IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : VM-Underground (voorheen Vampire Magazine) Volgende pagina
Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 04-02-2002 19:12 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Eindelijk is het zover...!!!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Kritiek en commentaar altijd welkom!

www.vampire-magazine.com

[op verzoek titel aangepast]

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 31-10-2013 18:23]



lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 04-02-2002 19:14 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

eerste indruk: lekker mooie lay-out
tweede indruk: nog lekkerder met goeie reviews en veel news.
good job ricardo


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 04-02-2002 19:31 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ziet er goed uit ... gefeliciteerd.


zombie
Usericon van zombie
Posted 04-02-2002 19:45 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

*omhoog*

Tsja, je mag het lot toch altijd een handje helpen, toch?



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-02-2002 19:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ziet er mooi uit! Hij staat bij de favorieten!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 04-02-2002 20:23 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Hmm de layout is even wennen (zeker als je het met de oude site vergelijkt), maar verder niets dan lof!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 04-02-2002 23:06 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Alvast bedankt voor de belangstelling en de complimenten!

Vampire Magazine wordt nu elke dag geupdated!



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 04-02-2002 23:08 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Wanneer kunnen we een interview met Immortal verwachten?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 05-02-2002 10:19 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Immortal, helaas is Nuclear Blast 1 van de weinige labels waar we (nog) geen support van krijgen. Hopelijk veranderd dit met de nieuwe site...



Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 27-02-2002 10:12 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

LM => Kreeg vandaag mail dat we nu ook full support krijgen van Nuclear Blast...

Dus je kan nu van alles bij ons verwachten, interviews met Stratovarius tot Immortal, van Hypocrisy tot Theatre of Tragedy



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 27-02-2002 10:31 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Gefeliciteerd Ricardo! Ik wacht met spanning af.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 27-02-2002 10:55 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht



Wiegen Meister !


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 22-03-2002 14:12 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 4 februari 2002 23:08 schreef Lord Morgoth het volgende:
Wanneer kunnen we een interview met Immortal verwachten?


1 april een interview met Immortal tijdens No Mercy...

Zo ziet u maar, u roept....wij vallen bands lastig!



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 18-09-2002 11:36 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 10:05 schreef Vampire Ricardo ergens anders het volgende:
Verklaar u nader....

(Let wel: ik ben een niet-MSIE gebruiker.
Alleen microschoft kan zijn procuten goed verstaan en weergeven.)

Nou in mijn ervaring als gebruiker komt het erg vaak voor dat sites die met ASP werken...tja...SLOPPY aanvoelen.
Sloppy in de zin van "is m'n muis pointer dronken geworden ofzo?" Bij mijn weten zijn het errug veel ASP sites die zo aanvoelen.
Layout is ook vaak een beetje tot erg scheef.

Bij vampire-magazine valt 't nog redelijk mee. Ik had ooit non-responsive links maar dat eenmalig (dus clicken tot je erbij neervalt, refreshen en doorcliken en toch gebeurt er niks).

Dit terwijl ik nog een site met PHP moet tegenkomen die kut aanvoelt.

Plus, als ik bijv. een gokje wil wagen om een URL in te tikken lijken uitgebreide URL's in PHP toch een stuk makkelijker te gokken dan de soms ellenlange ASP URL's. Natuurlijk hangt dit wel af van de database die erachter hangt en zijn grootte maar dan nog.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 18-09-2002 11:50 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 18 september 2002 11:36 schreef MBMarduk het volgende:
(Let wel: ik ben een niet-MSIE gebruiker.
Alleen microschoft kan zijn procuten goed verstaan en weergeven.)


Ik moet toegeven dat Vampire niet echt Netscape compatible is. En dan heb ik getest met een 4.X en een 5.X versie van Netscape. Dan krijg je dat ellenlange gezeik over de cel en tabel afmetingen enz. Iets waar webdesigners over kunnnen meepraten. Gelukkig voor ons zijn de bezoekers die netscape gebruiken rond de 2%. IE en Netscape blijft een gevecht dat je vrijwel niet kan winnen.

Hoe waren je eieren trouwens?

quote:
Nou in mijn ervaring als gebruiker komt het erg vaak voor dat sites die met ASP werken...tja...SLOPPY aanvoelen.
Sloppy in de zin van "is m'n muis pointer dronken geworden ofzo?" Bij mijn weten zijn het errug veel ASP sites die zo aanvoelen.
Layout is ook vaak een beetje tot erg scheef.



hmm, vind het moeilijk om hierop te reageren, om de reden dat ik niet precies begrijp wat je bedoeld. Qua scheefheid van Vampire valt het denk ik nogal mee, ziet er toch aardig strak uit?

quote:

Bij vampire-magazine valt 't nog redelijk mee. Ik had ooit non-responsive links maar dat eenmalig (dus clicken tot je erbij neervalt, refreshen en doorcliken en toch gebeurt er niks).


Klopt, dat is iets wat wij ook niet echt begrijpen. Aangezien we bij de oude hosting er geen last van hadden en nu wel, lijkt mij de link snel gemaakt.

quote:

Plus, als ik bijv. een gokje wil wagen om een URL in te tikken lijken uitgebreide URL's in PHP toch een stuk makkelijker te gokken dan de soms ellenlange ASP URL's. Natuurlijk hangt dit wel af van de database die erachter hangt en zijn grootte maar dan nog.


Ligt eraan. Wat voor gokje zou je willen wagen? bij het intypen van www.vampire-magazine.com/forum kom ik bij het forum van Vampire. Idem als ik intyp www.vampire-magazine.com/reviews

Zou je een recensie zoeken, tja, dat wordt moeilijk. Maar daar hebben we ook de "search" voor. Maar dat zou volgens mij bij elke webzine zijn die een programmeertaal gebruikt.



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 18-09-2002 12:20 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 11:50 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Ik moet toegeven dat Vampire niet echt Netscape compatible is. En dan heb ik getest met een 4.X en een 5.X versie van Netscape. Dan krijg je dat ellenlange gezeik over de cel en tabel afmetingen enz. Iets waar webdesigners over kunnnen meepraten. Gelukkig voor ons zijn de bezoekers die netscape gebruiken rond de 2%. IE en Netscape blijft een gevecht dat je vrijwel niet kan winnen.


Daarom ben ik zo blij met de voorlaatste regel onderaan de pagina's op ZM. Onmogelijk is het niet.
quote:

Hoe waren je eieren trouwens?


Verrukkelijk.

quote:

hmm, vind het moeilijk om hierop te reageren, om de reden dat ik niet precies begrijp wat je bedoeld. Qua scheefheid van Vampire valt het denk ik nogal mee, ziet er toch aardig strak uit?


Best hoor.

quote:

...
Ligt eraan. Wat voor gokje zou je willen wagen? bij het intypen van www.vampire-magazine.com/forum kom ik bij het forum van Vampire. Idem als ik intyp www.vampire-magazine.com/reviews

Zou je een recensie zoeken, tja, dat wordt moeilijk. Maar daar hebben we ook de "search" voor. Maar dat zou volgens mij bij elke webzine zijn die een programmeertaal gebruikt.

Yep. Laat me 't anders verwoorden: het percentage websites met onbeschrijflijke URL's, gebroken fuctionaliteit en scheve layouts is vele malen groter bij ASP dan bij PHP wanneer gebruikt met een onpartijdig(!) standards-compliant browser zoals Mozilla.
Zowel Nutscrape (versie 4.x nog wel, 6 en 7 weet ik niet) als MSIE (eigenlijk alle MS producten) hebben hun eigen proprietaire extensies en afwijkende specs die alleen goed kunnen samenwerken met hun bijhorende webside-backend software.

Over Opera hoor/lees ik weinig maar de head-honcho daar (ex-Microsoft btw) is een fervent aanhanger van open standaarden dus...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 18-09-2002 12:36 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

O ja, de vampire site is mijn eerste waar ik een LINK niet kan drag-and-droppen op een andere TAB. DAMN. (Voor degenen zonder Opera of Mozilla: Tabbed-browsing betekent 1 browser geopend hebben, meerdere sites tegelijkertijd open met --net als een ringmap-- tabjes om aan te klikken om zo van pagina tot pagina te switchen)
Als ik hier ben: http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?action=bandlist
Dan kan ik ze in-situ wel normaal aanklikken, maar click-drag-and-drop gaat niet.


Strotgrunt
Blaat?
Usericon van Strotgrunt
Posted 18-09-2002 14:24 by Strotgrunt Wijzig reactieProfiel van StrotgruntQuote dit berichthttp://www.regoor.nl

Ricardo vroeg me ff te kijken omdat hij niet helemaal duidelijk vond wat je voor "commentaar" gaf (opbouwende kritiek eerder)... hier ff mijn commentaar!

Owja, voor de duidelijkheid, ik ben degene die de site bouwt

ASP "sloppy" stuff
Dit heeft eerder te maken met de "bereikbaarheid" van ASP dan de techniek zelf. ASP en PHP verschillen op zich niet zoveel, allebei doen ze niets anders dan code op de server verwerken en pure HTML naar de webbrowser te sturen. Dat veel ASP sites "sloppy" aanvoelen ben ik met je eens; dit komt doordat ASP gemakkelijker is, door veel hosting bedrijven wordt ondersteund, etc etc. De reden waarom Vampire ASP gebruikt is simpel: het is goedkoper! PHP kost vaak geld extra, en database koppelingen zijn gemakkelijker met ASP... al moet ik zeggen dat ik nu toch wel graag zou overstappen naar MySQL, da's een stuk sneller dan het huidige MS Access (bah) alleen kost dit ook weer extra geld...
Over mouse-pointers en scheve shit; dat heeft niets met ASP te maken (of PHP) aangezien dat met de layout (en dus HTML/graphics) te maken heeft!

Dooie links
Yep, soms gebeurt dit... Komt denk ik door de server die teveel database connecties heeft, doordat je met 200 (!) sites op één server zit heeft onze site soms last van andere sites die slordig omgaan met het maximale aantal ODBC connecties

URL's?
Euh, ik zie niet in wat dit uitmaakt... Bij Vampire is het vrij standaard: per pagina wordt er opgegeven wat er gedaan moet worden (action=list, action=view, etc) en dan de eventuele ID die nodig is. Simpel en effectief.... dacht ik zo.

Netscape zooi
Tsja, ik heb de site getest met Netscape 6, en daar werkt hij prima mee. Met wat kleine uitzonderingen daar gelaten ziet hij er prima uit, geen storende dingen in ieder geval (hooguit kleine fontgrootte verschillen).
Met Opera blijkbaar anders dus? Toch maar ff downloaden dan

En over de tabbing stuff... geen idee waarom dat is! Er worden gewoon simpele hyperlinkies gebruikt hehe


Hoezo past ie niet? Scheuren zul je!!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-09-2002 14:26 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Met Opera 6.0 doet alles het prima geloof ik.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 18-09-2002 14:34 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Thanx Serge!
Ik stond effe met m'n rug tegen de muur hehe.



Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 14-10-2002 8:35 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Vampire Magazine in een nieuw jasje...ben benieuwd wat hier de meningen over zijn?



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-10-2002 8:54 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 8:35 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Vampire Magazine in een nieuw jasje...ben benieuwd wat hier de meningen over zijn?
Erg duidelijk zo. Alles is snel te vinden [hoewel ik alles al wist te staan, maargoed]. Ik denk nu dat het voor een n00b makkelijker navigeren is.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-10-2002 9:15 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

yep, zeer netjes en strak.

en de nieuwe Immolation gereviewed


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 14-10-2002 9:23 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Bedankt voor de complimenten. Niet alleen een review van Immolation, maar binnenkort ook een interview met deze unholy-cult gasten.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-10-2002 10:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

en vorige wek nog die rel over reclame maken.

jaja


lekker hoor


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-10-2002 10:29 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Erg mooi!Lekker overzichtelijk

[Dit bericht is gewijzigd door Vampie op 14-10-2002 10:31]


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen