen Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: South Park rules! |
|
enya heeft een lekkere pijpmond signature |
|
Hmmm wat is er gayer... dit of het britpop topic? Zenial |
|
zie mijn vorige post signature |
|
quote: deze natuurlijk! Maarre, een topic over the Cats is niet gewenscht begrijp ik? [Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 26-02-2007 21:04] Herman van de bakker |
|
en da, gingen we ontopic Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Is jouw mening [Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 26-02-2007 21:36] |
|
Enya is prachtig. Mooi als je net wakker bent en naar school moet fietsen. Of als je moet nadenken You're running in circles |
|
Huhuh, het is geen metal dus niet stoer, laten we het afzeiken! Ik heb een best of cd, die ik altijd draai als ik achtergrondmuziek wil hebben die niet te aanwezig is. Life doesn't get much better than this! |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |