IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : hoe gaan brabanders en limburgers met elkaar om?
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-01-2002 8:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote van dwaallicht:

ik ken genoeg aardige Brabanders/Limburgers maar de manier waarop ze daar met elkaar omgaan is niet de mijne.


leg eens uit, hoe zie je dat want ik zie geen verschil tussen mijzelf en de andere nederlanders???


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 31-01-2002 8:50 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Euhm, gewoon gemütlich gaan die met elkaar om hoor... Het zijn eerder de Hollanders en Limburgers die elkaar zwart maken .


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2002 9:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik heb een Brabantse vriendin gehad (ook vaak genoeg daar thuis geweest), en een aantal van m'n vrienden zijn Brabanders of Limburgers, en er zijn sowieso veel Brabanders en Limburgers aan het studeren hier in Wageningen (we hebben ook een Brabants Studenten Gilde hier). Ik vind dat ze een stuk 'botter' met elkaar omgaan, veel elkaar afzeiken enzo. Nu kan ik daar prima tegen maar als zoiets de hele tijd maar doorgaat word ik er vooral erg moe van. Ook 'kibbelen' ze daar in het zuiden veel meer lijkt het wel, ik heb het er ook wel eens met ze over en dan zeggen ze dat dat typisch zuidelijk is en dat het niets te betekenen heeft.

Dat heb ik dus absoluut niet, ik hou helemaal niet van kibbelen want als ik ruzie maak dan maak ik RUZIE en ben ik vreselijk kwaad (gebeurt dus bijna helemaal nooit). Als ik ga kibbelen dan is er dus echt iets aan de hand. Ik kan me dus niet echt relateren aan de omgangsvormen van die Brabo's. Bij mijn ouders thuis gingen en gaan de zaken heel anders (ben ik ook blij mee trouwens). Vandaar dus.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-01-2002 9:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik vind het wel mee vallen. ik herken lmij toch niet in die punten die jij geeft terwijl ik toch een rasechte brabander ben.maar goed, ik ken ze natuurlijk ook niet allemaal.

maar om je nou als brabander aan te sluiten bij een vereniging voor brabanders in wageningen vind ik nou ook niet echt een geweldig idee. ikzelf ga met iedereen om en zo hoort het ook. jezelf onderscheiden van de rest heeft totaal geen zin.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2002 9:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, ik ken ook niet alle brabanders inderdaad. Maar bijna allemaal hier beantwoorden ze aan het door mij geschetste beeld. Aardige lui, andere omgangsvormen.
Uit welke regio van Brabant kom je (dat schijnt ook nog uit te maken)?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-01-2002 9:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

uit het zuid-westen. Roosendaal, heel dicht bij de vlaamse grens maar ook dicht bij zeeland. ik ben dus waarschijnlijk niet typisch.


amy
in tragedies we play.......
Usericon van amy
Posted 31-01-2002 11:04 by amy Wijzig reactieProfiel van amyQuote dit bericht

Ik van origine uit Zuid Brabant, ook ik herken mezelf noch mijn vrienden in boven geschetst beeld. Misschien toch een beetje een generaliserende opmerking van de kant van Dwaallicht?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2002 12:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wellicht, OF gewoon dat alle klotebrabanders naar Wageningen komen. Want het beeld is wèl representatief voor 'De Brabo/Limbo in Wageningen'.

Misschien zijn metalheads uit het zuiden wel anders. Weet ik veel... blijft nog steeds staan dat ik er ab-so-luut niet zou willen wonen. En ik schrijf alles met een harde G, dus ja...

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 31-01-2002 12:06]


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 31-01-2002 12:08 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Brabanders gaan prima om met limburgers hoor, hehe....

Ooit een meeting van 't Doaforum gehad (1/2 Brabant, 1/2 Limburgers) en de sfeer was goed! (Of keigoed om het op zn limburgs uit te drukken)


Ik, Wil Schuurman


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-02-2002 0:33 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 januari 2002 9:19 schreef attila_de_hun het volgende:
uit het zuid-westen. Roosendaal, heel dicht bij de vlaamse grens maar ook dicht bij zeeland. ik ben dus waarschijnlijk niet typisch.
Heee cool (nouja.. wat heet).. mijn ouders wonen in Klundert, dat zul je dan ongetwijfeld wel kennen.

En over de verhouding tussen Limbo's en Brabo's... tja, in mijn ervaring (woon zelf al jaren in Tilburg) gaat dat er erg gezellig aan toe. Meestal wordt de minderheid van de twee groepen in een gezelschap er wel een beetje mee gepest, maar dat is op een hele speelse manier die echt iedereen kan waarderen.

Alleun deh Limbugs hee.. des zo overstoanboar as ma zeijn ken.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 04-02-2002 0:39 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

lieverd...als je echt van me houdt gaan we in Klundert wonen!


Verder...Brabo's..zijn over het algemmen heel vriendelijk t.o.' buitenlanders' maar best op zichzelf.Volgens mij gaan ze met elkaar om zoals ieder ander...behalve in carnavalstijd!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-02-2002 0:43 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 februari 2002 0:39 schreef Vampie het volgende:
lieverd...als je echt van me houdt gaan we in Klundert wonen!
Je weet niet wat je zegt
quote:
Verder...Brabo's..zijn over het algemmen heel vriendelijk t.o.' buitenlanders' maar best op zichzelf.Volgens mij gaan ze met elkaar om zoals ieder ander...behalve in carnavalstijd!
Hoezo? In carnavalstijd zijn we^H^Hze ook heel vriendelijk tegenover alles en iedereen. Lopen zelfs de polonaise met iedereen die daar maar behoefte aan heeft. Gaan daar echt niet staan van "hmm, jij bent een vieze Groninger -no offense dus- jij mag niet meedoen!"


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 04-02-2002 0:47 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik weet heel goed wat ik zeg!

En het ging over hoe ze met elkaar omgaan in Carnavals tijd...dat is niet echt normaal te noemen als 'volwassenen' zichzelf klem zuipen om vervolgens in de jurk van hun moeder/zus lallend over de tafel proberen een rij te vormen

Verder zijn ze redelijk normaal..sorry brabo's onder ons


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 04-02-2002 8:27 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Beginnen er Brabanders over Carnaval, tsss...

Die weten echt niet wat dat is hoor...

Nee, ik als Limburger geef geen zak om Carnaval, maar ben wel een beetje chauvinistisch blijkbaar .


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-02-2002 12:58 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 februari 2002 8:27 schreef TNightmare het volgende:
Beginnen er Brabanders over Carnaval, tsss...
Die weten echt niet wat dat is hoor...
Helemaal waar.. voor het echte carnaval moet je natuurlijk gewoon in Limburg wezen, want wat ze hier in Brabant doen is daar maar een slap aftreksel van. Daar komt nog eens bij dat het hier dan ook nog eens vol zit met buitenlanders die zogenaamd carnaval komen vieren (in hun ogen is dat dan je helemaal klem zuipen en bij een wildvreemde in bed belanden).


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 04-02-2002 14:37 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2002 12:58 schreef helmet het volgende:(in hun ogen is dat dan je helemaal klem zuipen en bij een wildvreemde in bed belanden).


Dat heb ik nooit gezegd! Wil je me iets vertellen schat?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-02-2002 18:05 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 februari 2002 14:37 schreef Vampie het volgende:
Dat heb ik nooit gezegd!
Nou, zo denken al die mensen die hier carnaval komen vieren er wel over. Stelletje asociale lomperikken zijn dat meestal.
quote:
Wil je me iets vertellen schat?
Ik.. ehm... nou... Ik zei toch niet dat ik er ook zo over dacht?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen