IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Nahemah
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-07-2007 20:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb "the second philosophy" van deze Spaanse band. Grunt wordt afgewisseld met clean, waardoor deze band misschien een beetje in het zelfde hoekje past als Opeth. Het lijkt er alleen niet erg op.

De CD vond ik eerst maar middelmatig, maar na een flink aantal luisterbeurten behoort hij nu tot een van mn favoriete platen. Ik vond alleen t laatst een uiterst negatieve review (een 4 ofzo) dus nu ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 12-07-2007 21:47 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Erg goeie plaat als je het mij vraagt. Een heel relaxte sfeer die door de cd heen zit, met als hoogtepunten Change en Labyrinthine Straight Ways.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-07-2007 22:22 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hahahaha meen je niet, heet die band echt zo? Lekker origineel zeg

Zenial

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 12-07-2007 22:34 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Net aangezet... vind het nog niet echt boeiend ofzo...

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-07-2007 22:55 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 12 juli 2007 20:16 schreef Dirge for november het volgende:
Grunt wordt afgewisseld met clean, waardoor deze band misschien een beetje in het zelfde hoekje past als Opeth. Het lijkt er alleen niet erg op.

wtf?

Je moeder.

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 12-07-2007 22:58 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Ze jatten er trouwens behoorlijk van hoor...

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

Cainam Ladicius
Posted 12-07-2007 23:05 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Hmm, lastig. In principe vind ik de sfeer van de cd wel erg opethiaans, maar eigenlijk spelen ze toch een andere soort muziek. Nahemah is eigenlijk nergens echt agressief en zelfs de Death-invloeden zijn schaars. Ik denk dat vooral de zang de vergelijking met Opeth laat maken.

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 12-07-2007 23:06 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Yup...de saaie cleane zang...

Cainam Ladicius
Posted 12-07-2007 23:17 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Smaken verschillen

Dirge for november
Posted 13-07-2007 12:01 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

@karnivoor, precies wat CL zegt. Het is gewoon lastig uit te leggen.

Ik ben trouwens gek op het soort drumritmes als in nothing en nog een ander nummer. En saxophone in metal

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 13-07-2007 12:51]

Dirge for november
Posted 16-07-2007 17:04 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Weten jullie misschien nog bands die dat soort drumritmes gebruiken?

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-07-2007 17:27 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Misty Mourning gebruikt ook hele aparte drumritmes :p

Zenial

Dirge for november
Posted 14-06-2009 18:29 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De nieuwe heeft last van hetzelfde groeivirus als de oude plaat! Eerst vond ik hem stukken minder dan The second philosophy, maar dat is nu wegens mijn luie harses en de repeatknop verholpen. Het is dus uiteindelijk wel degelijk een plaat van formaat!

Wel vind ik de cleane zang ietwat eentoniger, maar die komt dusdanig zelden voor dat het evengoed wel te waarderen is.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-06-2009 11:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Nieuwe is gaaf (ken geen eerder werk)

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 17-06-2009 12:57 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ah, er is een nieuwe. Mooi, die moet ik maar eens opzoeken. Ik kan The Second Philosophy namelijk nog steeds erg goed waarderen.

Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-06-2009 13:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dikke +1.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com