FORTAROCK:
The End (can)
Fear Before The March of Flames (usa)
Heavy Heavy Low Low (usa)
Zondag 19 augustus 2007
Open: 19:00 | Start: 19:30
Entree: € 10,-
www.doornroosje.nl
Heavy als Mastodon, gestoord als Dillinger Escape Plan en noisy als Neurosis. Zo valt The End ook wel te omschrijven. Daarmee doe je deze Canadezen echter wel te kort. Naast snoeiharde mathcore, zoals deze vooral te horen was op de eerste twee platen, worden op de nieuwe plaat, Elementary, ook post-rock en progressieve metal elementen verwerkt. De stevige nummers zijn nog steeds complex en duister, maar kennen een duidelijke kop en staart. Ook wordt er meer gebruik gemaakt van cleane zang. Deze zorgt tevens voor de broodnodige afwisseling en roepen herinneringen op naar Tool en A Perfect Circle. Oeverloos vergelijken heeft eigenlijk geen zin, want de band heeft een geheel eigen smoel waar ze trots op mogen zijn. Voor fans van het eerste uur is het misschien even wennen, maar Elementary is een ware eye opener. Het Relapse label mag blij zijn, zij zijn weer een groeidiamantje rijker. Nummers van de nieuwe plaat zijn te horen op
www.myspace.com/theendmusic
De Amerikanen van Fear Before The March Of The Flames zijn niet voor één gat te vangen en experimenteren er lustig op los. Een mengsel van intense post-hardcore, noise en metal vormen de basis voor de intense muziek. De band kan door één deur als het hardere broertje van The Jesus Lizard, These Arms Are Snakes en Converge. De veelzijdigheid van de band heeft er toe geleidt dat ze inmiddels het podium hebben gedeeld met bands die in totaal verschillende straatjes opereren waaronder o.a. The Blood Brothers, Norma Jean en Between The Buried In Me.
Heavy Heavy Low Low houdt het wat dat betreft simpel…. Een potpourri van alle bovengenoemde stijlen heeft totale gekte tot gevolg. De laatste schijf, Everything's Watched, Everyone's Watching duurt maar liefst 22 minuten. Langer heeft de band ook niet nodig om te overtuigen. Just press play again zal de band gedacht hebben. En waarom ook niet?
www.myspace.com/theendmusic
www.myspace.com/marchofflames
www.myspace.com/heavyheavylowlow
www.fortarock.nl
Heb dan toch nog vakantie dus ga wel even kijken denk ik, ook al ken ik het niet
[Dit bericht is gewijzigd door Meridian op 09-04-2007 12:50]