IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : net-niet bands Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-01-2002 8:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

je hebt van die bands die zijn op zich wel goed maar het is duidelijk dat ze alles "geleend" hebben bij een groot voorbeeld. deze bands gaan het dan ook niet maken vanwege onorginaliteit. in (helaas) nederland lopen nog wel een paar van die voorbeelden rond: bijv. severe torture, sinsister etc. ik zou hun cd's zeer goed vinden ware het niet dat ik al veel muziek van cannibal corpse, suffocation etc ken (en die het veel beter doen). die bands boeien mij dus niet en krijgen volgens mij alleen maar zulke positieve besprekingen in nederlandse bladen omdat ze uit nederland komen. en als je ze dan nog eens vergelijkt met drie echte briljante, originele nederlandse deathmetalbands (sempiternal deathreign, pestilence en asphyx) dan blijft er helemaal niks van over. ik ben benieuwd of jullie het met mij eens zijn en wat jullie "net-niet bands" zijn.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2002 9:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Net-niet-bands gaan bij mij op m'n tradelist Severe Torture vond ik eerder een helemaal-niet-band maar dat heb ik ook met Cannibal Corpse. Maar ik heb wel een stel net-niet-bands.

- ouwe Dimmu Borgir (t/m Stormblåst) is het net niet; atmosferisch, OK, maar er gebeurt gewoon te weinig
- Opera IX op hun 3e plaat; zonde van een interessante band dat ze die richting op zijn gegaan (waarom toch zo'n grote plastic poepproductie? denken ze dat dat beter bij de muziek past of zo? en waarom toch opeens simpele rockstructuren gaan maken ipv de zwervende muziek op eerdere albums? jammer hoor.)
- Helheim op hun 3e plaat, zelfde verhaal
- Korova; avant-garde (black) metal, leuk idee, maar zoals een kennis zei 'all thought and no aktion'. Jammer!
- Alles wat F. Söderlund doet (Parnassus, Octinomos en Puissance). Parnassus en Octinomos worden gezien als misantropische black metal; ik vind het weer typisch Zweeds, oftewel ripoff van oudere bands, tot in de puntjes verzorgd maar SAAI. Puissance is van die bombastische 'industrial': leuke ideetjes, maar wederom SAAI, geen visie die de boel met elkaar zou kunnen verbinden, het blijft helaas bij wat leuke effectjes.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 31-01-2002 12:24 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Puissance saai? damn!
Als je dat saai vindt wat vindt je dan goed in die stijl?
Ben 'k wel erg benieuwd eigenlijk.

Rectum Lobotomy
Posted 31-01-2002 12:24 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

het was zelfs een trippelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Rectum Lobotomy op 07-07-2002 13:28]

Rectum Lobotomy
Posted 31-01-2002 12:25 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Rectum Lobotomy op 31-01-2002 12:30]

Metal Mark
wat zeggie?
Usericon van Metal Mark
Posted 31-01-2002 12:28 by Metal Mark Wijzig reactieProfiel van Metal MarkQuote dit berichthttp://www.albinoblacksheep.com/flash/you.html

MOET je tegenwoordig alleen maar vernieuwende en orginele muziek maken ?

sebinsagoil

Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 31-01-2002 12:29 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2002 12:25 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Puissance saai? damn!
Als je dat saai vindt wat vindt je dan goed in die stijl?
Ben 'k wel erg benieuwd eigenlijk.

Nog een keer!
Nog een keer!
Nog een keer!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2002 12:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Anders post je het ff drie keer

Laat ik het zo zeggen... ik vind Puissance 'leuk', weet je wel. Dat je het voor de eerste keer hoort en denkt van 'wow dit is best indrukwekkend en bombastisch en koud en kil' maar er blijft niets anders over dan dat... het blijft slechts een impressie. Entertainment, maar dan op een duistere manier. En ik heb al wel vaker gezegd, als ik entertainment wil, speel ik wel een computerspel. In muziek ben ik niet op zoek naar entertainment (ik sluit het niet uit, maar het is niet de reden waarom ik het luister). Dus dan is Puissance saai, omdat het naast entertainment weinig anders biedt.

Wat ik wel tof vind in die stijl... ik ken niet zoveel dingen in die stijl. Zijn er eigenlijk veel dingen in die stijl?
Hmmm... wat darkwave betreft ga ik dus NIET voor dingen als Elend (misschien Arcana nog wel) en ook niet voor Mortiis (wederom S.A.A.I. ... ideetjeskunst ) maar eerder voor iets als Endura... duisterder, en wat minder toegankelijk.
Voor rare geluidseffect dingen en een koude kille atmosfeer kan ik bv. 'Horse Rotorvator' van Coil aanraden... briljant.
En industrial? Weet ik weinig van... ik weet wel dat ik NiN rotzooi vind en meer ga voor ouwe shit als Skinny Puppy, Godflesh (al is dat een 'crossover' van industrial met eh ja, langzame metal of zo). Vooral het eerste Godflesh album ('Streetcleaner') kan ik dan aanraden.

Hmmm... allemaal erg interessant, maar wel off-topic.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2002 12:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2002 12:28 schreef Metal Mark het volgende:
MOET je tegenwoordig alleen maar vernieuwende en orginele muziek maken ?

Nee; je moet goede muziek maken.

Rectum Lobotomy
Posted 31-01-2002 12:49 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2002 12:29 schreef Davy het volgende:
Nog een keer!
Nog een keer!
Nog een keer!

JAJAJA m'n computer werkt mij nogal tegen op deze vrije dag

mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 31-01-2002 18:23 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Within Temptation

Dit slaat nergens op.

Rectum Lobotomy
Posted 31-01-2002 18:26 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2002 18:23 schreef mörke het volgende:
Within Temptation

W.T. net niet?
W.T. helemaal niet!

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-07-2002 5:14 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Exhorder, als je kijkt naar het succes van Pantera hoewel ze allebei met precies dezelfde stijl/sound begonnen.

Verder 80% van alle symfometal bands; simpelweg omdat er heel vaak een superzwakke zanger de muziek verpest/ erdoor ondergesneeuwd wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-07-2002 10:34]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-07-2002 12:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 5:14 schreef Mutilator het volgende:
Exhorder, als je kijkt naar het succes van Pantera hoewel ze allebei met precies dezelfde stijl/sound begonnen.

dan moet ik toch altijd wel effe slikken als ik zo iets lees aangezien exhorder DE inspiratiebron was voor de metal-pantera. maar dat was toch inmiddels wel bekend???

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-07-2002 12:43]

Rectum Lobotomy
Posted 07-07-2002 13:31 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Schiet mij in ene een band binnen, Aborted.
Die belgische redelijk bekende death metal band.
Jezuschristus wat een complete rip-off is dat.
Ze hadden zichzelf beter 'Cannibal Korn' kunnen noemen ofzo.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-07-2002 14:58 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 7 juli 2002 13:31 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Schiet mij in ene een band binnen, Aborted.
Die belgische redelijk bekende death metal band.
Jezuschristus wat een complete rip-off is dat.
Ze hadden zichzelf beter 'Cannibal Korn' kunnen noemen ofzo.

dat is compleet gelul....het is een suffo cloon vin ik.....waar haal jij korn weg man??

-edit- en het is het idd net niet-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 07-07-2002 14:59]

Suck my piss

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-07-2002 15:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

kvind aborted eigelijk best cool

Je moeder.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 07-07-2002 15:47 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik luister nooit Cannibal Corpse, dus ik heb geen idee, maar ik vind Aborted idd best wel koel

Mooie cover van de laatste plaat ook

Rectum Lobotomy
Posted 07-07-2002 15:51 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 14:58 schreef skullfuck het volgende:
dat is compleet gelul....het is een suffo cloon vin ik.....waar haal jij korn weg man??

-edit- en het is het idd net niet-edit-

korn zo van
cannibal corpse
cannibal Korn

snappie?

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-07-2002 15:52 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

ja duh! toerlijk snap ik dat...maar daar lijkt het toch helemaal niet op...ben je lijp ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 07-07-2002 15:52]

Suck my piss

Rectum Lobotomy
Posted 07-07-2002 15:55 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Nee het lijkt er helemaal niet op, op korn niet in ieder geval.
De korn is dus als sarcastische parodie op corpse.
Damn...

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-07-2002 15:56 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

t slaat nog nergens op. maar goed....on topic

Suck my piss

dreek
Wounded
Usericon van dreek
Posted 08-07-2002 18:12 by dreek Wijzig reactieProfiel van dreekQuote dit berichthttp://www.karbo.tk

W.T
After Forever
Tristania

(niet mijn shit, maar die hele goth wave, juck)

I hate the morning (light)

Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 09-07-2002 12:53 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Kent iemand Agrésion? n opkomende band in. Beetje aparte stem. Zon nederlandse zanger, screamer dude die te veel nederlands accent heeft. Maar d muziek in wel vet. N z moete nog maar bewijzen of z un WEL band worden...

Komen ook op lowlands:D

Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-07-2002 12:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Die gasten ooit in Atak op zien treden, die kale zanger is AROGANT !!!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-07-2002 13:09 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 12:53 schreef Possessedpacman het volgende:
Kent iemand Agrésion? n opkomende band in. Beetje aparte stem. Zon nederlandse zanger, screamer dude die te veel nederlands accent heeft. Maar d muziek in wel vet. N z moete nog maar bewijzen of z un WEL band worden...

Komen ook op lowlands:D

Wel es op TMF gezien jah. Stem was volgens mij vet vervormd. Niet veel soeps.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com