IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Beowülf
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2007 14:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Eindelijk de 2c cd van ze in huis.

Geweldig album, beetje zonovergoten surfcore met heerlijke vocalen. Op één of andere manier worden ze onder de thrash geschaard (slaat nergens op imho)

Geloof dat er ook een link is met ST

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 20-03-2007 15:16 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Ik ken alleen Un-Sentimental en 2 Cents.
Vind 2 Cents wel de betere van de twee.
Met het eerdere werk (Beowülf en Lost My Head... But I'm Back on the Right Track) ben ik niet bekend. Hoe zijn die vergeleken met 2 Cents?

Voor wat meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Beow%C3%BClf
http://beowulfbwf.homestead.com/
http://www.myspace.com/beowulfbwf

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2007 15:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb alleen 2 cents. Maar begrijp ik goed dat ze nog steeds bestaan??

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-03-2007 15:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2007 14:21 schreef Jenje het volgende:
Eindelijk de 2c cd van ze in huis.

Geweldig album, beetje zonovergoten surfcore met heerlijke vocalen. Op één of andere manier worden ze onder de thrash geschaard (slaat nergens op imho)

Geloof dat er ook een link is met ST

niet direct maar de eerste nummers van beowulf zijn uitgebracht op een welcome to venice plaat/casette/cd waarachter Mike muir zat (meen ik me te herinneren).

ik dacht dat ze inderdaad weer actief waren. check myspace eesn uit, ik dacht dat ze daar ook op zaten.

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Posted 20-03-2007 15:25 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Titled Westminister & 5th, the new album should be released in 2007.

Wikipedia informatie. Slechts voor 99,9% betrouwbaar.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2007 15:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja, zo te zien is er een rerelease uit, hmm andere nummers klinken me veel minder ... 2 cents heeft een aardig andere sound ...

attila_de_hun
Posted 20-03-2007 15:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

rerelase bevat de eerste twee cd's als ik het goed heb. weet eigenlijk niet meer of 2C nu hun 4e of 3e cd was.

overigens was Uncle slam veel gaver ,(vergelijkbaar met de " oude" beowulf, uit de zelfde buurt, iets thrashier)

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2007 15:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm vind juist de thrahs invloeden niks. Tracks als Dope Bag zijn echt geweldig! Innovatief en lekker groovy

attila_de_hun
Posted 20-03-2007 15:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

dan moet je uncle slam gewoon laten voor wat het is.

Snepkees
Usericon van Snepkees
Posted 20-03-2007 15:42 by Snepkees Wijzig reactieProfiel van SnepkeesQuote dit bericht

Beowulf bestaat volgens de eigen website wel weer (http://www.beowulfbwf.com). De re-release is vorig jaar door I Scream uitgebracht. Het nieuwe album (zoals op de site al anderhalf jaar aangekondigd) heb ik nog nergens gezien. Dus of ze weer/nog steeds bestaan? Zou wel mooi zijn voor de festivals deze zomer.
Un-sentimental was de 2e en 2c de 3e cd. Beide erg goed vind ik maar niet te vergelijken met Lost My Head die veel meer punk/metal klonk en ook wat rauwer was.
Uncle Slam is zeker ook goed en ook kan ik Excel (Can't You Take A Joke en Split Image) in die categorie aanbevelen.

attila_de_hun
Posted 20-03-2007 15:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

excel fantastische band (ten minset de eerste twee cd's)

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Posted 20-03-2007 15:47 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2007 15:42 schreef Snepkees het volgende:
Un-sentimental was de 2e en 2c de 3e cd.

Discography Beowulf vertelt mij iets anders...

Snepkees
Usericon van Snepkees
Posted 20-03-2007 15:56 by Snepkees Wijzig reactieProfiel van SnepkeesQuote dit bericht

Check, kloppende. Wiskunde is nooit mijn sterkste kant geweest...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2007 15:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je nickname reminds me dat ik nog een bepaald snapcase album moet scoren die eerste (en beste imho)

attila_de_hun
Posted 20-03-2007 15:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

de eerste twee van snapcase zijn idd zeer vet. niet meer actief zeker die band?? ik moet nu opeens ook aan earth crisis denken aangezien ik tegelijkertijd een cd van beide bands heb gekocht)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-03-2007 15:58]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2007 15:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Firestorm

Snepkees
Usericon van Snepkees
Posted 20-03-2007 16:02 by Snepkees Wijzig reactieProfiel van SnepkeesQuote dit bericht

Nee Snapcase heeft ook de pijp aan Maarten gegeven helaas. Maar de meeste bands reuneren wel om de zoveel tijd dus wie weet (kijk maar naar Slapshot die al twintig keer een laatste tour gedaan hebben..)
Lookingglasself was zeker erg goed hoewel ik de laatste (Transmission??) en eerdere ook zeker niet verkeerd vond.

Er is nog zoveel leuke muziek te scoren....

attila_de_hun
Posted 20-03-2007 16:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ja zoals BGK, de best nederlands harcore band ooit naar mijn bescheiden mening. Of minor treath of,...
(ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan)

waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 20-03-2007 17:46 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

Best gaaf bandje

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-03-2007 19:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2007 14:21 schreef Jenje het volgende:
surfcore

Watte?

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 20-03-2007 19:57]

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 16-09-2008 20:00 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

tssss....vorig jaar oktober voor nog geen 20 man in Utrecht.
"Wilt U de zaal in gaan, anders staat daar niemand"

10.10.1942 - 20.11.2011

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com