|
Auteur: |
|
|
Wij hebben onlangs op onze myspace een nieuw nummer gezet. Dat op onze EP zal komen. De EP zal waarschijnlijk binnen nu en 2 weken verkrijgbaar zijn voor slechts €5. Het nummer dat we hebben geupload is nog maar een ruwe mix. Maar je krijgt in ieder geval een idee. Hoe het eind resultaat zal gaan klinken. Pre-orders kun je sturen naar metalfreak.87@gmail.com Dying For Hatred (EP 2007). 1. Ketuba 2. Until Prove Guilty 3. Dying For Hatred http://www.myspace.com/sephirothnl Het nummer heet Until Proven Guilty [Dit bericht is gewijzigd door Doomhead op 10-06-2007 9:03] |
|
Bestaat dat nog ja? Zozo. |
|
quote: Oh serieus? Ik dacht dat ze vooral actief waren rond 2004 ofzo, toen heb ik ze ook nog een paar keer gezien volgens mij, op DeathFests enzo. |
|
We hebben btw nog een nummer op de myspace gezet genaamd 'Dying For Hatred'. Until Proven Guilty en Dying For Hatred hebben beide sterk verbeterde geluidskwaliteit www.myspace.com/sephirothnl |
|
De EP is nu uit. Voor bestellingen metalfreak.87@gmail.com |
|
Ah, kijk eens aan. Ben benieuwd. |
|
*schop* |
|
hier wat reviews: Lords Of Metal: http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=9956&lang=nl Sephiroth is een jonge death metal band uit Sliedrecht en omstreken en loopt toch al een tijdje mee in de underground scène. De band rond de zieke geesten van gitarist Christiaan en zanger Ben bestaat verder nog uit tweede gitarist Julian en de uiterst capabele drummer Damien. Dit is de eerste fatsoenlijke demo die ze uitbrengen sinds ze stijlvast zijn geworden. Hiervoor traden ze al regelmatig met succes op en de enorm lompe old school death metal die deze jonge gasten produceren zorgde al voor optredens met bands als Sinister, Ancient Rites en Vermin. Nu brengen ze dus met 'Dying For Hatred' drie nummers in omloop. 'Ketuba', 'Until Proven Guilty en 'Dying For Hatred' zijn op deze demo vertegenwoordigd en werken ondanks de gedateerdheid van de muziekstijl enorm verfrissend. Zelden heb ik een (nieuwe) bands zo ongecompliceerd vet horen klinken. Ze blinken niet echt uit in één bepaald aspect maar het feit dat deze heerlijke beukmuziek gewoon nog vers van de pers kan komen stemt me vrolijk. Niet dat ik een ouwe lul ben, in tegendeel. Het is gewoon een heerlijke pot old school stampende death metal met zowel snelle (complimenten voor de drummer) als groovende passages. Deze drie nummers smaken zeker naar meer en daar wacht ik dus met smart op. Goed werk! Score: 85/100 -------------------------------------------------------------------------------------- Wandering Souls Webzine: "Dying For Hatred" is het nieuwe meesterwerk van het Sliedrechts/Dordtse Sephiroth. Een grote stap voorwaarts ten opzichte van hun debuutdemo "Carnage Of The Souls". De songs zijn sterker, completer en vetter. Men heeft de black metal invloeden geloosd en speelt dus nu death metal. Het klinkt allemaal niet verkeerd. Beetje old school gemengd met wat modernere death metal. Na een onheilspellend intro barst de eerste track "Ketuba" los. Men laat er geen gras over groeien hakt er goed in en nog lekker strak ook. Afwisselend nummer qua tempos. Lekker doorhobbelend, met wat blasts ertussendoor. Hier wat Vomitory, wat Vader riffs, Cannibal Corpse en wat Suffocation. Super. Strak als een tiet zeg maar. Tevens heeft het nummer ook een fraaie gitaarsolo. Kortom het eerste nummer laat een goede indruk op me achter. "Until Proven Guilty" opent wat rustiger a la "Gallery Of Suicide" van Cannibal Corpse (maar dan iets minder complex) en hakt daarna lekker weg a la Vomitory. Wederom een degelijke track. Dat kan ik ook zeggen van het laatste nummer en tevens het titelnummer. Een lekkere beuker welke me doet denken aan Vomitory en zelfs ook Deicide ("Once Upon The Cross"). Tevens heeft het nummer ook wel een lekker groove a la Entombed vind ik en ook wat midtempo gebeuk a la Death. Afwisseling alom dus. De band is echt gegroeid vind ik en de grunts van zanger Ben zijn ook wat verstaanbaarder geworden en hebben daarbij ook niet aan kracht ingeboet. Dat is ook een pluspunt. Verder is de muziek niet super origineel meer natuurlijk (tja, wie is dat wel tegenwoordig?), maar omdat het zo gaaf klinkt, zal dat me een reet roesten. De geluid is dit keer ook dik in orde (was bij de vorige release wat slechter). Als dit een goede voorbode is op de komende full-length dan weet ik het ook niet meer. Wie dit schijfje wil hebben, wees snel. Het ding is gelimiteerd tot maar 100 exemplaren. Support the underground!!! |
Index / Heavy Metal |