|
Auteur: |
|
|
Geen topic over Dour Super vette line-up dit jaar. Een selectie: Autechre (gbr [rochdale]) | zaterdag 14 juli 2007 Brujeria (mex [mexico]) | zaterdag 14 juli 2007 Converge (usa [boston]) | vrijdag 13 juli 2007 Dj Shadow (usa [davis]) | zondag 15 juli 2007 Dropkick Murphys (usa [boston]) | zaterdag 14 juli 2007 Gabriel Rios (bel [gand]) | vrijdag 13 juli 2007 Goldie (gbr [walsall]) | donderdag 12 juli 2007 Length of Time (bel [bruxelles]) | zaterdag 14 juli 2007 Merzbow (jpn [tokyo]) | zondag 15 juli 2007 Motorpsycho (nor [trondheim]) | zaterdag 14 juli 2007 No Means No (can [vancouver]) | vrijdag 13 juli 2007 Noisia (nld [groningue]) | donderdag 12 juli 2007 Opgezwolle (nld [zwolle]) | zaterdag 14 juli 2007 Rise & Fall (bel [gand]) | vrijdag 13 juli 2007 Sick Of It All (usa [new york]) | vrijdag 13 juli 2007 Sizzla (jam [kingston]) | zondag 15 juli 2007 Sunn O))) (usa [seattle]) | zondag 15 juli 2007 Sworn Enemy (usa [new york]) | zaterdag 14 juli 2007 The Setup (bel [anvers]) | zaterdag 14 juli 2007 Venetian Snares (can [winnipeg]) | zaterdag 14 juli 2007 Walls of Jericho (usa [detroit]) | vrijdag 13 juli 2007 Wu-Tang Clan (usa [new york]) | donderdag 12 juli 2007 5 dagen camperen, woensdag - maandag, 4 dagen festival (do - zo). En al dat leuks voor slechts 75 euro. Gaat er hier nog iemand heen??? http://www.dourfestival.be/nl/?l=nl |
|
Zeer fijne line-up, inderdaad. Ik kan helaas niet in die periode. |
|
Yes, kaartje is al geruime tijd binnen. De 7e naar Wâldrock, dan twee dagen bijkomen en de 11e richting Dour liften om daar de zomervakantie te beginnen. Ongelooflijk veel zin in come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
Ben er 1 keer geweest. Ondanks het gehele weekend regen, erg gezellig! http://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal http://www.myspace.com/villavampiria http://www.myspace.com/doctorscalpeltheincisions http://entrapment2.bandcamp.com/ |
|
Vette line up!! Moet van het weekend maar eens kijken of ik lui zo gek kan krijgen om mee te gaan. Edit: OM treed er ook op [Dit bericht is gewijzigd door slome op 07-06-2007 22:53] |
|
En Sickboy, Rotator, zZz, Terror, Motor, Kid 606, Dave Clarke, Amon Tobin, damn! Wel de moeite waard idd.. Eens even checken of dat gaat lukken [Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 07-06-2007 23:30] Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Komende week kaartjes halen!! Heb er zin in. She Said Destroy in Black New York |
|
Ik ga het niet redden ben ik bang. Bedrijfsuitje + optreden valt precies op de vrijdag |
|
Gisteren pas kaartjes gehaald, en nu is het uitverkocht. Net op tijd dus She Said Destroy in Black New York |
|
Woensdagmiddag rond een uur of half 2 vertrokken vanuit Sneek, om zo rond een uurtje of 6/7 in Dour aan te komen. De reis liep zoals gepland en we waren rond 7 uur op het parkeer terrein aangekomen. Vanaf hier liepen we richting de camping met de positieve instelling dat we rond een uurtje of half 10 voor de tent zaten met een biertje in de hand. Helaas liep dit niet helemaal als gepland en hadden we te maken met een immense drukte waarbij het pas half 3 ’s nachts werd toen we eindelijk de tent op hadden gezet. Toen ben ik eigenlijk maar direct gaan slapen om de volgende dag een beetje fit te zijn. De volgende dag hebben we het dorp verkent, supermarkt geplunderd en zijn we nog verdwaald geraakt in het dorp zelf. ’s Avond zijn we naar het festival terrein gelopen om daar Vive la Fete te aanschouwen. Deze Franse band maakte er een leuk feestje van met hun rock / disco muziek. Toen even wat eten gehaald om daarna te genieten van de Wu Tang Clan. Deze heren kwamen een half uur te laat op maar het optreden was het waard. Erg geslaagde hip hop, alleen jammer van het lage volume. Na dit optreden ben ik teruggegaan naar de camping wegens het feit dat ik me niet helemaal goed voelde, dus de eerste dag erg weinig gezien. De vrijdags zijn we vroeg naar het festival terrein gegaan om daar wakker te worden met de Sigur Rós achtige muziek van Bambi Kramer. We zijn vanwege de relaxte sfeer bij dit podium hier maar blijven hangen en hebben daarna Sean Lennon gezien dat ook weer een zeer ontspannend muziekje teweeg bracht. Vervolgend even bij Animosity, maar hardcore is toch niet echt mijn ding, vooral niet in een snikhete tent. De volgende act die we keken was zZz en wat een act. Deze 2 Nederlanders met hun orgel en drumstel wisten voor psychedelica liefhebber er een waar feestje van te maken. Nummer over drugs en sex gingen er goed in bij menig lsd gebruiker in het publiek. Maar ook zonder invloed van verdovende middelen was dit een zeer optreden. Vervolgens gaan kijken bij Jimi Tenor & Kabu Kabu. Dit was niet helemaal mijn ding maar een maat van me wilde deze jazz-achtige? band wel eens live zien, vandaar. Dave Clark, wat een geweldige muziek, keiharde psytrance kwam er uit de tent, maar helaas was deze tent veel te vol, dus op naar Motor. Hiervan even 2 nummertjes gezien om daarna richting tent te gaan. Zaterdag begon met een heerlijke frisse duik in de oude mijnafgraving vlakbij het festivalterrein om daarna lekker fris en fruitig het festival terrein te bezoeken voor Two Gallants. Deze 2 heren maakten echt geweldige country achtige postrock. Hierna volgde voor mij HET optreden van Dour: Griots and Gods (the young gods vs. Dälek). De sfeer die bereikt werd ging ver boven alles wat ik hier had gezien. Deze experimentele hiphoppers en krautrockers combineerden hun stijlen op een unieke wijze. GENIAAL! Tijd om te chillen op de camping om ’s avond fit te zijn voor Autechre. Een zeer duistere set van deze dj’s, maar erg te genieten. Venetian Snares kwam vervolgens hetzelfde podium op om de zaal even laten te genieten van een keiharde breakcore set die eindigde met wat “winnipeg is a frozen shithole” nummers. Erg geweldige set en tijdens deze 2 acts wel een liter zweet kwijtgeraakt door de immense warmte in de tent. Toen Otto Von Schirach het podium betrede had ik geen idee idee wat ik van deze maskerdragende artiesten moest verwachten, maar het sprak me niet erg aan. Zondags eerst even een stukje van een franse zigeunerband gekeken om daarna even flink wakker te worden met Merzbow. Godver, wat een harde set speelde hij, maar het was wel een zeer vermakelijk optreden, maar dat waren niet veel mensen met eens, aangezien de tent niet erg vol bleef. Hierna even een middagdutje bij het meer gedaan om vervolgens de drone goden van Sunn O))) te gaan kijken. Geweldige set hebben ze gespeeld en ik was zwaar onder de indruk van de sfeer die ze wisten neer te zetten ondanks de enorme hitte. Na Sunn zijn we naar de tent gegaan, spullen ingepakt en naar huis gescheurd om vervolgens vanochtend om half 5 weer in het hoge noorden van Friesland aan te komen. Pluspunten: + mooi weer + mooie omgeving + goed voedsel + redelijke prijzen + aardige mensen + relaxte sfeer + geweldige optredens + Young Gods vs. Dälek + Douwe Egberts koffie service + mijnafgraving om te zwemmen Minpunten: - soms te warm - dronken franse lui - water was op!! - Enorm lange wachrij bij aankomst - Te druk - Franstaligen die vertikken om een woord engels te spreken She Said Destroy in Black New York |
|
shit, ik had moeten gaan! Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
Naar Dour wil ik niet gaan, ik vertrek liever met al mijn spullen terug naar huis Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Waarom niet Beli? |
|
quote: Dour staat ervoor gekend dat het HET drugsfestival is en ook wel HET festival is waar het een wonder mag zijn dat er niet in je tent ingebroken is, heb al genoeg mensen gesproken die er alles maar dan ook alles gejat waren. [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 18-07-2007 23:32] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Hmmm, laten dat nu eens 2 zaken zijn die ik haat, drugs en diefstal.. Goed dat ik niet gegaan ben dan |
|
quote: Jij haat drugs? sinds wanneer is dat dan? |
|
quote: haha, ik gebruik die zooi al zeker anderhalf jaar niet meer dude. Ik heb het echt afgezworen |
|
Dat er tyfusveel drugs wordt gebruikt valt niet te ontkennen, maar dat van tenten leegjatten heb ik niemand daar over gehoord en is ook niet bij ons voorgekomen. Prima sfeertje daar. She Said Destroy in Black New York |
|
Dat is ook exact wat ik gehoord heb.. |
|
Drugsgebruik is echt enorm op Dour inderdaad. Op alle andere festivals waar ik ben geweest zag je wel eens iemand fout gaan of knock-out onder een pisbak liggen, maar wat ik dit jaar op Dour heb gezien is echt absurd. Heb een persoon zien overlijden door teveel drugs in de brandende zon (en dan alleen maar bier drinken natuurlijk ), en non-stop werden mensen met brancards afgevoerd door de EHBO. Als je 's nachts rondliep leek echt iedereen onder invloed van dope te zijn, niet helemaal relaxed. Diefstal niets van gehoord of ondervonden. Maar goed, pluspunten: - Eigen drank mag mee het terrein op. - Sunn O))). - Goed vegetarisch voer. - Merzbow. - Amon Tobin. - Dropkick Murphys. - Goedkoop. - Ongekend gave sfeer. Minpunten: - Stank. - Modder. - Teveel Fransen onder de drugs. - Bright Eyes. come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
quote: Die zijn zo gents als de neten jounge! Schaam je diep. mvg wk10 |
|
quote: inderdaad , interviews met Vive la Fete zijn soms om je te bescheuren Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
Index / Concerten |