IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Dick Dale
acid
Usericon van acid
Posted 06-04-2007 19:51 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Dick Dale, wie kent hem niet? Wat mij betreft een van de meest invloedrijke gitaristen ooit, die een compleet eigen stijl heeft en vele genres beïnvloed heeft.

Iedereen kent "Misirlou" vast wel (desnoods van de Pulp Fiction soundtrack), maar zijn er nog meer liefhebbers van zijn albums? Zowel zijn oude, typische 60's surf werk als de latere jaren 90/00 albums, die wat minder melodieus zijn gaan er goed in. Die onvervalste fendersound + reverb kraan heeft hoe dan ook een behoorlijke metal sound.

"Jullie stemmen Pechtold!!"

Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 06-04-2007 20:04 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Zijn surfrock is zeker erg goed in invloedrijk. Ben sowieso wel een surfliefhebber, en Dick Dale and the Deltones staat hoog in mijn lijstje favoriete acts in dat genre. Met zijn nieuwe werk ben ik niet echt bekend.

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-04-2007 19:00 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Heb wel een paar cd´s van deze man, ik vindt de instrumentale nummers beter,dan met zang.
Als ik me niet vergis heb ik deze act nog gezien op Lowlands 94.

Dat was een gaaf feest toen..

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-04-2007 19:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ja grappige muziek idd, ik luister het wel eens af en toe

"This one is older than shit, heavier than time!"

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-04-2007 20:00 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ik heb deze nog origineel op plaat, blijft een leuke;

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 27-03-2008 23:58 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Vandaag effe een paar albums van DD gedownload. Lekker voor in de auto

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 22-04-2009 16:58 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

30 Oktober 2009 is onze ouwe rakker te zien in Oss.

kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 22-04-2009 17:22 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Cool! Ook in het patronaat in haarlem zie ik nu..

One facebook to find them all, and in the darkness bind them...

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 23-04-2009 15:00 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Kaarten zijn besteld

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-08-2010 21:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dick Dale & the Del-Tones

signature

Argh
Usericon van Argh
Posted 22-08-2010 5:27 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Hoi Hypnos, is de naam van Deftones trouwens afgeleid van DD and the Del-tones? Weet iemand dat?

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 22-08-2010 5:27]

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-08-2010 7:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
De naam 'Deftones' was bedacht door Carpenter, die volgens eigen zeggen een naam wilde die "opviel, zonder sullig te zijn". Carpenter verbond de hiphop-term def aan de suffix tones. Carpenter luisterde veel naar rap-artiesten als LL Cool J en Public Enemy, van wie het woord 'def' afkomstig is. Ook hield hij van muziek uit de jaren vijftig, waarin vaak bandnamen voorkwamen die eindigden op 'tones' (bijvoorbeeld Dick Dale & The Deltones; The Quin-Tones, The Monotones, The Cleftones en The Harptones). De naam staat volgens Carpenter voor de bands bedoeling om zich niet op slechts een muzikale stijl te focussen.

Verder heb ik het idee dat Dick indertijd vooral heel populair was door de soundtrack van Pulp Fiction. Ik heb hem live gezien in Burgerweeshuis volgens mij, was best aardig maar ook vrij saai. Kan ook niet anders met zo'n ouwe knar natuurlijk. Rond die tijd had je ook de Rotterdamse band Apemen die surf maakten, die rosten Dick er echt uit live.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com