IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Verzekeringen Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 11:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ja, daar hadden M., d3 j44pster en ik het al over in de aandelentopic, maar ik zit inmiddels met een nieuwe vraag. Deze splinternieuwe topic is vast de aangewezen plek deze vragen te stellen.

Zoals in de andere topic al naar voren kwam; ik heb een rechtsbijstandsverzekering en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (vanaf nu respectievelijk RBV en BAV) afgesloten. Nu kom ik echter net van m'n advocaten (als ik zulke uurtarieven had zou ik de hele dag met een stijve lopen), en die adviseerden me een beroepsaansprakelijkheidsverzekering (vanaf nu BERAV), omdat beroepsfouten niet worden vergoed door de BAV. Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met zo'n verzekering, en of dat echt nut voor ons kan hebben.

Je moet je dus voorstellen dat Bedrijf X schade lijdt door door onze (of uit ons systeem voortvloeiende) fouten, door een lek in de beveiliging, bijvoorbeeld. Is deze verzekering gebruikelijk voor kleine bedrijven zoals dat van ons, op zou ik het bij RBV en BAV moeten houden?

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 22-06-2007 11:41]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-06-2007 20:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dat ligt denk ik maar net aan de voorwaarden van je bedrijf die je deponeert bij de rechtbank/ contract dat je sluit met de klant.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 22-06-2007 20:25 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Laat je nooit zomaar iets aansmeren. Het blijft een grote luchthandel.
Volgens mij kun je je ook behoorlijk indekken d.m.v. disclaimers


[Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 22-06-2007 20:27]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 20:54 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 20:25 schreef skarmoon het volgende:
Laat je nooit zomaar iets aansmeren. Het blijft een grote luchthandel.
Volgens mij kun je je ook behoorlijk indekken d.m.v. disclaimers


Het was inderdaad een vrijblijvend advies waar ze later nog meer over zou vertellen. Ik had het er alleen over BAV, en in hoeverre dat dekkend is als ik persoonlijk een fout maak.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-06-2007 21:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tja, er valt niet zomaar iets over te zeggen. Het roept vooral vragen op:

- wat is je "beroep"?
- wat wordt er al gedekt door de BAV?
- wat wordt er extra gedekt door de BERAV?
- wat kost zo'n BERAV?
- in hoeverre is het contract met je klant dichtgetimmerd?
- wat zijn de risico's die je loopt?

etc.

Zorg ervoor dat de adviseur/professional die je met deze vragen benadert, een andere is dan degene bij wie je de verzekeringen sluit...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 21:05 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 21:01 schreef M. het volgende:
Tja, er valt niet zomaar iets over te zeggen. Het roept vooral vragen op:

- wat is je "beroep"?
- wat wordt er al gedekt door de BAV?
- wat wordt er extra gedekt door de BERAV?
- wat kost zo'n BERAV?
- in hoeverre is het contract met je klant dichtgetimmerd?
- wat zijn de risico's die je loopt?

etc.

Zorg ervoor dat de adviseur/professional die je met deze vragen benadert, een andere is dan degene bij wie je de verzekeringen sluit...

Ah, thanks.

Tsja, door m'n advocaten ben ik gaan twijfelen over BAV, want dat dekt eigenlijk geen fuck. Als jij een vaas omstoot bij een klant, krijg je dat netjes vergoed. Alle schade die je beroepsmatig maakt (dus in ons geval het programmeren van websites en/of webgebaseerde software/applicaties) valt volledig buiten de polis. Ik vraag me af waar ik een vaas van 1.250.000 euro kan vinden, die ik even en passant kan omstoten...

Het gaat mij er meer om, dat risico's zijn gedekt als ik een fout maak en software lever die het bedrijf schade berokkent.
Voorbeeld:
Ik maak voor ABN AMRO het internetbankierensysteem, er zit een lek in en iemand trekt 1.000.000 euro van een rekening. Dat kan ik moeilijk zelf ophoesten, dus voor zulke gevallen is een verzekering wel handig.
Voor zover ik weet is zo'n verzekering echter kankerduur, dus dan zijn er nog legio andere mogelijkheden om (inderdaad) door middel van disclaimers de boel beter dicht te timmeren. Buiten dat is het waarschijnlijk goedkoper om de veiligheid van de applicatie te laten garanderen door een professional, die een uur of twee tegen een redelijk uurtarief je systeem uitpluist, dan een verzekering af te sluiten voor een paar honderd euro per jaar om er vervolgens nooit iets mee te doen.

Ik hoop ook nooit van RBV gebruik te hoeven maken, maar die paar tientjes per jaar kan ik wel missen. Dat is het meer.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-06-2007 21:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 21:05 schreef WhiteRider het volgende:
Tsja, door m'n advocaten ben ik gaan twijfelen over BAV, want dat dekt eigenlijk geen fuck. Als jij een vaas omstoot bij een klant, krijg je dat netjes vergoed.

Ik zou verwachten dat zoiets gewoon onder de particuliere aansprakelijkheidsverzekering valt, die heb je ook. Feitelijk zou die voor iedereen verplicht moeten worden vind ik zelf... maar dat is een ander verhaal.
quote:
Voorbeeld:
Ik maak voor ABN AMRO het internetbankierensysteem, er zit een lek in en iemand trekt 1.000.000 euro van een rekening. Dat kan ik moeilijk zelf ophoesten, dus voor zulke gevallen is een verzekering wel handig.
Voor zover ik weet is zo'n verzekering echter kankerduur, dus dan zijn er nog legio andere mogelijkheden om (inderdaad) door middel van disclaimers de boel beter dicht te timmeren.

Dat disclaimer verhaal is bullshit natuurlijk. Ik kan wel formeel vastleggen dat ik niet aansprakelijk ben voor evt. schade aan dhr. Whiterider, maar als ik je vervolgens op je bek sla mag ik nog steeds dokken, disclaimer of geen disclaimer.
Net zo met je bedrijf. Je kunt wel roepen dat je niet aansprakelijk bent, disclaimer hier, disclaimer daar, maar als je een fout maakt komt er gewoon een rechtszaak en daar kan die disclaimer helemaal niets aan doen. Als jij in gebreke bent gebleven en je klant schade hebt berokkend, moet je betalen.

Dit alles nog afgezien van de vraag hoe het bij een klant overkomt als je niet eens voor je eigen produkt wil instaan.

quote:
Buiten dat is het waarschijnlijk goedkoper om de veiligheid van de applicatie te laten garanderen door een professional, die een uur of twee tegen een redelijk uurtarief je systeem uitpluist, dan een verzekering af te sluiten voor een paar honderd euro per jaar om er vervolgens nooit iets mee te doen.

Je voorbeelden zijn wel grappig, hehe. Wat denk je dat het uurtarief is van een externe consultant? Geen tientje hoor . En om in de geest van je voorbeeld te blijven, een internetbankier-systeem doorlichten doe je niet in twee uur hehe.

Kijk eerst maar eens wat het kost, en wat nu precies gedekt wordt door die bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering versus de beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Je staat nog aan het begin, ook qua kennis verzamelen over dit soort zaken. Neem de tijd, laat je lekker voorlichten en ga jezelf eens flink inlezen. Komt goed .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 22-06-2007 21:33]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 21:37 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hm, ik sla inderdaad zo nu en dan de plank mis.

Bedankt voor je hulp in ieder geval!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-06-2007 2:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

me love topic

maar verder is het meeste al gezegd, beroepsaansprakelijkheid is beter dan die verkapte particulieren verzekering (afhankelijk van de dekking uiteraard, polisvoorwaarden verschillen ngo wel eens per bedrijf)

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 24-06-2007 2:18]


Je moeder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-01-2008 17:46 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hallo!

Ik word volgende maand 18, en moet dus vanaf dan m'n eigen zorgverzekering betalen. Ik heb een brief gekregen van Stad Holland [waar ik nu via m'n ouders bij verzekerd ben], waar een basisverzekering 91 euro kost.

Nu vraag ik me af; welke verzekering zou gunstig zijn? Ik heb tandheelkunde [er worden bijvoorbeeld in mei 4 verstandskiezen getrokken] nodig, en ga niet veel meer dan 1 keer per jaar naar de d0kt0rzt.

Ik vind die sites allemaal maar kut, dus hoop van jullie een beetje nuttige informatie te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2008 17:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mja, ik vind er amper verschil tussen de verschillende aanbieders.

Achmea voldoet prima, je bent overal een bak geld kwijt ..


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-01-2008 17:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik zit met m'n eigen zaak ook bij Achmea, dus op zich zou dat wel geinig zijn denk ik.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-01-2008 17:55 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Unive heeft omisschien wat leuks. T/m 21 jaar 57.50 (oid) per maand. Geen idee wat voor dekking en de overige voorwaarden.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2008 17:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vaak als je meerdere verzekeringen bij 1 fiorma hebt krijg je korting .. qua pakket inhoud zijn er geen schokkende verschillen vind ik


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-01-2008 17:57 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

@WR
Check dit. http://www.zekur.nl/


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-01-2008 17:58 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

idd. en voor de rest, gewoon naast elkaar leggen (ben verder ook niet van de zorgverzekeringen trouwens)


Je moeder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2008 18:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2008 17:57 schreef Dentz het volgende:
@WR
Check dit. http://www.zekur.nl/
Kerel, die naam alleen al ...

Maar goed, heb je dan wel een compleet pakket?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-01-2008 18:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

altijd leuk die VANAF prijzen en aanvullende dekkingen...


Je moeder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2008 18:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hehehe ja, vanaf 80 euro bent u voor geen ene reet verzekerd! Dat komt pas bij 110 euro!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-01-2008 18:18 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2008 18:17 schreef Jenje het volgende:
Hehehe ja, vanaf 80 euro bent u voor geen ene reet verzekerd! Dat komt pas bij 110 euro!
helaas wel ja.


Fuck the world and fuck you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2008 18:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Eigenlijk is het belachelijk, samen met mijn vriendin ben ik 250 euro per maand kwijt, dat is 3000 per jaar ... En we zijn nooit zo ernstig ziek/belemeerd dat er we er aanspraak op maken ...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-01-2008 18:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

"en als er iets gebeurd, krijg ik niks!"

hoe vaak ik die wel niet hoor... :')


Je moeder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2008 18:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja, dat laatste weet ik niet, moet me maar eens in de pulp laten rijden ofzo


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-01-2008 18:22 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2008 18:12 schreef Jenje het volgende:
Kerel, die naam alleen al ...

Maar goed, heb je dan wel een compleet pakket?

Ik had zelf een andere naam gekozen, maar goed.
Geen idee wat er in het pakket zit, zag het een keer tussen de reclame zitten met die maand premie.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-01-2008 18:22 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

eerst je voorwaarden checken

trouwens flink pijzige heb je dan van 125, zeker de meest uitgebreide?


Je moeder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-01-2008 18:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

@Jenje: word ziek, vet casheeeee
quote:
Op 17 januari 2008 17:53 schreef WhiteRider het volgende:
Ik zit met m'n eigen zaak ook bij Achmea, dus op zich zou dat wel geinig zijn denk ik.

Check even of ze niet één of ander alles-in-een ondernemerspakket hebben. Aansprakelijkheid, opstal, inboedel, zorg, de hele riedel. Kan je wellicht een korting scoren.

Verder kan je je keuze denk ik het beste baseren op berichtgeving omtrent hoe snel (of hoe langzaam) declaraties terugbetaald worden. Als een aanbieder vijf euro per maand goedkoper is maar je moet wel telkens twee maanden wachten totdat je declaratie uitbetaald wordt, ben je allicht slechter af.
Pakketverschillen onderling zijn voor normaal gezonde mensen niet boeiend, wordt pas interessant bij frequente fysiotherapie, zwangerschappen, hernia's etc.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen