IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Count Raven
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-07-2007 20:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ontdekkingsreis op gebied van doom pt. 3

Count raven, een doomband met een zanger die opvallend veel als ozzy klinkt. Ik lust het in ieder geval rauw!



axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 10-07-2007 22:48 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Eeen band die geliefd is, of gehaat, beide meningen ben ik door de jaren heen mee geconfronteerd.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 10-07-2007 22:50 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Geniale band!

High On Infity is mischien wel mijn favoriete cd.
Hoewel het weinig uitmaakt welke cd ik met regelmaat opzet.
Ze zijn alle 4 prachtig.
Essentieel voor elke doom fanaat!

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 10-07-2007 22:50]


bub


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 10-07-2007 22:54 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Prima platen gemaakt:Demo 1989,Storm warning 1990, Destruction of the Void 1992, High on Infinity 1993, Messiah of Confusion 1995.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-07-2007 18:13 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb alleen destruction of the void, maar t smaakt zeker naar meer! Ik kan die stem overigens ook goed waarderen, maarja die van Ozzy zelf ook wel



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-01-2010 11:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb ondertussen Destruction of the void, High on infinity en de nieuwe (Mammons war)

Wat is die nieuwe geweldig! High on infinity vind ik behoorlijk goed, maar verveeld op den duur behoorlijk, ik heb het idee dat Mammons war op dat gebied net wat samenhangender en volwassener is. Ik moet erbij zeggen dat ik hem nog niet zo heel vaak gehoord heb, maar dat komt vanzelf goed. In ieder geval jaarlijst materiaal!



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-01-2010 12:57 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2010 11:33 schreef Dirge for november het volgende:
Ik heb ondertussen Destruction of the void, High on infinity en de nieuwe (Mammons war)

Wat is die nieuwe geweldig! High on infinity vind ik behoorlijk goed, maar verveeld op den duur behoorlijk, ik heb het idee dat Mammons war op dat gebied net wat samenhangender en volwassener is. Ik moet erbij zeggen dat ik hem nog niet zo heel vaak gehoord heb, maar dat komt vanzelf goed. In ieder geval jaarlijst materiaal!


En nu je storten op alle projecten van Scott "Wino" Weinrich... Da's toch wel iemand die jouw aan moet spreken.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-01-2010 14:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Doettie ook zeker wel!
Ik ben bekend met:
st. Vitus
The hidden hand
Spirit caravan
Zn nummertje bij probot
Shrinebuilder
The obsessed

Volgens mij het meeste nog via jouw hier ergens op dit forum ontdekt .



Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 03-01-2010 15:45 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

De nieuwe is een leuke comeback, totale sabbath tribute wat mij betreft, origineel? nee, maar who cares zo moet BS eigenlijk klinken als ze een nieuwe maken hehe..dit is beter dan wat ik in jaaaren heb gehoord van BS. Aanrader voor iedereen die van 'echte' doom metal houd. Af en toe een vleugje, van de oudere albums.. not bad.
The Entity rocks

Wat betreft de oude albums, is mijn favoriet, Destruction of the void. fenomenaal album, wat een solo's zucht..ik zoek em nog op LP, maar weet niet of ie uberhaupt wel bestaat, niemand schijnt het zeker te weten



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-01-2010 8:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Destruction of the void is inderdaad een geweldig album!
Verder ben ik het niet volledig eens met de "volledige sabbath tribute" opmerking. Ik kan me er voor een deel wel in vinden, want BS is duidelijk een groot voorbeeld voor deze heren. Maar muzikaal gezien vind ik het toch wel degelijk een eigen gezicht hebben. Hij ligt wat mij betreft redelijk in lijn met High on infinity, hoewel ik de nieuwe wat langer spannend vind blijven.

Eigenlijk is het ook wel logisch dat het een beetje sabbath klinkt, aangezien dat wel een van de geboorteplaatsen/moeders is van traditionele doom. Zoals jij het schrijft is het overigens vooral een groot compliment voor Count Raven, en dat rechtvaardigt de vergelijking wel Ik zet de nieuwe nog eens op!



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-10-2021 9:29 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Binnenkort komt er een nieuw Count Raven plaat uit.

Een nieuw nummer kan je horen via bandcamp.
Niets vernieuwend, typisch Count Raven en daarom een tof nummer.

https://ihate.bandcamp.com/album/the-sixth-storm





bub


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 01-10-2021 10:38 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ja gaaf dat er een nieuw album eraan zit te komen.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-10-2021 10:25 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-11-2021 9:52 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De nieuwe is gaaf! Typisch Count Raven, inclusief het feit dat hij ietwat langdradig is, zowel bij de nummers als het album. Dat is wat mij betreft nooit echt anders geweest bij Count Raven en dat is prima zo. Had in ieder geval niet gedacht dat ik 'm zo regelmatig zou luisteren!



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 05-11-2021 10:08 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ja inderdaad weer een tof album. Productie vind ik wel een beetje 'dof' klinken of ligt dat aan mij?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 05-11-2021 10:09]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-11-2021 12:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik denk het. Heerlijke sound, klinken beter dan ooit wat mij betreft.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 05-11-2021 12:26 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2021 10:08 schreef Mark Z het volgende:
Productie vind ik wel een beetje 'dof' klinken of ligt dat aan mij?


De productie is inderdaad anders. Het gaat, om maar een vergelijking te noemen, meer naar de Reverend Bizarre sound,
Ik moest er even aan wennen maar ik vind het niet erg dan wel storend.



bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-11-2021 13:19 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ja goed gezegd, ik dacht aan stoner-rock kwa sound. Het is inderdaad anders dan gebruikelijk bij hun. Het is een soort sound die ik specifiek fijn in het gehoor vind liggen, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 05-11-2021 13:23 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik ben er inmiddels ook aan gewend


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-11-2021 13:30 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 22-03-2022 8:13 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Zojuist de LP besteld, komt volgende maand uit.

https://ihate.bandcamp.com/album/the-sixth-storm


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen