IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : empatie
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-02-2002 21:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik kan het niet aanzien als een man in zijn kroonjuwelen wordt geschopt. Het is net alsof ik het zelf voel. Ook wanneer iemand zich rot of juist gelukkig voelt kan ik dat als het ware overnemen of ine ieder geval kan ik me het gevoel van die persoon zeer goed voorstellen. Ik meen dat zoiets empatie heet. Heeft iemand van jullie dat ook?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 08-02-2002 22:00]


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 08-02-2002 21:45 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Jah, ik heb het ook wel es. Vooral met die pijn in die edele delen

Anyway, er zijn veel harteloze mensen in deze wereld en daarom zullen de mensen met een beetje gevoel in zich dit wel een beetje hebben.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-02-2002 13:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zekers. Ik voel bijv. enorm mee met vrienden en vriendinnen. Hun plezier is mijn plezier en hun tragiek is de mijne.

Heb tijdens een LSD avondje wel eens kortstondig telepathisch kontakt gehad met iemand.

Letterlijk weten wat de ander denkt; erg frappant!

Over het collectief 'spermatoisch' bewustzijn e.d.:

Een maat van mij werd eens geopereerd aan z'n prostaat.

Dan krijg je zo'n buis in je buis...



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-02-2002 13:56]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jester666
Usericon van Jester666
Posted 09-02-2002 13:58 by Jester666 Wijzig reactieProfiel van Jester666Quote dit bericht

ja hoor, vinnik soms alleen wel heel erg irritant! zeker in gezelschap!


Storm Blast
Iam a SOUL REAVER.. vempires BEWARE !!
Usericon van Storm Blast
Posted 09-02-2002 14:14 by Storm Blast Profiel van Storm BlastQuote dit bericht

HHA wat een toeval ik liet net een plaatje aan de vriendin van voice of tunder zien met een kerel die ze eigen in een muisenval heeft "http://coke.rotten.com/do-not-try/do-not-try.jpg" en ik zij al.. dat doet pijn ik voel het ook



[Dit bericht is gemodereerd door Paul op 10-02-2002 15:31]


By the power of death!! and the shadow of the reaperrrrr


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-02-2002 14:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat een klote foto van die pielemuis!

Auw auw auw!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-02-2002 9:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

die foto...........dat doet dus echt pijn om naar te kijken! Wie makt er nou zo een foto.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 10-02-2002 12:29 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Wat dat betreft ben ik een erg weinig empathisch persoon. Ik zou het zelfs onverschillig noemen.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 10-02-2002 12:38 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

aaaaaaaaaaah, en weer een topic die ik liever niet geopend had.



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 10-02-2002 12:40 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-02-2002 12:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2002 12:38 schreef Azagthoth het volgende:
aaaaaaaaaaah, en weer een topic die ik liever niet geopend had.


als ike effe mag. deze topic gaat in zijn geheel over empatie, niet over geslachtsdelen. Deze geven echter wel een duidelijk beeld (soms iets te duidelijk).


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 10-02-2002 13:07 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

mijn vriendin is heeft nu de griep, en ik voel echt mee met dat schaap , maar over het algemeen voel ik heel hard mee met personen die ziek zijn, niet goed in hun vel zitten en dergelijke, ik probeer ze dan ook te helpen in de mate dat het lukt.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 10-02-2002 13:32 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 10 februari 2002 12:57 schreef attila_de_hun het volgende:
als ike effe mag. deze topic gaat in zijn geheel over empatie, niet over geslachtsdelen. Deze geven echter wel een duidelijk beeld (soms iets te duidelijk).


Ik heb het over dat plaatje wat gepost werd, die had ik gewoon liever niet gezien.



SheRa
Usericon van SheRa
Posted 10-02-2002 13:42 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik heb geprobeerd het plaatje in een link om te zetten, maar heb last van één of ander bugje ofzow, iig lukt het niet. Dus effe wachten op een andere moderator, of misschien wil Storm Blast er zelf wel een link van maken, dat zou op prijs gesteld worden. Het is duidelijk dat niet iedereen dat soort dingen wil zien.


Dead things grow from deep inside...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 10-02-2002 14:28 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb vaak makkelijker empathie voor mensen die ik helemaal niet ken. Bij vrienden die verdriet hebben, ken je meestal al het hele verhaal dat eraan voorafgaat, en dan is de fun er een beetje af.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 10-02-2002 18:55 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Nou... als ik zie dat iemand zich stoot ofzo, dan voel ik dat ook... in mijn billen... ken je dat???

brrrr...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Black_Ome
Usericon van Black_Ome
Posted 11-02-2002 10:33 by Black_Ome Wijzig reactieProfiel van Black_OmeQuote dit bericht

zelf heb 'k er ook "last" van.. 'k kan met iemand mee treuren (ookal zou het mijzelf persoonlijk niet raken)
Lijkt alsof je in die andere zijn/haar gevoelswereld binnendringt waardoor je lijkt te voelen wat diegene voelt..
Met geluksgevoelens hetzelfde... (wel wat minder, heb niet zo'n happy persoonlijheid)

die foto


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-02-2002 10:43 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Merk het soms als iemand dood gaat.(voel me dan heel kut, getuige valorian)
Ik voel in de achterkant van mijn boven benen als iemand pijn heeft, en er iets gebeurd dat die pijn heviger wordt. Bijvoorbeeld: mijn opa heeft wintertenen, en als hij z'n tenen stoot voel ik kriebels in mijn benen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-02-2002 10:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik leef wel eens met andere mensen mee.. maar alleen als ik die mensen goed ken.. die emotionele verhalen op tv bijvoorbeeld, dat vind ik kut voor die mensen, maar een paar uur later denk je er niet meer aan..

Zelfs van mensen die ik (goed) ken voel ik niet eens altijd iets.. het hangt er meer vanaf wat voor band je met zoiemand hebt



accipiter
Usericon van accipiter
Posted 11-02-2002 11:01 by accipiter Wijzig reactieProfiel van accipiterQuote dit bericht

Als een oude opa wintertenen krijgt bij dit weer, verdient hij niets anders dan een snelle dood. Seniele oudjes die niets anders doen dan mijn belastingcenten innen, horen nergens anders thuis dan 3 meter onder de grond.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 11-02-2002 11:21 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

3 meter? is dat niet te diep? ik heb liever dat ik 2 meter onder de zoden lig.



accipiter
Usericon van accipiter
Posted 11-02-2002 11:33 by accipiter Wijzig reactieProfiel van accipiterQuote dit bericht

Je weet maar nooit met die klote-oudjes van tegenwoordig wat voor ziektes zij tijdens hun herfst van hun leven hebben opgelopen. Ik heb liever niet dat zij het grondwater vervuilen gedurende het verrottingsproces.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-02-2002 11:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2002 10:57 schreef Valorian666 het volgende:
Ik leef wel eens met andere mensen mee.. maar alleen als ik die mensen goed ken.. die emotionele verhalen op tv bijvoorbeeld, dat vind ik kut voor die mensen, maar een paar uur later denk je er niet meer aan..




dat is maar goed ook want anders zou je gek worden.Stel je voor dat je constant andermans elende mee moet zeulen!


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 11-02-2002 11:52 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2002 11:33 schreef accipiter het volgende:
Je weet maar nooit met die klote-oudjes van tegenwoordig wat voor ziektes zij tijdens hun herfst van hun leven hebben opgelopen. Ik heb liever niet dat zij het grondwater vervuilen gedurende het verrottingsproces.

wow wat een niveau...


Sunset of Age
Usericon van Sunset of Age
Posted 04-05-2002 13:41 by Sunset of Age Wijzig reactieProfiel van Sunset of AgeQuote dit bericht

Hey,

ja, ik denk dat ik ook best wat empathie bezit. Dit komt hoogstwaarschijnlijk door wat erg vervelende dingen die ik heb meegemaakt in m'n tot nu toe nog zo korte leven. Op de een of andere manier ga je je dan verwant voelen met personen die hetzelfde door lijken te maken, net alsof ik hun pijn voel. Als ik merk dat iemand hetzelfde doormaakt als dat ik heb gehad doe ik altijd erg m'n best om zo iemand te helpen.

Rob


Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen