IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : memory garden
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-05-2007 22:14 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Per toeval tegengekomen, en mijn interesse was gewekt.
Ik las ergens een beschrijving langs deze lijnen: perfecte combinatie van candlemass & solitude aeturnus. Ik ben het er tot nu toe wel mee eens (ben de cd "mirage" nu aan het luisteren).

Ik vroeg me zo af of deze band bij jullie ook bekend is.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 30-05-2007 10:11 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Uiteraard, zit al een paar jaar op de nieuwe te wachten!! Tides is in mijn optiek (ondanks het brakke geluid) hun beste plaat, waar Mirage echter weer de schitterende gitaarlijnen als hoogtepunt heeft.

Andere toffe bands die vergelijkbaar zijn:
Hexenhaus
Memento Mori (met Messiah ex-Candlemass)

Het is wel een hoerezooi, want deze drie bands gebruiken allemaal elkaars muzikanten.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 30-05-2007 10:12]

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-05-2007 15:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

heb de cd nu afgeluisterd, vindt em echt wel lekker. Goeie zanger ook.

Ik ken geen van de andere twee genoemde bands, maar heb t laatst wel een cd van mercy gevonden, de band van messiah van (voor zover ik begreep) voor Candlemass. Persoonlijk vond ik t niet zo goed, mede door de productie natuurlijk. maar ik heb ook recencies gelezen die de boel een 9 gaven.

(Edit) dat cijfer was vermoedelijk wel van een rerelease (misschien ook wel een remaster) en ik heb het originele (digitaal welliswaar)

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 30-05-2007 15:14]

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-05-2007 19:52 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 15:09 schreef Dirge for november het volgende:
heb de cd nu afgeluisterd, vindt em echt wel lekker. Goeie zanger ook.

Ik ken geen van de andere twee genoemde bands, maar heb t laatst wel een cd van mercy gevonden, de band van messiah van (voor zover ik begreep) voor Candlemass. Persoonlijk vond ik t niet zo goed, mede door de productie natuurlijk. maar ik heb ook recencies gelezen die de boel een 9 gaven.

(Edit) dat cijfer was vermoedelijk wel van een rerelease (misschien ook wel een remaster) en ik heb het originele (digitaal welliswaar)

Mercy is ook absoluut niet te vergelijken met bovengenoemde bands. Maar als je Memory Garden goed kan hebben zou ik zeker bovenstaande bands uitproberen. Met name de eerste twee van Memento Mori zijn geniaal!

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com