IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Nekromantheon (Noorse thrash)
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 06-05-2007 13:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

NEKROMANTHEON - WE'RE ROTTING MCD
Gelimiteerd en handgenummerd tot 500 stuks
Prijs 9 euro incl p&p

Check hun muziek op: www.myspace.com/nekromantheon

Hieronder de eerste review (met background info) van Nocturnal Cult Magazine:

Nekromantheon
We're Rotting

"Dirty" and "Thrash" are two words that when used in conjunction to describe a band they bring great joy to my heart and ears. Nekromantheon is a killer thrash project masterminded by members from several other notable Norwegian bands such as Obliteration and Rabalder. The promo sheet that came with this release compared it to Destruction, Sadus, and Kreator and I would say that is a pretty accurate representation of what the listener can expect. This EP, and I call it an EP because it is not even 18 minutes long, is 7 songs (at roughly 2 and a half minutes apiece) of aggressive and catchy thrash that brings to mind Pleasure to Kill era Kreator the most to me. But there is also the ever present Destruction influence right there surfacing when the time is right like on those warbling guitars carrying the meatier sections of I Shall Serve. And my favorite part on the whole release are the shout along Chorus' of the Title track....."We're Rotting!!!!!" I can also detect an influence from their contemporaries in Audiopain with some of the drumming and riff combinations such as the beginning section of Nekromanthoen which brings to mind Fraud Machine from Audiopain's The Traumatizer. Nekromantheon are skilled musicians and We're Rotting is well constructed yet seemingly they play with a reckless abandon that imbues this EP with a power and aggressiveness from the opening bitter riff until the last gravel drenched chord has left your speaker. A great example of this seeming contrast is the mind-splintering riff that forms the foundation for the classy lead at around the 1 minute mark of blistering opener, Towards Nihility. Glenn's vocals are more or less shouted but he has an almost vomit like edge to them which I find a little humorous but they still maintain the right level of anger and aggression. Most of the time he basically reminds me of Sverre Daehli, whose raspy vocal are unmistakable. For anyone who thought that after Aura Noir, Audiopain, and Nocturnal Breed, Norway was depleted of quality thrash bands these days then you need to search high and low for this gem of a release. I think I might even like Nekromantheon better than these guys' regular bands.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-05-2007 13:56 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Best vet !

Fuck the world and fuck you

invictis
Usericon van invictis
Posted 28-03-2009 20:25 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ja hallo, schop!!!!

http://www.myspace.com/nekromantheon

nieuwe nummers klinken errug Slayer (ouweuh), maar ook errug lekkah!

Wim! luisteren met je kadaver!

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Hub de Gallier
Posted 28-03-2009 20:29 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

invictis
Usericon van invictis
Posted 28-03-2009 20:31 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2009 20:29 schreef Hub de Gallier het volgende:

hey gast, jij verzorgt de distributie van die lui he?
weet je al wanneer die nieuwe opnamens verkrijgbaar zijn op een schijfje?
ennuh hebben ze al shirts?!

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Hub de Gallier
Posted 28-03-2009 20:39 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wanneer de nieuwe opnamen uitkomen en ook niet via welk label.
Ze hebben wel shirts gehad, witte shirts met de CD-hoes als opdruk......maar deze zijn allemaal uitverkocht voor zover ik weet. Hoogstens dat één of ander klein underground distrootje ze nog zal hebben liggen misschien maar de verkoop adressen die ik ken hebben dit shirt allemaal uitverkocht.

invictis
Usericon van invictis
Posted 28-03-2009 20:42 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ah oki, mwah.
schop dit topic maar eens omhoog als je wat info hebt.
thanks!

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 29-03-2009 13:31 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Godver, gaaf dit!

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 27-02-2012 12:18 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Rise, Vulcan Spectre is erg gaaf. Doet af en toe wel wat denken aan Hell Awaits van Slayer.

Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...

Kash1
Kashfest
Usericon van Kash1
Posted 27-02-2012 12:54 by Kash1 (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Kash1Quote dit berichthttp://www.kashfest.nl

Vandaag komt de review van die plaat op de zm frontpage

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-08-2012 22:11 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Rise, vulcan spectre is gewoon een heerlijke thrash plaat die voor mij behoorlijk dicht bij perfectie komt. Bloed agressief, snel en nog catchy ook.

Ik heb hier alleen even een boontje over te doppen met de gemiddelde thrash fan hier. Waarom lees ik in bijna elke review dat Nekromantheon niet origineel is? Ik ben een groot fan van dit soort thrash maar ik vind het maar bar weinig. Zeker niet van dit niveau. Ik kan zo een Slayer, een Razor en een Dark angel (Darkness Descends). Zie ik wat over het hoofd of lullen de reviewers uit hun nek?

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Hub de Gallier
Posted 26-08-2012 22:39 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Reviewers lullen uit hun nek haha. Vind tegenwoordig nog maar erg weinig goede reviewers die wat tijd in een recensie stoppen. Meestal zijn recensies schrijven als fastfood eten: hap-slik-weg en door naar de volgende.

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 09-09-2012 2:47 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2012 22:11 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb hier alleen even een boontje over te doppen met de gemiddelde thrash fan hier. Waarom lees ik in bijna elke review dat Nekromantheon niet origineel is? Ik ben een groot fan van dit soort thrash maar ik vind het maar bar weinig. Zeker niet van dit niveau. Ik kan zo een Slayer, een Razor en een Dark angel (Darkness Descends). Zie ik wat over het hoofd of lullen de reviewers uit hun nek?
Ze hebben wel een eigen geluid, maar dat maakt het toch niet origineel? Het doet mij wel aan Slayer denken, maar dan met een andere zanger en een minder inventieve drummer. Niks mis mee verder, want het niveau is inderdaad hoog. Het klinkt ook lekker energiek en dat schort en nog wel eens aan in thrash.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com