IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Thronum Vrondor
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 23-02-2007 14:15 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Black-metal uit... BELGIË!!!!!!! Deze West-Vlamingen verrasten mij behoorlijk met hun debuutplaat "Vrondor I: Epitaph of Mass-Destruction".

Klinkt old school (net als zo ongeveer alles op Goatowarex, me dunkt) en de songs zijn van een vrij goed niveau (alweer net als zo ongeveer alles op Goatowarex).

Luister hier maar ff naar: Through Tomb and Ashes

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 23-02-2007 14:17 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

hehe... je bent je even aan het verdiepen in de underground van de Belgische metal? Plots zoveel nieuwe band-topics

Member of the iso-betawuste crew!!

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 23-02-2007 14:19 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2007 14:17 schreef Snoodaerdt het volgende:
hehe... je bent je even aan het verdiepen in de underground van de Belgische metal? Plots zoveel nieuwe band-topics

Ik ontdek de laatste dagen weer veel leuke nieuwe en minder nieuwe bands. Dit Thronum Vrondor vind ik bijvoorbeeld van vrij hoog niveau.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 23-02-2007 15:34]

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Snoodaerdt
Usericon van Snoodaerdt
Posted 23-02-2007 14:21 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Klinkt inderdaad niet slecht!!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-02-2007 15:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

niet slecht

maar wat veel dubbelbassen op zijn enkel

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-02-2007 15:33]

signature

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-02-2007 15:42 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Klinkt erg lekker.

spectre
Usericon van spectre
Posted 23-02-2007 15:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

De BM-scene in belgië is flink aan het aansterken. Wat ik wel vind is dat al die bands (uitzonderingen daargelaten) heel erg op elkaar lijken.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 23-02-2007 15:52 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2007 15:51 schreef spectre het volgende:
De BM-scene in belgië is flink aan het aansterken. Wat ik wel vind is dat al die bands (uitzonderingen daargelaten) heel erg op elkaar lijken.

Dat komt omdat het stiekem allemaal solo-projecten van mij zijn.

spectre
Usericon van spectre
Posted 23-02-2007 15:52 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Bezig baasje ben je dan

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-02-2007 16:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2007 15:51 schreef spectre het volgende:
Wat ik wel vind is dat al die bands (uitzonderingen daargelaten) heel erg op elkaar lijken.
Vind ik een probleem van de gehele belgische metalscene, heel veel gekloon in de marge imho daar ...

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 23-02-2007 16:09 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2007 16:08 schreef Jenje het volgende:
Vind ik een probleem van de gehele belgische metalscene, heel veel gekloon in de marge imho daar ...

Het is dat je hoofdredacteur bent, of anders...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 23-02-2007 16:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2007 16:09 schreef Count Usher het volgende:
Het is dat je hoofdredacteur bent, of anders...
Anders wat?

Noem eens een echt originele belgische band dan? Ik kan eigenlijk amper wat noemen ... gros der bands is een regelrechte kloon van één der grote namen van de metal ...

Snoodaerdt
Usericon van Snoodaerdt
Posted 23-02-2007 16:12 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2007 16:11 schreef Jenje het volgende:
Anders wat?

Noem eens een echt originele belgische band dan? Ik kan eigenlijk amper wat noemen ... gros der bands is een regelrechte kloon van één der grote namen van de metal ...

Aborted bv IS één van de grotere namen van de scene (aan het worden)

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 23-02-2007 16:19 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Anders wat?

Ancient Rites, Aborted, After All, Oceans of Sadness, Wapenspraak & Drinkgelag, Lugubrum, Sons of Jonathas, Channel Zero, Mystery, Axamenta, ... Allemaal bands die een herkenbaar geluid hebben of hadden.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 23-02-2007 16:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Leer lezen, ik zeg origineel geluid ...

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 23-02-2007 16:22 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Dan blijven nog steeds Ancient Rites, Wapenspraak & Drinkgelag, Lugubrum, Channel Zero, en Axamenta over.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 23-02-2007 16:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm ... kennelijk andere definitie van origineel, maar goed.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 23-02-2007 16:27 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2007 16:26 schreef Jenje het volgende:

Oh, je bedoelt origineel als in "Covered in Ashes"! Nou, nee, dat soort bands hebben we idd niet.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 23-02-2007 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, als in niet jatten van bekende bands.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-02-2007 16:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Anders wat?

metal is toch "klonen"

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-02-2007 16:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2007 16:26 schreef Jenje het volgende:

na het horen van Pestilence bleek de uitdrukking "liever een goeie kloon dan een slecht origineel" ons meer te interesseren

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2009 22:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Thronum Vrondor

http://www.myspace.com/thronumvrondor

de laatste is best zeer goed te noemen

signature

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-03-2009 21:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ancient Rites en Lugubrum hebben een zeer eigen geluid en doen ook gewoon hun eigen ding. Thronum Vrondor heeft veel weg van Paragon Impure, maar is zeker geen kloon of 1 op 1 voortzetting.

Iamand hun nieuwe plaat al gehoord? Ik heb'm vandaag besteld en heb nu die vorige aanstaan. Erg gaaf en sterk schijfje.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-03-2009 21:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

klopt!

zeker de moeite, iets rauwer opnieuw, en onverschilliger.

een vergeten schijf eigenlijk

signature

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com